Eerste menstruatie na bevalling?!

<p>Hoi dames!</p><p>Ik ben een kleine 6 weken geleden bevallen van onze dochter. Het vloeien na de bevalling was minimaal en stopte al na twee weken, (gelukkig!). </p><p>Tot mijn verbazing begon ik gister avond weer met vloeien, maar anders dan de eerdere kraamvloed. Het leek op een milde menstruatie met helderrood bloed. Ik geef borstvoeding en ging er eigenlijk vanuit dat de menstruatie nog wel even uit zou blijven, maar zou het dan toch kunnen? <br /><br /></p><p>Wat is jullie ervaring met de eerste menstruatie na de bevalling, en was deze milder of juist heftiger?</p><p>Liefs!</p><p> </p>

Kan zeker, maar hoeft niet. Als je lichamelijk veel actiever bent geworden, kan het ook nog een "gewone" kraambloeding zijn, maar je kunt ook echt alweer ongesteld zijn. Even een mental note van maken, dan merk je over een paar weken wel of het misschien toch de start van een nieuwe cyclus was!

Bij mij duurde het 9 maanden Voor ik voor t eerst weer ongesteld werd (ook borstvoeding). Toen was mijn menstruatie wel echt best heftig. Maar dit kan per persoon verschillen denk ik.

Na mijn eerste zwangerschap werd ik al na 6 weken ongesteld, gaf geen borstvoeding. Deze menstruatie was ook heftiger dan normaal. 
Bij mijn tweede zwangerschap ben ik na 5 maanden ongesteld geworden, gaf toen wel borstvoeding. Deze menstruatie was ‘gewoon’.

Hi! Gefeliciteerd met je dochter

ik was na 4 weken alweer ongesteld. En ook gelijk weer een normale. Cyclus. Ik was wel stukke minder dan voorheen ongesteld maar ik had hiervoor een koperspiraal. 

Hier na 9,5 week volgens weer ongesteld... Wel nog meer dan voorheen... 
Heb ook 6 weken gevloeid ongeveer na de bevalling. 

Terug
Bovenaan