Eerste ochtend kinderopvang

Roxanna Reus

New member
Morgen de eerste ochtend kinder opvang voor mijn kleine, grote meid. En ooh wat vind ik het spannend hoe dichter het nadert!
Ook al weet ik dat ze er zo aan toe is, om met kindjes te spelen, zichzelf verder te ontwikkelen, deze mama vind het toch best spannend.

Hoe hebben jullie dat ervaren? Vonden jullie kindjes het leuk?
 
oh ik snap je hélemaal! ik vond de eerste keer kinderopvang zó enorm spannend, ik had dagen van tevoren al een knoop in mn maag. 
Maar het is me enorm meegevallen, onze dochter ging voor het eerst toen ze 4 maanden oud was. De leidsters zijn daar zo lief en inmiddels is ze bijna 2 en heeft ze het er vanaf het begin enorm naar haar zin. 
De eerste (wen)ochtend ben ik trouwens iets voor mezelf gaan doen, ik ben uitgebreid naar de kapper geweest. Misschien een tip voor jou? daardoor ging de tijd lekker snel en had ik een verwen momentje voor mezelf.
Sterkte! maar het komt bij jullie ook vast helemaal goed!
 
Mijn dochter was ongeveer 3 maanden toen ze naar de opvang ging. Inmiddels is ze 10 maanden en begint ze te lachen als ik haar breng en laatst begon ze voor het eerst te huilen toen ik haar kwam halen ?Lijkt me duidelijk signaal, ze vindt het leuk daar haha.
Ze gaat overigens 2,5 dag, dus ze is goed gewend.
 
Ik vond het heerlijk ? Eindelijk even wat tijd voor mezelf. Maar na een ochtendje wennen merkte ik wel dat ik helemaal nerveus werd dat ik haar weer op mocht halen ? ik had haar toch wel een beetje gemist hoor ?

En ons kindje vond het ook super, en de juffen ook want zo'n kleintje was voor hun ook al weer even geleden. Ze vindt ze het er helemaal geweldig!
 
Grote opluchting heb hele dag geslapen. Dochter kwam er happy vandaan. Leidster was wel wat uitgeput....
 
Janken toen ik wegliep haha, maar wat heerlijk even die tijd voor jezelf of je werk. Mijn dochtertje ging met 3 maanden voor het eerst. Ruim 3 jaar later is het zo normaal voor haar en ik merk ook echt hoe goed het is voor de omgang met andere kinderen. Hoe is het gegaan bij het wegbrengen??
 
Ik vond het ook vreselijk!
Mijn dochter gaat vanaf 6 maanden naar de opvang. Ze is nu momenteel 1,5jaar en vind het gelukkig echt geweldig! Wel had ze wat moeite met slaapjes maar ik gaf vaak een "gedragen" shirt mee zodat ze een vertrouwde geur bij der had en dat hielp erg goed ?
 
Terug
Bovenaan