eerste keer naar de gyn

Hoi meiden,
mijn man en ik zijn net voor de eerste keer naar de gyn geweest. Ik moest allerlei vragen beantwoorden en hij heeft nog even mijn baarmoedr bekeken op zo'n echo apparaat. Ik had mijn templijsten bij me en alles zag er op het eerste gezicht goed uit. Mijn man heeft een potje meegekregen voor het welbekende onderzoek. Ik moet eind volgende week bloed laten prikken om te laten onderzoeken of ik een goede eisprong had. Als dat allemaal in orde is, moet ik de eerstvolgende keer dat ik ongesteld word (we gaan er maar vanuit dat dat gebeurt) een afspraak maken voor een samenlevingstest op cyclusdag 12, 13 of 14.

Ik ben zo blij dat het nu eindelijk gebeurd is, ook al is er niets gebeurd.

Waarschijnlijk staat er in mijn verhaaltje niets nieuws voor jullie, maar ik heb aan jullie verhaaltjes zoveel gehad. Ik wist wat me te wachten stond en begreep waar die gyn het over had, doordat jullie dat zo duidelijk opgeschreven hadden. Bedankt daarvoor en ik hoop dat iemand nu weer wat aan mijn verhaaltje heeft.

Liefs, el.

das al met al dan goed verlopen.......
Fijn hoor nu maar hopen dat het niet nodig is die samenlevingstest, maar als hij wel nodig zou zijn dan weet je in iedersgeval wanneer dat je mag!
viel er bij jou ook zon druk van je schouders af toen je vandaag die deur uit stapte bij de gyn??? ik had echt zoiets van "nu ben ik bij de persoon die het allemaal weet, nu ben ik in goede handen"

Hoi Steffie,
ik had er zolang tegenaan zitten hikken dat ik blij was toen die afspraak eenmaal gemaakt was. Maar ik ben dan ook weer zo'n doos die denkt dat alles nu ineens wel snel gaat. En zo is het dus niet. Die man heeft het ook gewoon over de volgende cyclus en die daarna alsof ik 20 ben (was dat maar waar, maar dan wel met de inzichten die ik nu heb, haha). Eigenlijk moet ik helemaal niet mopperen, we konden zo snel een afspraak maken doordat mijn man de gyn en zijn vrouw kende door zijn werk. De vrouw regelde afgelopen vrijdag gewoon even een afspraak voor ons! Het had allemaal veeeeel langer kunnen duren dus.
En ik moet maar positief blijven, wie weet word ik helemaal niet ongesteld dit keer, we doen hard ons best....

Liefs, el.

Hey el,

Ik heb aan je gedacht hoor vandaag! Ben zo blij voor jullie dat er nu naar gekeken word! Echt een heel fijn gevoel toch? Ik hoop een allemaal positieve uitslagen voor jullie!!

Ik zit op dag 18 van mijn cycles en ik zit mij nu al gek te maken met eventuele symptomen,,,dat doe ik anders nooit zo erg! Maar nu ik weet dat het zaad van mijn vriend zo goed is,,krijg je er meteen een heel positief gevoel bij! Dat moet ik echt niet hebben, want dan is de teleurstelling straks zo enorm groot! Voor mijn gevoel tintelen mijn borsten (inwendig) en heb ik af en toe licht ongi pijn, maar ik zal het vast eens ergens gelezen hebbben en daar reageerd mijn lichaam nu op ha, ha! Ik zit nog maar op dag 17 en ik weet niet eens of ik al een eisprong gehad heb, dus waar praten we over!

25 mei bloed prikken (bijna tegelijk met jou) en 28 mei een bel-afspraak en dan hoor ik of ik echt een eisprong gehad heb!

Wat is het toch moeilijk om gewoon maar af te wachten he, el!!

Maar jullie zijn gelukkig ook weer een stap verder!

Liefs moi xxx

Hoi moi,

ja inderdaad, zwanger willen worden is toch vooral wachten, wachten, wachten.... Als we dat hadden gewild, had die gyn zelfs al wel volgende week die samenlevingstest willen doen! Maar dat vond ik eigenlijk een beetje onnozel als je helemaal niet zeker weet of het zaad goed is. Toen zei hij:"Maar dat kunnen we voor die tijd wel bekijken hoor!" Maar ik wilde dus niet dat mijn lief het in een potje zou doen als ik vruchtbaar ben. Dan maar liever een maandje ..... WACHTEN! Als het nodig is, want we doen het nog steeds om de dag. Haha, ik blijf bijdehand doen: we hebben het 'al' drie keer om de dag gedaan, maar het verveelt nog niet gelukkig, eigenlijk hebben we er wel schik in.

Ik ben al met al erg blij met het forum en de informatie die ik uit alle verhalen kon halen. Ik kon in ieder geval vanmiddag een weloverwogen beslissing nemen voor wat betreft die samnelevingstest en dat spermaonderzoek. Nu hoor ik er ook helemaal bij hier hè.

Liefs, el.

Hoi el,

Ik vond al dat je er helemaal bij hoorde hoor, maar je bedoelt natuurlijk je ervaring nu bij de gyn! Wat knap dat je dan zegt ik wacht nog een maandje! Ik ben wat dat betreft véél ongeduldiger hoor! Wat mij betreft mogen ze nu al allen onderzoeken uitvoeren, zodat ik weet of alles goed is! Erg toch! Het lijkt mij zo naar als je na een jaar pas te horen krijgt dat al je hoop voor niks is geweest! Maar ja zo gaat het nou eenmaal! Je hebt wel een toffe gyn getroffen zeg die meteen over gaat in actie!! Fijn hoor!

Dus dat klussen om de dag bevalt wel? Wij hebben er ook totaal geen moeite mee, en hebben ook veel lol samen,,,we zien het ook niet als moeten of als verplichting! Het is voor een goed doel en het is het enige wat je kunt doen!!

Ik vind het soms wel moeilijk als je dan weer hoort of leest van iemand die na 1 poging al zwanger is!!

Heel veel klusplezier, en ik hoop dat wij straks ook eens een berichtje mogen typen met het goede nieuws zwanger te zijn!

Liefs moi xxxx

Iedere dag tempen, da's eigenlijk veel erger.

Maar stel nou dat ik wel volgende week die samenlevingstest zou doen, dan weet je toch nog niks met de uitslag? Niet voldoende levend zaad, kan ook betekenen dat het zaad niet goed is. Alles okee heeft geen zin als je geen goede eisprong hebt. Nee hoor, dan toch maar liever alles op zijn tijd. Dat ene mandje kan er ook nog wel bij. Bovendien weten we dan nog net voor de vakantie hoe we er voor staan.

Lekker vrij morgen. Ben je wat leuks van plan? Ha, als je dat hierna nog gaat intikken, begint je dag vast met uitslapen. Mijne ook hoor, maar ik ga nu wel beginnen. Dat scheelt weer morgenochtend, anders slaap je zo'n gat in je dag.

Nou welterusten alvast, ik 'spreek'je wel weer!

Liefs, el.

Hoi El,

Je klinkt erg positief over jullie bezoekje! Da's mooi!
Ik spreek je verder wel via de mail, fijne vrije dag morgen.
Liefs Kiki

P.S. hoe was de meester/juffendag?

Terug
Bovenaan