eerste keer CB

A

Anoniem

Guest

Morgen gaan we dan voor het eerst naar het CB!
Ben er al wel geweest om de kleine meid te wegen, maar nu hebben we een echte afspraak!

Je hoort zoveel verhalen over het CB, slechte vooral!
Ben wel te spreken over de mevrouw die hier was voor de kennismaking trouwens..

Ben wel heel benieuwd hoe het zal zijn.. en natuurlijk hoe het met Shenaya gaat.

We zijn zelf bezig met het veranderen en ophogen van de voeding.. zullen ze het wel niet mee eens zijn..

Hoe is jullie ervaring met het CB?? (voor diegene die dat hebben natuurlijk)

wij hebben de 21ste pas onze eerste afspraak.
ben wel benieuwd. het intake gevsprek was nou niet echt iets met toegevoegde waarde, dus ben benieuwd hoe het op het CB zelf is.

laat je even een berichtje achter hoe het was?

hoi

ben gisteren voor het eerst geweest,en wat ze doen is wegen,meten.bij de kinderarts allerlei controles doen en over het eetpatroon praten.duurt wel effe hoor. maar wel leuk gr wendy

hai,
nou, de onze ervaring met het cb hier is echt helemaal geweldig!!
Onze eerste was een erg onrustig kindje, hij huilde heel veel en sliep heel slecht.
Na 10 weken aanmodderen waren wij aan het eind van ons latijn. In tranen zocht ik tel contact met onze wijkverpleegkundige. Ze hoorde me even aan, en stond binnen een half uur bij ons op de stoep. We hebben toen zo'n goed gesprek gehad, konden echt even ons ei kwijt. Ze had het boek "regelmaat en inbakeren" van Ria Blom voor ons mee en gaf ons heel veel info hierover. Het heeft ons veel goed gedaan en betekende een keerpunt wb het huilen van ons zoontje. De afgelopen jaren heb ik altijd met veel plezier het cb bezocht!!
Afgelopen maandag was ze hier om kennis te maken met Roef, het was reuze gezellig en onze zorgen over het weinig aankomen van Roef waren weer snel verdwenen. Dus vanuit hier positieve berichten, groetjes Annemarie

Helaas heb ik wel slechte ervaringen.
Wij zouden onze zoon te veel geven (qua voeding -> flesjes)
Overdag in de box zou slecht zijn (niet als je zorgt voor een goede ondergrond, wat is dan het verschil met bed?)
Toen hij 12 maanden was en nog geen brood of koekjes at, werden we verwezen naar een logopedist (eet nu alles, wij zijn dus niet gegaan)
Toen we vertelden dat hij al kon lopen, vonden ze dat geweldig (liep met 12 mnd, met 13 mnd waren we bij cb), maar ze vonden hem nog niet vlot lopen. Van dat soort dingen zakt mn broek af hoor. Dus ik neem op waarvan ik denk dat ik er wat van opsteek, de rest laat ik voor wat het is. En de voorlichting krijg ik dan van iemand zonder kinderen....!!!!! Laat mij maar op mn gevoel varen. Als ik echt problemen krijg, dan zal ik wel bellen.

Zie er nu al tegenop om te gaan (as maandag) We zullen wel het commentaar krijgen dat ze te licht zijn.....Ze zijn pas 1 kg gegroeid, maar dat maakt ws niks uit, zucht!!!

Sorry voor al het negatieve, maar dit zijn echt mijn ervaringen.

Groetjes Bertine

Ik ben wel blij dat het CB er is, soms kun je net even dat gevoel terug krijgen dat alles goed gaat en dat je kindje het heel goed doet. Soms vind ik ook dat ze echt zitten te zeuren. Toen Joël anderhalf was, maakte ik me zorgen om zijn ogen. Ik zag steeds dat als hij moe of ziek was scheel ging kijken. Op het CB zagen ze er helemaal niets van, en kon het dus geen kwaad. Maar ik ben toch blijven zeuren dat het echt niet goed was en wilde heel graag dat een oogarts hem na zou kijken. JoEl is straks 8, staat nog steeds onder controle bij de oogarts, want hij zijn ogen staan dus idd een beetje scheel, zijn spieren zijn niet helemaal goed. Hij zal in de toekomst er aan geopereerd worden, maar dat willen ze pas zo laat mogelijk doen, als hij helemaal uitgegroied is, om te voorkomen dat het een 2e keer weer moet.
Dus soms moet je echt je gevoel volgen en er voorgaan, want zij zien lang niet altijd hoe jouw kindje is.

Toch heb ik er ook wel veel aan gehad. goede tips en adviezen over dingen die jij nu net even nodig had. Ik ben dus blij dat ze er zijn, ook al ben ik het lang niet altijd met hen eens.

Liefs Hilma

We zijn geweest vanochtend!

Eigenlijk   is het me super mee gevallen..
Ze zijn daar heel erg bezig met.. Het is jullie kindje en jullie gevoel!

We geven Shenaya wel wat te veel voeding maar schijnbaar heeft ze het nodig. Dus mogen we gewoon lekker blijven doen!
Ze weegt nu 3420 Gram (na de geboorte 2500) dus er zit bijna een kilo bij op!!!

Verder is ze helemaal goed gekeurd!

Wel fijn inderdaad dat je even bevestiging krijgt dat je het goed doet!
We moeten haar nu op de rechterkant van d'r hoofdje gaan leggen omdat ze links plat word..
Ze draait zelf elke keer terug dus we gaan er actief mee bezig, lukt het niet worden we doorverwezen naar de fysio!

Op naar volgende maand, dan krijgt ze haar eerste inenting!

x Lies

Wat fijn dat ze zo meedenken! Want je kan wel regels hebben, maar als dat niet werkt wat dan!!??
Ik hoop dat ik morgen ook van die meedenkende mensen krijg. Mag er voor de 1e keer naar toe.

Liefs Bertine

Terug
Bovenaan