Eerste poging, wie nog meer?!

Hello lady's

Gezellig dat jullie ook mee kletsen.
Ben gisteren op stap geweest, was errruggg gezellig, misschien te, heb boven de wcpot gehangen vanacht. Toen dacht ik nog pff, dat heb ik misschien straks iedere ochtend! Maar dan is het wel voor een goed doel!
Ook ik heb het idee dat ik nu meer zin in seks heb nu ik gestopt ben met de pil, ik kon dat eigenlijk ook merken in de stop week, maar tijdens de rd's vrijen zie ik niet zo zitten.

Duifje: succes, ik hoop op goed nieuws voor je.

lele: ook ik ben afgelopen maand gestopt met de pil, dit is dus de eerste maand zonder, wel lastig uitrekenen wanneer je eisprong is, omdat je niet weet hoeveel dagen je cyclus is. Dan maar ff om de dag klussen, is ook niet erg!!

iris: Veel plezier op Lanzarote, ik ben er een paar jaar geleden ook als eens geweest.
En het zou inderdaad leuk zijn als je met z'n drieen terug komt!

mitsj: ook wij doen het zonder hulpmiddelen, we gokken nu een beetje en dan zien we wel, als het nou niet wil lukken na enkele rondes, kunnen we alsnog een ovulatietest of temperaturen, etc. gaan gebruiken. Wij willen het wel leuk houden, niet dat er druk achter zit, zo van we "moeten" vandaag.

groetjes mimi

hoi meiden,

ik ben 22 jaar, mijn man is 27 jaar en ik ben afgelopen donderdag gestopt met de pil.
mijn eisprong is, als het goed is, 2 september. we vinden het allemaal erg spannend. wat is het dan toch lekker dat je er hier gewoon vrij over kan praten. tis soms echt lastig hoor, om er niets over te zeggen, maarja dat zullen jullie allemaal wel kennen.
succes met klussen allemaal.

groetjes koekeltje

Hey!

Leuk dat jullie hier ook allemaal meekletsen!
Ik voel me echt stukken beter sinds ik gestopt ben met de pil, had eerder nogal last van onverklaarbare stemmingswisselingen en had nog maar heel weinig zin in seks. Sinds ik gestopt ben heb ik energie over en m'n vriend word er zelfs moe van hihi..
@Koekeltje: Het is idd moeilijk om er niks over te zeggen tegen anderen, jullie hebben met zn tweeen een superbelangrijk besluit genomen waar je helemaal blij van wordt vanbinnen, en je zou het wel uit willen schreeuwen maar dat doe je toch maar niet! Ik voel me ook al een paar weken zo!
Omdat wij nog best jong zijn, kennen we verder ook niemand die dicht bij ons staat die ook in verwachting is of probeert te worden. Daar kunnen we ook niet stiekem van afkijken, dus we moeten overal zelf achterkomen.. Dus lees me al 2 weken scheel op internet en in boeken om maar zoveel mogelijk te weten te komen hihi..
Ben inmiddels al aardig op de hoogte moet ik zeggen! :)

Succes allemaal dames!

@mitsj, wij zijn ook de 1e in onze vriendenkring. dus dat is best lastig inderdaad. Wel 2 hele goede vriendinnen(met partner) weten ervan, dus gelukkig kan ik er wel met iemand over praten. Heb jij niemand die je het toe wil/kan vertrouwen? het blijft wel lastig hoor om er niet over te praten, maar als er dan toch iemand is die je wel effe kan bellen ofzo, is dat best lekker. Ben net terug van het Flevofestival, en een van die vriendinnen was ook mee, we hebben uren zitten kletsen over zwanger en baby's enzo. Dat was echt heerlijk! Maarja, omdat zij er zelf niet zo mee bezig is, begrijpt ze het toch wat minder goed dan hier op het forum.....

Groetjes koekeltje

Hey!

