Eerste keer brood eten

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik vroeg mij af wanneer jullie je baby voor het eerst brood gegeven hebben en hoe jullie dit hebben gedaan.</p><p>Alle tips zijn welkom!!</p><p>Ook ben ik benieuwd naar jullie voedingsschema.</p><p> </p><p>Groetjes !!!</p>

Hoi!
Bij mijn dochtertje zijn we begonnen met brood toen ze 6 maanden was. Ze at toen al twee maanden oefenhapjes dus was al wat gewend aan vast voedsel. Met brood begon ik gewoon met kleine stukjes brood, zonder boter of beleg, eerst maar eens wennen. Soms wel spannend want ze beginnen te hoesten of te kokhalzen maar dat zijn alleen maar goede reflexen :)
Vanaf 7 maanden ging ik boter op het brood doen en op den duur beleg. Eerst een half broodje na een tijdje een hele, zonder korsten. Mijn dochterje in nu 10,5 maand en eet vaak al twee broodjes.
Succes! :)

Wij zijn met 6 maanden gestart. Eerst n half sneetje tarwebrood, kort daarna een heel sneetje. Hij at t meteen al vlot. In kleine stukjes, en wij hebben t nooit in melk gedoopt.
Margarine erop en iets van beleg: pindakaas, zuivelspread, fruitspread of geprakte avocado. 
De korstjes geven we nu daarna in de hand. Ook dat gaat vlot, soms iets te vlot en dan haal ik n stukje uit zijn mond als t te groot is.
Hij drinkt slokjes water uit n bekertje.

Onze zoon ging spugen van z'n eerste stukjes brood. Toen zijn we begonnen met de korsten. Kunnen ze alvast wennen aan de structuur en lekker kauwen, zonder zo'n zompig stuk in de mond. Toen ze korstjes goed gingen, zijn we begonnen met het zachte gedeelte. Dat is dus een tip als het niet meteen goed gaat. 

Ik weet niet meer exact wanneer wij begonnen, maar we hebben de eerste weken het brood wel nat gemaakt met melk of water. Ons zoontje moest anders te veel kokhalzen en hoesten. Na een paar weken ging het steeds makkelijker, toen steeds minder water erbij en het brood gaan beleggen. Korstjes de eerste tijd uit het vuistje. 

Mijn kindje kreeg een stukje brood met 6 maanden. Dit ging keer op keer niet goed. Telkens kokhalzen en zelfs bijna gestikt.. doodeng vond ik het! Ze kreeg al wel 3 maanden groente en fruithapjes. 
Ik ben toen even gestopt met brood geven en gaf af en toe een mais chipje. Dit smelt direct in de mond en ze kan het zelf eten, zo kon ze mooi oefenen! 
Nu ze 7 maanden is, ben ik opnieuw begonnen met brood en het gaat goed! Ze weet wat ze ermee moet doen, 6 maanden was blijkbaar te vroeg voor haar. Nu eet ze elke dag een half plakje volkoren brood met wat boter. Ook de korstjes snij ik in kleine stukjes. 

Ooh wat een goede tips! 
Mijn zoontje is 7 januari 6 maanden, dus dan ga ik het ook maar proberen.
Maar net als jullie aangeven, vind ik het ook best eng?

Ik vind het ook eng en durf er nog niet aan te beginnen. Ze is nog zo klein! Deze week wordt ze 6 maanden. 
Vandaag naar het cb, ben benieuwd wat ze daar zeggen?

Terug
Bovenaan