Eerste keer zwanger!

Hallo Mama's in spe,

Allereerst allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik ben nu 6 weken zwanger. Het is de eerste keer dus allemaal extra spannend. Ik heb vorige week wel 3 testen gedaan omdat ik het niet kon geloven. Aangezien deze allemaal positief waren zal het toch wel zo zijn maar het blijft nog allemaal heel onwerkelijk. Pas eind februari kan ik naar de verloskundige en begin maart heb ik pas een echo. Nog even wachten dus. Ik denk dat ik het pas echt kan geloven als ik die echo heb. Hoe ervaren jullie dat?

Dan loop ik er ook nog tegenaan dat mijn omgeving er heel erg mee bezig is. Zodra je een keer een feestje hebt en niet drinkt gaat de praat al rond dat je zwanger bent. Eigenlijk zou ik het liefst 3 maanden wachten met het vertellen aangezien ik dan pas echt blij durf te zijn. Helaas heb ik nog voor de echo een weekendje weg gepland staan en dan moet ik het wel vertellen omdat er anders het hele weekend over door gevraagd wordt. Dan ben ik nog maar 9 weken zwanger. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes!

Hoi!

Tja, lastig he..Ik wil ook graag wachten tot na de echo..onze ouders en zussen weten het al wel. Onze echo is met 9weken en 3 dagen. Aan de andere kant; na de echo is er natuurlijk ook nog een kans dat het misgaat, dat kan altijd. En dan kun je ook steun gebruiken natuurlijk..Doe gewoon wat goed voelt, misschien kun je zeggen dat je geen alcohol mag vanwege medicijnen? Of een migraineaanval? Maar als je je het hele weekend opgelaten voelt zou ik zeggen en er dan bijzeggen dat je het echt nog even niet verder bekend wilt maken..ik neem aan dat de mensen met wie je gaat dat wel respecteren..
Nou meid, succes met je keuze, maar vooral: GENIET ervan!!!

Allereerst van harte met je zwangerschap!
Ik ben nu ruim 7 weken zwanger en ga woensdag voor het eerst naar de verloskundige. Wanneer de eerste echo is weet ik nog niet. Wij willen het ook liever nog niet vertellen, maar bij mij is het iets makkelijker omdat ik de laatste maanden al (bijna) geen alcohol meer drink. En anders ben ik de bob, da's ook best aannemelijk ;-) (maar natuurlijk niet als je een weekendje weg gaat...)
Ik weet zelf ook niet zo goed wat ik zou zeggen als mensen er echt naar vragen. Meestal word ik dan een soort obstinaat, zo van, als het zover is hoor je het wel, of goh, dan weet jij meer dan ik...
Als je het echt nog niet wilt vertellen, kun je altijd zeggen dat je een beetje buikgrieperig bent, of dat je denkt dat je iets verkeerds hebt gegeten, dat je darmen een beetje rommelen en dat je daarom liever geen alcohol drinkt.

Hoe dan ook, succes ermee! Maar vooral gefeliciteerd en lekker gaan genieten van het idee!

GEFELICITEERD!!!!!
Het is gewoon zo "vreemd" eigenlijk dat bij bepaalde leeftijden, leeftijdverschillen of gewoon je manier van leven mensen verwachtingen hebben.... en het dan ook uitspreken ...

Heel eerlijk je kan van alles verzinnen
- antibiotica kaar
- hoofdpijn
- de BOB
- lijnen (helpt een wijntje minder erg goed tegen
- of anders gewoon dat de plannen er wel zijn

aan de andere kant, bij ons weten nu veel mensen het wel, familie en goede vrienden... en ik wil gewoon kunnen genieten, af en toe klagen

bij de eerste hebben we ook 11 weken gewacht, niemand had het door....

Succes er mee, en VOORAL GENIETEN

gefeliciteerd.bij de 1e had ik het al met 5wkn verteld.dit x wilde ik wachten tot 12 wkn.nu wisten alleen onze dochter en onze ouders het.mijn man werd al betrapt op zijn werk toen we samen belden.ik weet niet of we de 12wkn wel halen.vind het ook wel leuk om het zelf aan iedereen te vertellen.anders horen ze het straks via via.dinsdag heb ik mijn 1e echo en dan heb ik ook wat meer zekerheid.
doe gewoon wat je gevoel zegt.succes

Gefeliciteerd en welkom hier! Ik kon het eerst ook niet geloven, en na de echo voelde het inderdaad een heel stuk meer werkelijk. Nog steeds kan ik het niet altijd bevatten hoor, maar dan kijk je even terug naar de foto's die je hebt meegekregen (wij hebben het ook op film, dus nog makkelijker) en dan besef je het weer dat het echt zo is. Wat het vertellen betreft, volg je gevoel. Denk dat je dat weekend zelf het beste aanvoelt als het wordt opgemerkt of je het wel of niet eerlijk wil vertellen. Als je voor een smoes kiest, ben je door een paar andere dames hier al op voorbereid haha. En wie weet merken ze wel helemaal niets op. Geniet er in ieder geval lekker van dat je zwanger bent! Da's toch wel het belangrijkst denk ik...

Hoi!

Gefeliciteerd!!
En welkom!
Ik ben ook voor de eerste keer zwanger.
Wij hadden op een zaterdag de test gedaan en positief helemaal blij.
1 nadeel wij willen het ook pas na 3 maanden vertellen maar die avond we een broeren zussen avond hadden met lekkere hapjes en drank.
We hebben bijna de hele avond aan moeten horen volgens mij ben je zwanger want je drink niet.
We zijn het blijven ontkennen en gezegd dat ik gewoon geen zin had in alcohol.
Uit eindelijk geloofde ze het.
Voorlopig maar niet allen naar hun toe en dan ben ik gewoon de bob.
De tips van miniwelp vind ik erg goed.
Zo kun je het toch later vertellen.
Onze eerste echo is 22 feb ben erg benieuwd en vind het erg spannend.
Nog even wachten ;)
Zo kun

haha idd butterflujess.. afgelopen december wist ik dat ik zwanger was en dacht dat mijn ouders het door hadden
wintersport en dan geen alcohol of heel weinig...... (schuiven met d eglazen als ze even niet keken) maar nee hoor ze hadden helemaal niks door.....

Terug
Bovenaan