Nee ik heb niemand met wie ik kan praten, heb niet zoveel vriendinnen omdat ik al vroeg van school af was en toen ben ik gaan werken, terwijl mn vriendinnen nog op school zaten, dus dan groei je toch uit elkaar..
Heb wel 1 vriendin die in verwachting is van haar eerste, ze is nu 4 maanden maar daar heb ik niet  zo'n heel intensief contact mee. Ik wil toch ook liever niet dat iemand weet dat we het aan het proberen zijn.. Maak me toch wel zorgen dat het niet zal gaan lukken, en dan krijg je elke keer de vraag of het al gelukt is!

Liefs

Heyhoi! Ik ga binnekort beginnen met de eerste ronde. Mag ik vast meekletsen?
2,5 week geleden ben ik gestopt met de nuvaring. Deze eerste maand vrijen we nog even met condooms  Alles voor het goede doel, zullen we maar zeggen. Ik ben ook al begonnen aan foliumzuur. Nadat ik ongestelt ben geweest gaan we voor het echie.
We hebben besloten om eerst een maand te ontpillen (ontringen in mijn geval) omdat dat beter schijnt te zijn voor je lijf en je kindje. Ook las ik dat  het het best is om  4 weken voor de bevruchting foliumzuur te slikken, dus ook dat doen we dan maar trouw!

Voor de meiden die niet (willen) weten wanneer hun eiersprong is, dan kun je het beste aanhouden om om de dag te klussen. Zo hou je het meeste kans dat het raak is.

Grootste kans op bevruchting
Zonder rekening te houden met de dag van de cyclus of het moment van de eisprong heeft men de grootste kans op bevruchting wanneer men om de twee dagen, dus ongeveer twee tot drie maal per week seks heeft. Koppels die minder dan één maal per week vrijen, hebben veel minder kans dat de vrouw zwanger zal worden dan koppels die geregeld seks hebben. Men schat die kans op zo'n 16 % op zes maanden tijd. Bij koppels die zo'n drie maal per week vrijen zou die kans tot zo'n 50 % oplopen.
Mannelijk zaad blijft zo'n twee dagen vruchtbaar (gemiddeld ongeveer 48 uur), maar dat kan tot acht dagen gaan.
De vrouwelijke eicel is slechts één dag vruchtbaar.
De beste kansen tot bevruchting krijg je bijgevolg met volgend schema: om de twee dagen geslachtsgemeenschap vanaf vier dagen voor tot twee dagen na de verwachte eisprong.
De kans op een zwangerschap neemt duidelijk toe naarmate een koppel geregeld seks heeft.

hoi hoi allemaal ,

Het is echt fijn om te lezen dat we (bijna) allemaal met hetzelfde worstelen. Ik heb ook niemand om ermee over te praten, behalve jullie dan. En je wilt het inderdaad soms "uitschreeuwen", 1 vriendin heeft wel gevraagd of ze het mocht weten als ik met de pil gestopt was, ik heb toegestemd en zij dat ik dat tegen die tijd wel zou vertellen, wat zij niet weet is dat we dus al bezig zijn. Roel wil het namelijk voor ons tweeen houden, en ik eigenlijk ook. Toch wel leuk z'on geheimpje samen. Maar lastig als je vanalles wilt weten en kletsen erover, want mannen zijn toch anders in die dingen.

Gisteren goed nieuws gehoord.
Mijn schoonzus is zwanger van de tweede! Ze is in maart uitgeteld.

liefs mimi

Hey!

Ja tis wel fijn dat er zulke fora bestaan he! Kun je lekker zeggen wat je zeggen wilt zonder da iedereen al zn mening klaar heeft of dat ze elke week gaan vragen of het al zover is.. Ideaal
Ik ben ook braaf supergezond gaan eten.. Met de verhuizing enzo is het er nogal bij ingeschoten, maar sinds we aan het proberen zijn geslagen eten we elke dag braaf verse groenten, veel fruit en veel zuivel.. Ik dan haha.. Mijn echte klusdagen zijn nu voorbij, heb gewoon spierpijn in mn buik van al het klussen haha.. Maar hopelijk heeft het effect gehad.. Moet wel onwijs plassen de laatste paar dagen maar dat zegt niks!
Worden 2 lange weken hihi..

Groetjes Mitsj

Terug
Bovenaan