Eerste sprongetje?

Hai mama's en papa,

Volgens mij is Lise druk bezig met haar eerste sprongetje. Volgens de Oei ik Groei gaat dat gepaard met huilerigheid en hangerigheid en dat omschrijft goed de staat van Lise op dit moment. Het zou qua leeftijd ook moeten kloppen, aangezien Lise een aantal weken te vroeg geboren is en nu eigenlijk - mits op tijd geboren - pas rond de vijf weken oud zou zijn.

Ik heb zelf een Oei ik Groei versie gekregen waarin de sprongetjes niet genoemd staan. Weet iemand van jullie wat het eerste sprongetje is? Meer baby's die op dit moment minder in hun hum zijn?

Xxx
Arwen
 
http://www.oeiikgroei.nl/mentale-sprongen/sprongen/mentale-sprongen-van-je-baby-in-het-eerste-jaar/

Uit nieuwsgierigheid ging ik even googelen en kwam op die website ;-)

Ben ook benieuwd of ik dan voor Gabriël pas vanaf 3 januari moet rekenen of vanaf 13 november.

Liefs, Marieke
 
Dankjewel voor de link Marieke. Leuk om daar beknopt te kunnen lezen wat de sprongetjes inhouden. Het klopt dat Lise af en toe ineens huilt met traantjes en dat ze meer reageert op haar omgeving.

Je mag Gabriël rekenen vanaf de uitgerekende datum, dus dat zal dan 3 januari zijn. Het gaat bij de sprongetjes namelijk om de hersengroei en die vindt voor een deel in de buik plaats. Toen Lise geboren werd was zij in ontwikkeling ten opzichte van kindjes die wel op tijd waren -3 weken oud. Nu is ze mentaal dus 5 weken oud, terwijl ze al 8 weken geleden geboren is. Trekt wel bij uiteindelijk :)

Liefs,
Arwen

 
Ze hebben bij Gabriël nooit zo'n indicatie gemaakt, er is wel gezegd dat qua ontwikkeling en alertheid hij een stuk voor lag op zijn 'leeftijd'. Hoeveel weet ik niet.
Gabriël heeft bij het huilen wel af en toe natte oogjes, maar heb nog geen echte tranen gezien. Hij kijkt veel rond (vooral naar lichtjes, die vind hij prachtig) en is 2 keer per dag wakker tussen 2 voedingen in (met geen mogelijkheid tot slapen te brengen dan haha!

Ik heb geen idee wat dat zegt hoor over zijn ontwikkeling, ik zie hem alleen zo groeien, ik zie soms zelfs per dag andere dingen. Prachtig vind ik het en ik kijk wel hoor, voor mij is hij een gewone gezonde baby ;-)
Maar dat zal Lise voor jou ook zijn natuurlijk! :-D

Misschien vertelt de kinderarts vandaag meer, want daar moeten we vanmiddag heen. Ik vind het best spannend.

Liefs, Marieke
 
Terug
Bovenaan