Eerste menstruatie na stoppen met de pil

<p>Dag dames</p><p>Ik ben nieuw hier en voor mij starten nu spannende tijden, ik ben namelijk halfweg februari met de pil gestopt. Ik had graag jullie ervaring wat geweten, omdat ik heel snel terug ben beginnen menstrueren en hier weinig info over vindt (of dit nu goed teken is of betekent dit niet meteen dat ik nu terug vruchtbaar ben?) </p><p>Zijn er nog dames van wie de menstruatie zo snel kwam na pil gebruik? En hoe zat dat met de ovulatie?</p><p>Wat meer achtergrondinfo:</p><p>Mijn laatste strip heb ik niet op gebruikt. Ik ben 2 pillen vergeten, waardoor mijn menstruatie 9 dagen te vroeg is gestart (wat bruin, pas na 3-4 dagen echt meer zoals mijn normale ms)</p><p>14 februari heb ik terug een pil genomen, maar 15de hebben we toch beslist om ermee te stoppen.</p><p>Ik verwachtte dus mijn volgende ms op 10 maart (indien die zou komen, ik las dat het soms lang kan duren die eerste echte ms), maar het begon op 1 maart (felrood, maar wel waterig). Vandaag 5 maart heb ik ze nog, maar heel licht.</p><p>Ik dacht misschien toch al een innestelingsbloeding, want met mijn man vaak genoeg geklust, wie weet was het onmiddellijk raak) </p><p>Voor de rest niet echt klachten (had wel 28 feb verschrikkelijke buikkrampen, wat ik normaal nooit heb).</p><p>Zal wel gewoon mijn menstruatie zijn, maar voel zo de nood om een testje te doen (in de 'hoop' dat het een zware innestelingsbloeding is, wat vaak voorkomt bij een eerste zwangerschap)</p><p>Zouden jullie een testje doen? Zo ja, wanneer? Of gewoon niet doen en opnieuw beginnen klussen? </p>

Als je twijfelt, kun je altijd een test doen natuurlijk. Al zou ik daar nog wel even mee wachten, op zn vroegst 4 weken na je vorige menstruatie lijkt me.

Het is vooral zo dat je na het stoppen met de pil een onregelmatige cyclus kunt verwachten. Zeker de manier waarop je gestopt bent kan voor "verwarring" hebben gezorgd in je lijft. Ik zou vanaf dit moment goed gaan bijhouden hoe en wat, zodat je zsm je cyclus in beeld hebt.

Ovulatie vindt over het algemeen plaats in het midden van je cyclus, dus ca. 14 dagen vóór de start van je volgende menstruatie. Sommige vrouwen (zoals ikzelf) kunnen hun ovulatie voelen, anderen herkennen hem door veranderingen in de vaginale afscheiding, nog anderen kunnen hem helemaal niet herkennen. Ovulatietestjes zouden je kunnen helpen om deze te vinden, en dus beter inzicht te krijgen in je cyclus.

Ja, dat dacht ik ook, was blij, want ik had wat schrik dat het enkele maanden zou kunnen duren voor die eerste maandstonden. 
Wel, op 5/02 ongeveer begon ik bruine afscheiding te hebben door mijn 2 vergeten pillen. Dan ben ik gestopt hem in te nemen en is mijn effectieve onttrekkingsbloeding gestart op 11/02 tot 14/02 (bloeding zoals ik gewoon was, dus meer dan die eerste bruine afscheiding).
14/02 nog 1 pil genomen, dan gestopt. En 1 maart mij volgende menstruatie al gehad.
Ovulatie weet ik hierdoor dus niet.. Want 14 dagen voor 1 maart waren mijn maandstonden pas gedaan... Wel had ik rond 20/02 erge kramp en het gevoel dat er meer slijm was. 

Ja, ik zet nu alles al in een app. Maar zo spannend toch! Daarom had ik graag wat ervaringen van andere willen horen wnr die eerste maandstonden er zo snel zijn.

Is ook al 15 jaar dat ik aan de pil zat, dus ik herrinner mij niet meer hoe regelmatig ik toen was..

Terug
Bovenaan