Eerste kindje - Ronde 3

@TulpjeS jaa ik ben ook best ongeduldig.. En voel me dan inderdaad ook wel eens 'schuldig' omdat veel vrouwen al rondes verder zijn. Ik was nu ook meer teleurgesteld dan de 1e ronde. Toen dacht ik: 1e ronde zou ook wel heel snel zijn. Maar nu hoop ik zo erg dat het deze 3e ronde mag lukken! 
 
Goedemorgen TulpjeS,Ja zou dat uit maken? Koffie? :D
Grappig dat we gelijk lopen. Maar hoe lang is jouw cyclus ? Die van mij namelijk (normaal) 32 dagen. Alleen deze maand was ik 3 (?) dagen overtijd. Je begrijpt dat de vlag bijna uit hing. Maar helaas hahaha. Ik denk dat ik mijn eisprong ook heb gevoeld (steken links onder). Dus dan klopt het dat mijn eisprong deze maand 4 dagen later was. Het is wat dat vrouwelijke lichaam. Ik slik foliumzuur en Multi Zwanger van de kruidvat. Verder ook geen speciale dingen :)

Wij gaan dit weekend naar Barcelona. Wel fijn dat ik een sangriaatje kan drinken bij de tapas. Elk nadeel heeft weer zn voordeel ;)

Liefs Joena
 
@Joena, ja ik heb wel wat gelezen over het effect van cafeïne op je vruchtbaarheid. Het schijnt dat als je meer dan 4 koppen koffie per dag drinkt je er al langer over doet om zwanger te worden en meer risico loopt op een vroege miskraam. Maar er is nog te weinig onderzoek naar gedaan om het echt hard te maken. Dus ik doe mijn eigen onderzoek ;-).
Mijn cyclus wisselt tussen de 28 en 33 dagen. De afgelopen maanden was het 28-33-31-28-30. Beetje vaag dus. Maar ik weet wel dat ik 15 dagen na een positieve ovulatietest ongesteld wordt, dus daardoor weet ik wel wanneer ik het kan verwachten. 3 dagen overtijd, man ik zou helemaal gek worden! Bleef je er wel rustig onder?
Lekker een weekendje weg! Veel plezier en geniet lekker van een hapje en een drankje!
 
@TulpjeS: nou ik heb vandaag een dagje geen koffie gedronken. Even gekeken of dat bevalt. Moet zeggen dat ik het niet heel erg mistte! Grappig dat cafeïne misschien de vruchtbaarheid kan beinvloeden. Goed om te weten.Ja ik bleef er niet heel rustig onder nee. Heb 3 x een test gedaan, allemaal negatief. Het is wel teleurstellend uiteindelijk. Je gaat echt denken dat je zwanger bent. Maar goed. Als je dan toch ongesteld word is de zekerheid ook wel fijn + dat je de volgende ronde in kan. Het is niet anders. Je moet maar zo denken: als ik NU zwanger was geweest, dan was de baby gekomen in januari. Hoe langer het nu duurt, hoe meer kans op een zomerkindje ;)! Toch wel fijn als je dan verlof hebt hahah! Zo zie je maar weer: elk nadeel heeft weer een voordeel :D

 
Ik doe ook mee!
Nu beginnen de vruchtbare dagen! Spannend weer. Gebruik nu ook ovulatie testen. 
Eerste ronde na stoppen vd pil 26 dagen, vorige maand 31, ik dacht dat ik gek werd!
Daarom nu ovu testjes.. Gister avond de eerste ovu test gebruikt. Ik weet dus ook niet goed wanneer mn NOD is, als ik het gemiddelde neem 5 juni. We wachten af
 
@EPF: spannend. En Welkom :D

Ja ik heb mijn laatste menstruatiedag ook weer gehad. Op naar ronde 4. Ik heb nog niet met ovulatietesten gewerkt. Ik denk wel mn eisprong te voelen: scherpe steken links- of rechtsonder. Klopte deze maand ook met de dag dat ik ongesteld werd. Toch gek dat het dan niet raak is he ? Als je toch op dat moment seks hebt gehad.. en de dag ervoor én erna. Dan denk ik: HOEZO NIET ??? (hahaha)

Ik heb na zo'n steek wel een keer een ovulatietest gedaan. Meteen 2 dikke strepen. Dus ik denk dat het dan idd mn eitje is die springt... hopen dat hij deze maand ver genoeg springt om een zaadcelletje te bereiken :p

 
Ja! Dat over een zomerkindje denk ik ook steeds! Dat is ook best lekker! 
Welkom EPF! Ik doe ook ovulatietests, geeft mij wel rust. Maar aan de andere kant ook weer niet door de focus, maar goed het geeft me meer stress om maar te gokken wanneer m’n eisprong is. Ik voel hem denk ik wel, maar ik ken mezelf, dan weet ik het weer niet zeker enzo. En omdat ik niet keurig elke maand de 14e dag m’n eisprong heb vind ik het wel fijn werken. 
Ja Joena, dat denk ik dan ook: we hebben alles toch goed gedaan? Waarom lukt het bij anderen dan in 1x en bij ons niet? Maar dat zet ik dan maar opzij als ik naar de gemiddeldes kijk. 70% binnen een half jaar, daar hoop ik dan maar bij te zitten! 
Dan nog even iets heel anders. Wat vinden jullie ervan als mensen zeggen: wij zijn zwanger. Ik vind dat echt *kots*! Hoezo, wij? Heeft je man dan ook een kind in z’n baarmoeder die er straks door een, in mijn ogen veel te kleine, opening weer uit moet? Maar dat ik mijn persoonlijke mening :-D!
 
Whoehoee! Ik had gister een positieve ovulatietest! Dag 16 van me cyclus!
Ik ben benieuwd wat de ovu test vanavond aangeeft! Vind het toch wel handig die testen, zeker als je onregelmatig werkt. Ik heb vorige maand dus gewoon me eisprong gemist, mogelijk door nachtdienst... Nu duidelijk gevonden ☺️☺️
 
Terug
Bovenaan