Eerste kindje

<p>Hallo allemaal!</p><p>Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Charlotte en ik ben nieuw hier.</p><p>Mijn man en ik zitten nu in ronde 3. In januari gestopt met de pil en gelijk begonnen met klussen. Tot nu toe een redelijk regelmatige cyclus van 30 / 28 dagen. Wij klussen regelmatig om de dag dus (nog) geen gebruik van ovu testen. </p><p>Afgelopen 2 keer al van alles gevoeld waardoor je denkt zwanger te kunnen zijn, maar tevergeefs.</p><p>Over 5 dagen is mijn NOD volgens mijn app (mits cyclus van 28 dagen). Vanochtend een testje er tegenaan gegooid, maar negatief KV 2v5. Ik weet dat 5 dagen voor NOD vaak nog veel te vroeg is!</p><p>Sinds 2 dagen erg honger gevoel maar geen zin in eten. Daardoor volgens mij ook een beetje misselijk?</p><p>Ik hoop in contact te komen met mensen zodat we lekker ons ei kwijt kunnen zo nu en dan.</p><p>Groetjes!</p>

Hoi Charlotte,

Welkom!
Ik wil je niet ontmoedigen, maar sommige dames doen er jaren over om zwanger te worden... (waaronder ik zelf)

Heb 1 kindje en nu zwanger van de 2e. Ik had pas een positieve test op 5 dagen Ná NOD.

Je bent net 2 maandjes gestopt met de pil, dus doe lekker rustig aan en hou je hoofd koel! ?

Bedankt voor je reactie Jolanda!
Ja, dat besef ik me ook heel goed en is juist ook een angst van me. Iedereen wilt natuurlijk dat het snel lukt als je er eenmaal aan begint. ☺ En ik neem aan dat niemand er vanuit gaat dat het jaren gaat duren.
Wat fijn dat je zwanger bent van een tweede kindje! 

Bij sommigen duurt het jammer genoeg echt veel langer, maar alles is mogelijk. Ik ben in oktober 2020 gestopt met de pil na 16 jaar non stop gebruik, november 2020 zwanger en inmiddels 22 weken verder! Ben geen 1 keer ongesteld geworden toen ik gestopt was met de pil maar omdat ik ook een soort ‘honger’ gevoel had maar voornamelijk helemaal geen avond eten maar binnen kreeg toch maar een test gedaan zo van ; dan staat dat in ieder geval vast. Toen bleek ik hartstikke zwanger zonder andere kwaaltjes niks erbij. Dus het kan wel, maar wat hierboven gezegd word duurt het vaak echt wel langer. In ieder geval heel veel succes en ik hoop voor je dat het snel gezond mag lukken! ?

Bedankt voor je reactie!
Wat gaaf dat het gelijk raak was zeg! Bij veel mensen om mij heen en ook op forums lees ik het veel dat het gelijk of heel snel raak was. Maar helaas ook dat het heel lang duurt. Het is dus inderdaad echt bij iedereen verschillend. 
Maar of je er nu 3 maanden mee "bezig" bent of 12 maanden. Je bent ermee bezig en het is voor iedereen fijn om even zijn ei kwijt te kunnen. ☺

Hoi hoi, Ik snap dat je heel graag wilt.. maar ook ik ben 6 jaar bezig geweest om zwanger te worden zonder hulp van derden.. ik heb het begin vorig jaar los gelaten en in april vorig jaar positieve test in handen gekregen. Nu ligt er een 13 wkn oude dame naast me te slapen.. probeer je er niet zo op te focussen.. het heeft mij veel rust gegeven.

Succes hoor..

Veel succes! Ik zat ook vol hoop vanaf moment 1, logisch toch! Hier was het helaas wel lang wachten, maar ik was er net als jij elke maand vanaf de eerste maand al druk mee. En ach, dat 'loslaten' maakt je niet vruchtbaarder hoor, is mij verzekerd door de fertiliteitsarts. Ontspanning in het algemeen is natuurlijk wel beter dan (chronische) stress. Tip is wel om jezelf ook genoeg afleiding te gunnen tussendoor en dan juist even te genieten van dat biefstukje of wijntje.

Hi charlotte, benieuwd of je al getest hebt.
Ik ben ook vanaf januari gestopt met de pil voor ons eerste kindje. Meteen raak! Helaas een mk na 6 weken.
Mijn nod is nu 14 april :) spannend !

Terug
Bovenaan