Eerste keer ongesteld na bevaling

Zomer

New member
Sinds gisteren weer ongesteld geworden
4 december bevallen
Best wel heftig ook met dikke stolsels
Hadden julie dit ook?
Hoelang duurt zo eerste menstruatie?
Als deze menstruatie klaar is dan weer aan de pil of kan dat nu ook al?
Als menstruatie klaar is mag je dan weer gemeenschap hebben?
 
Hallo Zomer,

İk ben 7 oktober bevallen en nog niet ongesteld geworden. Binnen hoeveel tijd moet dit gebeuren iemand enig idee? İk geef borstvoeding. En gebruik geen anticonceptie
 
[quote quote=10517391]Hallo Zomer,

İk ben 7 oktober bevallen en nog niet ongesteld geworden. Binnen hoeveel tijd moet dit gebeuren iemand enig idee? İk geef borstvoeding. En gebruik geen anticonceptie[/quote]Geloof dat het bij borstvoeding wel veel langer kan duren
Je bent nu wel super vruchtbaar he haha
 
Ik ben 2x bevallen (1x vaginaal, 1x keizersnede) en beide keren na exact 5 weken ongesteld. Mijn eerste ongesteldheid was ook heel heftig met stolsels en veel bloed. Dat is wel normaal hoor!

Na die eerste menstruatie ben ik weer gestart met de pil en steeds netjes in de stopweek gestopt. Maar alsnog waren de eerste 4 tot 6 maanden daarna mn menstruaties nog steeds best heftig met grote golven bloed af en toe, ondanks het slikken van de pil. Het duurt gerust een maand of 6 voor je lichaam alles weer een beetje terug op orde heeft.

Na m'n 1e bevalling kwam ik na 4 maanden weer op m'n werk en toen was ik ongesteld en dat was ineens zooo erg dat ik binnen 1 minuut doorlekte en ik terug naar huis kon voor een schone broek. Echt erg. Gelukkig werk ik in een team met volledig vrouwen. Maar dat was dus exact 4 maanden na m'n bevalling, en nog altijd een heftige menstruatie!
 
En Nazzz: als he borstvoeding geeft, kan het gerust maaaanden duren voor je weer ongesteld wordt. Echt niet gek. Maar zolang je geen anticonceptie gebruikt, kun je ook echt alweer zwanger raken (of nu al zwanger zijn!!) Want je hebt namelijk een eisprong voor je eerste menstruatie en je weet dus niet wanneer dit is... mocht je nog niet zwanger willen worden raad ik je aan een zwangerschapstest te doen EN anticonceptie te gaan gebruiken, anders heb je straks misschien 2 kinderen in 1 jaar tijd.. en dat kan écht, je bent gewoon vruchtbaar nu!

Mijn 1e menstruatie was dus 5 weken na de bevalling, dat betekent dat ik een eisprong had zo'n 3 weken na de bevalling. In theorie had ik dus 3 weken na de bevalling zwanger kunnen raken, als we dan seks gehad zouden hebben haha. Dat is bizar maar het kan echt!!
 
Ik ben nu 6 weken geleden bevallen en heb mn eerste menstruatie niet afgewacht. Met 3 weken was het vloeien al over. De huisarts en de verloskundige gaven aan dat het beter is om dan gelijk te starten met de pil. Tussen 3 en 4 weken na de bevalling hoef je dan geen extra anticonceptie te gebruiken en anders de eerste 7 dagen nog wel. In principe mag je gemeenschap hebben, zodra je niet meer vloeit. Ik had ook geen hechtingen of pijn, dus binnen 3 weken kon het alweer.
 
[quote quote=10517381]Sinds gisteren weer ongesteld geworden
4 december bevallen
Best wel heftig ook met dikke stolsels
Hadden julie dit ook?
Hoelang duurt zo eerste menstruatie?
Als deze menstruatie klaar is dan weer aan de pil of kan dat nu ook al?
Als menstruatie klaar is mag je dan weer gemeenschap hebben?
[/quote]Hoi!

Ik was eigenlijk normaal ongesteld zoals ik altijd was. Duurde ongeveer een week.
Ik gaf borstvoeding dus werd pas na vijf maanden ongesteld.
Als je borstvoeding geeft moet je even navragen welke anticonceptie je gebruiken mag.
Ik dacht dat je gemeenschap mag hebben wanneer het vloeien van je bevalling is gestopt.
 
na de geboorte van mijn eerste kind , verloor ik toen ik weer voor de eerste keer ongesteld werd
enorm veel bloed , ik kon om de 2 uur mijn tampon verwisselen , en gelukkig had ik nog kraamverband , dus dat heb ik ook nog een paar dagen gebruikt zodat ik niet kon doorlekken
 
Terug
Bovenaan