Eerste tand!!

Hoi,
De oudste bij ons had zijn eerste twee tandjes onder met 4 maanden. Bjarne is nu ook 4 maanden en kwijlt en sabbelt en poept zuur sinds een paar dagen. Wellicht dat daar ook wat onderweg is. Ik ben van hem wel langer zwanger geweest dan van de oudste, het scheelde een hele maand, dus als je dat even verrekent, loopt Bjarne met dit soort dingen "achter"   t.o.v. zijn broer. Ik vind het prima, het gaat toch al zo snel, ik vind dat tandenloze bekje nog wel heel aandoenlijk! Maar ja, het komt het als het komt!

groetjes Dionne

Hoi

Hier zijn ze nog niet in aantocht. Maar dat kwijlen en bijten hoort ook bij de leeftijd van 4 mnd. Dat wil nog niet zeggen dat er tandjes komen. Ook het rode tandvlees zegt niks. Het moet echt bobbelig en witachtig zijn. Het kan soms mnd duren. Was ook zo bij de oudste. Alle symptomen rond de 5 mnd, inclusief luiers en uitslag kwijlen  bijten etc.  En de eerste tand kwam pas met 7,5 mnd
Nou succes met poetsen hahaha

Groetjes annegien  

Floor heeft ook al een echte 'grote' tand. Staat erg grappig. Het voeden is echt een uitdaging zo, haha. Ze heeft me gelukkig nog niet gebeten. Bij het cb zeiden ze dat wanneer je kind je bijt je hard "nee" moet roepen en het kindje van je af moet trekken......   Schijnt dat ze het dan meestal niet weer doen.Ik hoop toch maar stiekem dat het niet zo ver komt....
groetjes van Ruth

wat een leuk onderwerp. Alana is ook flink aan het kwijlen en aan het bijten op echt alles, oppassen met de vingers want ze bijt hard, maar tanden heeft ze nog niet.
ik heb iets gehoord maar weet niet of het waar is.
wetenschappers beweren dat je kindje exact of de papa of de mama opvolgd qua tanden krijgen.
dus stel dat een van de 2 al op (noem maar iets) 5 maanden tanden kreeg is er dus een kans dat je kindje dat ook krijgt. en heeft de ander ze pas op 6 maanden gekregen dan volgt ze die misschien op. er word beweert dat ze sowieso 1 van ouders volgen.
weet niet of het waar is, ben benieuwd!

groetjes Miranda

Ik ben er net achter gekomen dat Floor vanmorgen of vannacht haar tweede tandje heeft gekregen. Wat een dappere dodo! Ik heb geen huiltje of jengeltje gehoord  .

Christian heeft al 2 weken rare poepluiers en slaapt regelmatig slecht (de kwijlkraan is hier al vele weken open...), maar sinds 1 bijzonder slechte nacht zit er een bobbel op de onderkaak. Af en toe is het rood, soms heb ik het gevoel dat er wit puntje zit, maar Christian laat het niet echt toe dat ik het uitgebreid bewonder... Dus ik ben nog niet 100% overtuigd dat er echt een tandje doorkomt... Maar ja, de tijd zal het leren!
Zijn papa schijnt ze ook met 4 maanden te hebben gekregen, dus wie weet..

Groetjes, Karin
Mama van Christian (18 weken)

Terug
Bovenaan