Eerste tandje wanneer?

Mijn dochter is nu 10 maanden en heeft ook nog geen enkel tandje. Ook met kruipen/staan ed is ze nog helemaal niet bezig. Wel kan ze al zeker een maand in haar handjes klappen en zwaaien (alleen dat zwaaien dan niet op het juiste moment  ). Als we met haar het liedje 'klap es in je handjes' doen, klapt ze vrolijk mee en ook de handjes op het bolletje doet ze al. Zo lief... Maar goed, geen tandjes dus...elk kind doet alles op z'n eigen tempo en is weer met iets anders vroeger of juist later dan gemiddeld. Het is ook niet voor niets een gemiddelde...

En Marieke, ook ik dacht al een hele tijd geleden dat er tandjes gingen komen omdat ze ineens meer ging kwijlen en met handjes/speeltjes in haar mond zat. Maar nog steeds niks. Ik heb al vanaf ongeveer 4 maanden af en toe een periode dat ze ineens weer meer gaat kwijlen, maar niks dus. Sinds vorige week is ze weer meer gaan kwijlen (hoe is het mogelijk, nog meer...), dus wie weet gaat het er toch van komen...of misschien ook nog niet...ach, komt ooit wel een keer...

Karin, mv Hannah (20-11-2006)
 
Ik heb twee zoontjes die beide heel laat tanden kregen terwijl ze wel ontzettend kwijlden.Toen ze vier werden gingen ze zonder volledig gebit naar de basisschool.De jongste had zelfs nog helemaal geen kiezen.De tandarts maakte wel een mooie opmerking over want daardoor doen ze langer met hun gebit.
Je moet er dan wel rekening mee houden dat ze ook laat gaan wisselen.Mijn oudste is nu bijna 8 en is nu net begonnen met wisselen.
Nu ben ik wel nieuwsgierig wat mijn kleine meid gaat doen,want die is nu bijna 4 maand oud.

Groetjes Jes
 
Mijn zoontje was ruim 13 maanden toen hij zijn eerste tandje kreeg, nu is hij 14,5 maand en heeft drie doorgekomen tandjes en drie tandjes die aan het doorkomen zijn! Het geeft helemaal niets als ze laat zijn. Ik heb zelfs gehoord dat hoe later er tandjes komen hoe sterker het gebietje is, maar dat zullen we eerst maar moeten afwachten!

Groetjes Hanneke
 
Terug
Bovenaan