Eerste kindje met hoe veel weken geboren?

<p>Hoi allemaal!</p><p>Ik ben nu 34 weken zwanger van mijn eerste kindje en ik moet zeggen... ik ben het behoorlijk zat! </p><p>14 september is mijn uitgerekende datum, maar hoop stiekem dat mijn kleine babyboy eerder zal komen. Nu zegt mijn verloskundige steeds weer: eerste kindjes blijven meestal langer dan 40 weken zitten.</p><p>En daarmee zakt bij mij de moed zo erg in de schoenen ... ?</p><p>Op internet kan ik geen percentages vinden dus ik vroeg mij af... met hoe veel weken zijn jullie eerste kindjes geboren??</p>

Mijn eerste kindje werd bijna met 35 weken geboren door gebroken vliezen. Kans op infectie bij mij en hem, kans dat hij de couveuse in zou moeten en kans op allerlei andere complicaties. Uiteindelijk heb ik twee weken in het ziekenhuis gelegen waar hij geboren is met 37 weken. Ook al is dat redelijk safe, ik wens het je niet toe. Je merkte aan alles dat hij 3 weken veilig in mijn buik was misgelopen. Ik snap heel goed dat je het zat bent, begrijp me niet verkeerd. Maar ik hoop voor jou en de kleine dat hij lekker tot 40 weken blijft zitten zodat je die zorgen niet hebt :)

Leuke vraag. Ik zit zelf ook te hopen dat hij met 38 of 39 weken komt en dat ik niet tot 42 weken hoef door te lopen! ?

40+6 
Was het ook al een aantal weken zat . Maar ben achteraf blij dat hij wat later geboren is. 
Hij ontwikkelt zich gewoon wat sneller en qua gewicht hadden wij ook wat minder ‘zorgen’ 
ik heb een collega en haar baby scheelt letterlijk maar 2 weken met mijn zoon. Maar in geboorte van weken wel 5 weken en dat verschil kan je goed merken vind ik. 

Terug
Bovenaan