Eerste hapjes 4 of 6 maanden?

Wij zijn met 4 maanden begonnen, omdat ons zoontje alles uit onze mond aan het kijken was. Maar ik geloof hiermee dat er geen goed of fout is. Het ene kindje zal er eerder aan toe zijn dan het andere kindje, ergens tussen de 4 en 6 maanden.
Snap het wel als je nog zo zit met krampjes. Hadden wij sowieso niet zoveel last van, maar als dat wel zo was geweest weet ik niet of we ook even zouden hebben gewacht.

Ik heb gewacht tot ze redelijk goed rechtop kon zitten (ondersteund weliswaar) en ook dat ik het idee had dat ze echt toe was aan eten.Toen was ze bijna 5 maanden. Eerder zag ik dat nog niet zo.Ze kon gelijk ook goed eten, de drie aanbevolen lepeltjes gaan er zo in. Ze zou makkelijk meer kunnen eten maar ik wacht tot ze zes maanden is met het opbouwen van de hapjes om haar maag/darmen de kans te geven langzaam te wennen. 
Als jouw kindje nog kramp heeft zou ik wachten. Kan echt geen kwaad om er later te beginnen. Aangeraden wordt tussen de 4-6 maanden ergens starten, niet per se de dag dat kindjes 4 maanden zijn. 

Het artikel dat ik bedoelde plus nog eentje:
https://www.groenevrouw.nl/blog/die-zes-maanden
https://www.groenevrouw.nl/blog/darmrijping-eerste-hapjes-bijvoeding

Wij zijn met 4 maanden begonnen. Dat van 6 maanden is ouderwets. Nieuwe onderzoeken tonen aan dat het juist beter is rond de 4 maanden. Maar als je kindje nog krampen heeft zou ik het aankijken, het ligt een beetje aan jezelf en je kindje. Ons zoontje begon met 3 maanden uit ons mond te kijken en ging verder prima met de bv dus er was geen reden om niet te starten. Als er nog krampen zijn zou je iets rustiger aan kunnen doen, of 1x proberen en kijken hoe dat gaat. Je kan Nutricia ook 24 7 bellen dan geven ze advies over hoe en wat en over de hoeveelheden holp ons enorm!

Ik ben met 4 maanden begonnen met oefen hapjes .
En gelijk beginne met sochtends bijvoorbeeld 2 hapjes fruit savonds groenten  zodat gelijk het goede schema erin kwam ☺️
Hier geen last van krampjes gehad door hapjes 
Je merkt het wel wanneer je kindje  er aan goeie 

Wij zijn met 5.5 maand begonnen. Toen zat hij iedere keer met z'n mond open als wij wat aten. Wel bewust niet met 4 maanden begonnen, maar gewacht tot ik dacht dat hij eraan toe was. 
Ook wel vaak gehoord, ohh hij wil al hoor want hij kijkt het eten uit je mond.... Kind was 3 maanden en keek naar m'n bewegende hand. Is maar net wat je ervan maakt;)
Maar wat ik hier ook al las. Er is geen goed of fout, lekker doen waar jij je goed bij voelt

Bedankt allemaal voor de tips! Fijn om te horen dat andere mensen toch ook twijfelen over hapjes met 4 maanden. Ik wacht nog wel een maandje of in ieder geval tot de krampjes zo goed als over zijn :) ik wil zeker niet beginnen voordat ze er klaar voor is.

Terug
Bovenaan