Eerste kennismakingsgesprek

Hallo Allemaal,

Wij hebben afgelopen week het kennismakingsgesprek op de basisschool van ons dochtertje gehad.
Hier was mijn ( nu nog 3 jarige) dochtertje zelf ook bij.

In dit gesprek werd niets gevraagd over haar. Niet naar haar karakter, byzonderheden of andere standaard dingen. Ook werd er niet aan ons als ouders gevraagd wat we bijvoorbeeld voor werk doen. Hoe ons leven is.

We kregen alleen te horen hoe en wat ze moet kunnen en doen.

Ik vroeg mij af hoe dit bij andere gaat, verwachten wij teveel? In ons ogen is het essentieel een kind wel te “kennen” voor het naar school graag.

Hoe ging dit bij jullie?
 
Wij hebben twee scholen bezocht en bij de ene school deden ze dit ook helemaal niet. Ik vond dat net als jij ook opvallend! Wij zijn uiteindelijk ook voor die andere school gegaan.
 
Eerste kennismaking is meer het verkooppraatje van de school. Wij hebben een formulier gekregen met vragen over karakter en andere bijzonderheden om vlak voor de start in te vullen.
 
Eerste kennismaking is meer het verkooppraatje van de school. Wij hebben een formulier gekregen met vragen over karakter en andere bijzonderheden om vlak voor de start in te vullen.
Oh dat is wel een goed idee van de betreffende school! Het verkooppraatje kon ze overslaan, want ze stond al ingeschreven. Heel vreemd. Bedankt voor je reactie:)
 
Wij hebben twee scholen bezocht en bij de ene school deden ze dit ook helemaal niet. Ik vond dat net als jij ook opvallend! Wij zijn uiteindelijk ook voor die andere school gegaan.
Ze staat al ingeschreven en begint binnenkort. Dus dat maakt het best lastig… had meee “interesse” verwacht! Bedankt voor je reactie!
 
Terug
Bovenaan