Eerste schoentjes. Shoesme?

<p>Mijn kleine man is nu ruim een maand aan het lopen. Binnenshuis loopt hij eindelijk alleen op blote voeten. Met het mooie weer in aantocht wil ik vaker met hem naar buiten en dan zijn schoenen dus wel fijn!</p><p>Ben gaan oriënteren en bij de eerste schoenwinkel hadden ze shoesme schoenen. De man gaf aan binnenkort nieuwe binnen te krijgen en zal mij een berichtje sturen wanneer hij ze binnen heeft. Intussen ben ik bij andere winkels gaan kijken wat ik mooi vind en nou kreeg ik vandaag dus te horen dat je shoesme schoenen het beste pas kan aandoen wanneer je kleine al 12 weken kan lopen. Dat heeft schijnbaar iets te maken met de afronding van de voet tijdens het lopen. Wanneer je ze te vroeg de schoenen met flex zool van shoesme aan doet, kun je een verkeerde loophouding aanleren. Dit was de eerste keer dat ik dit hoorde, want ik dacht juist dat die schoenen voor de allereerste stappen zijn.</p><p>Nu weet ik dus niet meer wat ik moet doen, want ik wil mijn kleine man wel graag schoenen aantrekken. Maar wat is nu goed? Ik weet het niet meer en vroeg mij af of er meerdere zijn die dit verhaal hebben gehoord.</p>
 
Nooit van gehoord.. binnenshuis lekker op blote voeten of anti slip sokken laten lopen.. en hoeveel loopt hij nu eenmaal buitenshuis? Ik had voor mijn dochter falcotto schoenen als eerste schoenen. Eerlijk gezegd lijkt het mij dat je er vanuit mag gaan dat de schoenen die op de markt zijn voor de kleintjes ook gewoon goed zijn toch? (Van dat soort merken iig)
 
Kleine tip: kijk eens op marktplaats. Veel ouders kopen te vroeg schoenen voor kinderen waardoor ze bijna nieuw weer doorverkocht worden. Vooral bij de eerste maatjes 
 
Never heard of. Enige wat mij verteld is, dat zodra ze de eerste stapjes gaan doen je het beste goede schoentjes aan kunt schaffen. Onze dochter is vorige week 1 geworden en begint de eerste stapjes los te zetten, toevallig vandaag haar eerste schoentjes (Falcotto) gekocht. Ze vond het prachtig! Binnen lekker op blote voeten en buiten op haar nieuwe stevige stappers!
 
Mijn zoontje had, toen hij begon met lopen, ook de eerste shoesme schoenen. Nooit gehoord dat dat slecht zou zijn. Maar goed, toen ik jong was werd mijn ouders juist verteld dat ze vooral stevige schoenen moesten kopen en die dachten er ook goed aan te doen. Hij heeft in elk geval een goede loophouding nu en hij is 4 .
 
Ja ik ging er ook vanuit dat het goede schoenen zijn, je betaalt er ook nog veel geld voor ook. Bij mij in de familie komen zwakke enkelbanden vaker voor, dus goede schoenen zijn dan extra belangrijk.
Ben verder ook bij van haren geweest, maar daar hadden ze alleen schoenen die veel te groot waren. Heb schoenen in maatje 20 nodig en dat is nog lastig te vinden dan. Misschien toch maar terug naar de schoenenwinkel!
 
Wij hebben schoentjes van als ik het goed zeg bardossa. Juist flexzooltjes omdat dat veel meer met het voetje meebeweegt en daardoor beter kan leren lopen. We hadden ook andere schoentjes gepast met dikkere zool en daar liep ze juist heel slecht op.
 
Ons werd ook Shoesme aangeraden als eerste schoentjes, wij hebben ze dan ook gekocht.  Je hebt verschillende “stadia” van de   Shoesme babylijn, laat je goed adviseren welke flexibiliteit in de zool nodig is voor jouw kindje. Wij vinden Shoesme ook vrij prijzig, maar onze dochter heeft heupdysplasie gehad vanaf 3 maanden, dus wij vinden het ook heel belangrijk dat ze goede schoentjes draagt. Hopelijk heb je hier wat aan.
 
Terug
Bovenaan