Eerste ronde na de pil zwanger? Wanneer testen?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben nieuw hier en zit zo met mn gedachten te worstelen, dat ik dacht: wie weet is er hier iemand die mijn twijfels herkent of ervaringsdeskundige is op dit gebied :p</p><p>Ik heb op 1 september mijn laatste pil geslikt (was het einde van mn strip). Ik slikte al jaaaren de pil, wel een redelijk lichte, de yaz 24+4. <br />Van 6-10 september had ik mijn laatste ontrekkingsbloeding.</p><p>Op dinsdag 21 en woensdag 22 had ik een hele positieve ovulatietest en hebben we goed ons best gedaan haha. </p><p>Nu heb ik sinds een paar dagen last van verschillende dingen: intens dromen, steken in mn borsten en enorm brandende tepels, mn darmen zijn flink van slag (de hele dag een soort plopjes), enorm opgezette buik (mn broeken gaan nauwelijks nog dicht) en met vlagen ben ik erg misselijk (ook weinig eetlust). In mn onderbuik voel ik steeds lichte krampjes met af en toe een felle steek, maar dit komt met vlagen, vooral als ik lig. Na mn -vermoedelijke -eisprong heb ik een paar keer per dag een witte vloed (sorry). Oh en (misschien ligt het aan mn shampoo haha) maar ineens is mn haar echt ieeedere dag vet, terwijl ik het normaal 2x per week was. </p><p><br />Nu weet ik dat niemand me kan vertellen of ik zwanger ben, dat kan alleen een test duidelijk maken. Bovendien ben ik me heel bewust van ontpillen en de bijkomende verschijnselen en dat veel kwaaltjes ook bij een menstruatie horen. Ging er dan ook heel relaxt in, het komt wanneer het komt, maar nu ik me zo voel gaat er toch een stemmetje in mn hoofd zich ermee bemoeien. Dus ik vroeg me een paar dingen af:</p><p>- herkent iemand dit als symptomen van vóór NOD? Of kan dat eigenlijk helemaal niet?</p><p>- is er iemand van jullie al in de 1e ronde na de pil zwanger geworden?</p><p>- wanneer zouden jullie een test doen? Ik heb zo lang de pil geslikt dat ik niet weet of/hoe lang mn cyclus duurt.. </p><p>Alvast heel erg bedankt als je de moeite neemt om te antwoorden! <br /><br /></p><p>Groetjes,</p><p>A</p>
 
Ik was met onze 2e ook na de eerste ronde zwanger maar ik was met de 1e wel met 8 maanden zwanger. Het kan heel goed maar kan niet zo goed zijn dat je echt ant ontzwangeren bent. Je lichaam heeft daar ook ff tijd voor nodig. Als je niet ongesteld wordt dan gewoon gaan testen. Geloof ald langer duurd dan 40 dagen ff na de ha bellen maar die zal ongetwijfeld zeggen: geef het de tijd. Succes
 
Het zijn helaas ook allemaal klachten die bij ontpillen horen, of bij een normale menstruatiecyclus. 
Zelf heb ik na de pil wel een jaar veel vetter haar gehad. En krampjes, zere borsten of tepels, darmen, misselijkheid, afscheiding... Alles wel eens gevoeld of juist niet na mn eisprong. Bij de eerste duurde het 4 jaar (duidelijke oorzaak) en ik dacht vaak dat het deze keer echt raak was. 
Ik ben nu zwanger van de tweede. En beide keren voelde het niet anders dan een naderende menstruatie. Krampjes, zere borsten, toenemende witte vloed, rommelige buik, pukkels en grijs gezicht, honger en chaggie. Ik ging er beide keren vanuit dat het daarom echt niet gelukt kon zijn want mn hele lijf voelde als ongesteld. Was wel zo. 
Moraal: gewoon tot je NOD wachten en kijken of je ongesteld wordt. Anders maak je jezelf gek. Maar dat deed ik ook hoor. Alles op de weegschaal leggen. Ik duim in elk geval voor je.
 
Ik ben zelf 16 jaar non-stop aan de pil geweest en vorig jaar gestopt en binnen een maand zwanger. Heb geen menstruatie gehad na mijn stop week van de pil zeg maar, was gelijk raak. Ook door gebruik van ovulatie testen die ik gelijk ben gaan gebruiken toen. Nu een pracht ban een dochter van bijna 12 weken naast mij liggen. Ik had alleen totaal geen symptomen of klachten, het enige waarom ik testte is dat mijn vriend zei dat ik een opgezette buik had en omdat ik toen 10 min tijd over had voor ik ergens heen moest en ik mijn vriend dan kon vertellen dat hij fout zat, haha! Hij zat hartstikke goed. Gewoon ff wachten en testen, anders weet je het nooit zeker! Succes ?
 
Ik ben in augustus gestopt met de pil en morgen 6 weken zwanger en morgen de eerste afspraak bij de vk. Ik ben dus ook direct zwanger na het stoppen. Ik wist dus ook niet wat mijn natuurlijke cyclus was, met de pil werd ik op dinsdag of woensdag ongesteld en heb op die dagen dan ook een test gedaan. Beide dagen positief.
Ik had ook symptomen waarbij ik dacht, ach dat zal het ontpillen wel zijn, maar bij mij was het dus wel raak :')
 
Dankjulliewel voor het nemen van de moeite om te antwoorden. 

Het is inderdaad te onduidelijk om iets te voorspellen of te gaan hopen. Ik wacht tot ik ongesteld zou moeten worden volgens mn pil ritme (ander referentieritme heb ik nu niet echt) en als ik dan nog kwaaltjes heb waag ik een test. Erg spannend allemaal. 

Stom hoe je er heel relaxt in gaat en je op een gegeven moment toch af en toe laat leiden door dat stemmetje in je hoofd. 


oh en Kwastje, van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat alles hee voorspoedig blijft verlopen. 
 
Je kan uitgaan van 14 dagen na je positieve ovulatietest. Al is een luteale fase soms ook wat korter of juist een paar dagen langer. Na 14 dagen kun je wel testen.
 
Terug
Bovenaan