eerste kindje, tweede ronde??

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Wie is er bezig voor een eerste kindje en probeert het nog zonder ovulatietesten?
Wij proberen het nu nog zonder er teveel bij na te denken en alleen met het geluk een handje proberen te helpen?
Groetjes Hanneke

Hoi Hanneke,
Wij zijn ook net bezig (ben pas 2 maanden gestopt met de pil) en ben ook nog niet echt van plan om die testen binnenkort te gaan gebruiken! Volgens mij word je er alleen maar gek doorgemaakt.
De natuur zal zijn werk moeten gaan doen, ik ben er heel nuchter in hoor! Wil natuurlijk wel heel graag zwanger worden, maar vraag me af of die testen nou echt wel nodig zijn?
Vroeger had je ze toch ook niet en werden de meeste vrouwen toch ook zwanger.
Misschien praat ik over een half jaar anders hoor, maar laat mij het eerst maar ff zonder doen.
Hoelang zijn jullie al bezig Hanneke? En waarom wil jij dan niet aan die testen beginnen??
Ben erg benieuwd.

groetjes silly1976

Hallo Silly,
Ik ben al wel sinds maart gestopt met de pil, maar we zijn in juni getrouwd en we hebben het eigenlijk eerst voorkomen om zwanger te worden omdat ik niet zwanger wilde zijn op onze trouwdag. Ik ben ook al wel een tijd foliumzuur aan het slikken.
Na ons trouwen wilden we er in principe wel voor gaan maar als we geen zin hadden als het wel een gunstige periode was dan was het gewoon jammer en deden we er ook verder niks mee. In die periode ging het met mijn man ook niet zo lekker dus hebben we onze wens vooruit geschoven.
Nu sinds de vorige ronde zeg maar gaan we er wel echt voor. De eerste ronde om de dag geklust in de vruchtbare periode en daarna ook met benen omhoog gelegen (schijnt te helpen) maar heeft niet mogen baten.
Een vriendin van mij was de eerste ronde gelijk zwanger door in de vruchtbare periode iedere dag te klussen dus dat proberen we deze keer.
Ik wil bewust niet met die testen werken omdat er dan zoveel nadruk op komt, het moet wel leuk blijven. Als ik na 6 rondes nog niet zwanger ben ga ik denk ik wel naar de huisarts om te kijken hoe of wat. Maar we zijn nog jong (25 en bijna 28) dus we hebben nog 10 jaar tijd zonder de nodige risico's. Wij hebben als lijfspreuk:
Het komt wanneer het komt en anders niet!
Hoe is de situatie bij jullie?
Groetjes Hanneke

hallo,

ben zelf ook bezig   met de tweede ronde voor het eerste kind. was vorige maand 4 dagen over tijd,teriwjl ik normaal altijd een cyclus heb van 28 dagen.
maar de test was helaas negatief,werd een dag later ongie.
als het goed is krijg ik rond het weekend mijn eisprong,dus we gaan weer volop klussen.
scheelt wel dat ik bijna altijd mijn eisprong voel.
dus ben benieuwd...

quote: hannekelogo reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-11-2007 09:50:05'));

Hallo Silly,
Ik ben al wel sinds maart gestopt met de pil, maar we zijn in juni getrouwd en we hebben het eigenlijk eerst voorkomen om zwanger te worden omdat ik niet zwanger wilde zijn op onze trouwdag. Ik ben ook al wel een tijd foliumzuur aan het slikken.
Na ons trouwen wilden we er in principe wel voor gaan maar als we geen zin hadden als het wel een gunstige periode was dan was het gewoon jammer en deden we er ook verder niks mee. In die periode ging het met mijn man ook niet zo lekker dus hebben we onze wens vooruit geschoven.
Nu sinds de vorige ronde zeg maar gaan we er wel echt voor. De eerste ronde om de dag geklust in de vruchtbare periode en daarna ook met benen omhoog gelegen (schijnt te helpen) maar heeft niet mogen baten.
Een vriendin van mij was de eerste ronde gelijk zwanger door in de vruchtbare periode iedere dag te klussen dus dat proberen we deze keer.
Ik wil bewust niet met die testen werken omdat er dan zoveel nadruk op komt, het moet wel leuk blijven. Als ik na 6 rondes nog niet zwanger ben ga ik denk ik wel naar de huisarts om te kijken hoe of wat. Maar we zijn nog jong (25 en bijna 28) dus we hebben nog 10 jaar tijd zonder de nodige risico's. Wij hebben als lijfspreuk:
Het komt wanneer het komt en anders niet!
Hoe is de situatie bij jullie?
Groetjes Hanneke

quote: silly1976 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-11-2007 18:14:16'));

quote: hannekelogo reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-11-2007 09:50:05'));

Hoi Hanneke,

Helemaal met je eens over die testen!! Lijkt wel of je dan met niets anders bezig kan zijn, het klussen moet wel leuk blijven

Wat betreft het meteen bij de eerste keer zwanger worden is gewoon een heleboel geluk hebben!! Dit komt zo weinig voor, maar goed je kan die mazzel hebben!!

Wij klussen nu wel heel wat af, maar als we ff geen zin hebben, dan is het ook prima. En tijdens de vruchtbare dagen doen we helemaal ons best!!!

Mijn vriend zegt nu zelfs, we hadden jaren eerder moeten beginnen!!! Hij komt nu ruimschoots aan zijn trekken, hahahahahah!

Hoop niet dat het al te lang gaat duren dat ik zwanger wordt, mijn vriend en ik zijn namelijk al 31jaar. Dus elk jaar dat het niet lukt, nemen de kansen nog meer af, maar goed daar ga ik nu nog niet van uit!

Jullie hebben wat dat betreft nog ff wat langer de tijd., ook al is dat natuurlijk niet de bedoeling.

Nou hanneke, geniet lekker van het klussen en wie weet is het binnenkort feest!

Lijkt me leuk om elkaar op de hoogte te houden, wat jij??

Groetjes Sylvia

hoi hoi
bij ons was het in de tweede ronde voor ons eerste kindje 'raak'.ik heb geen ovulatietesten gebruikt omdat ik er geen druk op wou zetten.wij wilden het eerst een tijdje aankijken, zou ik na een half jaar nog niet zwanger zijn dan zou ik de testen gaan gebruiken.maar dit hoefde gelukkig niet want we waren er snel bij.meiden,heel veel succes met zwanger worden
groetjes marlies

Hoi,

Ook wij zijn bezig  met de tweede ronde voor het eerste kind. Dit weekend heb ikmijn eisprong, dus vol aan de klus. Gewoon alle dagen in deze periode. Ik heb begrepen dat je het niet om de dag moet doen omdat dat effectief zou zijn, maar dat de man minimaal om de dag een zaadlozing moet hebben i.v.m. de activiteit van de zaadcellen.

Spannend weer....

Ik ga nog geen ovulatie testen doen. Wellicht na 6 rondes. Heb altijd begrepen dat je het eerste jaar niet bij de huisarts hoeft aan te kloppen als je niet binnen de risicogroep hoort.

Na het weekend weer afwachten! Het zou heel mooi zijn als het al zo snel raak zou zijn. Maar ik ga er niet vanuit.

Iedereen succes!

gr. Tine

Terug
Bovenaan