Eerste ronde na de pil zwanger? Wanneer testen?

Zo herkenbaar jouw verhaal! Ik ben ook in de eerste ronde na de pil zwanger geworden na 12 jaar nuvaring. Veel van je klachten herken ik. Ik probeerde mezelf steeds te vertellen dat het idd menstruatieklachten waren en dat ik vooral niet moest hopen meteen zwanger te zijn.

Ik had heel vroeg enorm pijnlijke borsten daarom deed ik 2 dagen voor nod een test en had ik een lichte streep en op de nod dag een duidelijke streep. Ik zou met testen wachten tot je NOD zodat je niet onnodig blij of teleurgesteld bent.

Inmiddels ben ik bijna 10 weken zwanger. Alleen van de misselijkheid heb ik veel last. De rest valt me mee.
 
Hoi allemaal,  Ik probeerde de afgelopen dagen zo min mogelijk bezig te zijn met de situatie (best lastig, haha) en netjes tot mn geschatte NOD te wachten met testen. 
Mn geschatte NOD zou op 5/6 oktober liggen. De laatste heb ik nog steeds een gek opgeblazen gevoel, veel speldenprik-achtige steekjes, krampjes en lichte rugpijn (minder dan bij ongsteld worden).
Verder vooral mega droge ogen en een beetje misselijk/dizzy, met vlagen. 
Nu ging ik net alleen naar de wc en ineens zat er bloed aan het papier. Het voelde hetzelfde als de witte vloed van afgelopen dagen, tijdens afvegen, alleen nu was het bloed. Het was ieets donkerder dan helder bloed, maar niet bruin.
Kan ik er nu vanuit gaan dat het mn menstruatie is die veel vroeger ineens al begint? Ik heb wel eens gelezen over een innestelingsbloeding maar dat mag/kan niet meer zijn dan een paar spotjes in je omdergoed toch? 
Iemand hier ervaring met een plots vervroegde menstruatie? Of met bloedverlies voor de NOD? Ik ben in de war.. 
 
Je luteale fase (eisprong tot menstruatie) is gemiddeld 14 dagen. Maar het kan korter of langer zijn. Die van mij is 9 a 10 dagen. Maar het eerste jaar na het stoppen met de pil was het wel 7 dagen. En 12 is ook wel eens voorgekomen, dacht ik even zwanger te zijn, nou mooi niet. 
Maar het kan dus inderdaad je menstruatie zijn. Als het heel weinig blijft en het stopt weer, dan kan het ook een innestelingsbloeding zijn. Maar lang niet elke vrouw heeft die als ze zwanger is. 
 
[quote quote=10491866]Hoi allemaal,  Ik probeerde de afgelopen dagen zo min mogelijk bezig te zijn met de situatie (best lastig, haha) en netjes tot mn geschatte NOD te wachten met testen. 
Mn geschatte NOD zou op 5/6 oktober liggen. De laatste heb ik nog steeds een gek opgeblazen gevoel, veel speldenprik-achtige steekjes, krampjes en lichte rugpijn (minder dan bij ongsteld worden).
Verder vooral mega droge ogen en een beetje misselijk/dizzy, met vlagen. 
Nu ging ik net alleen naar de wc en ineens zat er bloed aan het papier. Het voelde hetzelfde als de witte vloed van afgelopen dagen, tijdens afvegen, alleen nu was het bloed. Het was ieets donkerder dan helder bloed, maar niet bruin.
Kan ik er nu vanuit gaan dat het mn menstruatie is die veel vroeger ineens al begint? Ik heb wel eens gelezen over een innestelingsbloeding maar dat mag/kan niet meer zijn dan een paar spotjes in je omdergoed toch? 
Iemand hier ervaring met een plots vervroegde menstruatie? Of met bloedverlies voor de NOD? Ik ben in de war.. [/quote]Dat heb ik ook gehad (en nog steeds) en was bij mij ook meer dan een paar druppels! Bij mij was het meer als de laatste dagen ongesteldheid zeg maar, als is dat ook voor iedereen anders. Het kan goed innestelingsbloed zijn hoor.

Ik heb nog steeds regelmatig wat bloedverlies, maar op de echo klopt toch het hartje. De verloskundige gaat er vanuit dat het onschuldig is. Als het veel erger wordt moet ik bellen.
 
Wat fijn dat alles op de echo wel goed is! 
De reden dat ik niet aan innestelbloeding denk/dacht is dat op het internet vooral over roze afscheiding of spotting wordt gesproken. Dit wat ik nu heb is lichter dan mn menstruatie, en donkerder, maar wel ecccht wat meer dan spotting ?.
Was het bij jou op intensiteit na nog op een andere manier anders dan menstruatie? En heb je tijdens die bloeding alsnog getest? 


nogmaals gefeliciteerd trouwens! 
 
Lastig he, je weet het nooit zeker tot een echo bevestigd dat het goed is, of niet helaas. Bij mij varieert het van donkerbruine afscheiding tot donkerrood bloed, al sinds de innestelingsbloeding. Heel soms tref ik iets lichter rood bloed. Verder voel ik niks, geen krampen, geen pijn, geen steken en het wordt ook niet erger dan dat het nu is. Maar het is zeker meer dan een beetje spotting. Ik begreep van een vriendin vandaag dat zij dit ook had tijdens haar zwangerschap en dat tot 18 weken heeft geduurd, zij heeft nu een gezonde zoon van 1,5. Na de positieve zwangerschapstest heb ik nog een keer getest, had ik nooit moeten doen. De streep viel lichter uit en maakte me alleen maar onzeker.
De onzekerheid die je nu voelt is gewoon niet fijn, het lastige voor jou is dat je op deze termijn nog niks kunt controleren maar je het eigenlijk wel al zou willen weten.
 
Terug
Bovenaan