Eerste trimester: sorry maar ik vind het vreselijk.

Beste meiden/vrouwen,

ik ben super dankbaar om zwanger te zijn en kijk echt uit naar het uiteindelijke moment dat de baby er is maar:

ik vind het eerste trimester vreselijk. Ik heb helaas vrouwen om mij heen die nergens last van hadden, hoogstens wat maagzuur of een scheet lieten. Ik word er onzeker van.

24/7 ben ik misselijk, overgeven, moe, zwak, lage bloeddruk en sinds vandaag ook oogmigraine aanvallen erbij. Ik doe rustig aan, eet kleine beetjes, slaap veel, blijf bewegen, elimineer alle stress maar ik vind het gewoon pittig. Ik ben normaal helemaal geen klager maar nu bij de 10e week heb ik het idee dat hier nooit meer een einde aan komt en ik alle happy stralende zwangere vrouwen om mij heen alleen maar gelukkig zie.

Ik houd mij vast aan de belofte dat het misschien beter wordt na het eerste trimester maar voor nu vraag ik mij af hoe mensen in hemelsnaam een gezin van 5 kinderen hebben. Excuus voor mijn klaagzang maar hier spreekt een hormonale onzekere getergde vrouw haha.

Wat zijn jullie ervaringen en tips?

Groetjes Fietje
 
Wat rot voor je! Ik ben zelf helaas nog niet zwanger maar als tip wil ik je mee geven zo min mogelijk in de zon en op beeldschermen te kijken ivm de migraine. Hier heb ik helaas wel ervaring mee en ik merk vaak dat deze dingen triggers zijn. Al zal dat bij iedereen anders zijn. 
Heb je de klachten al besproken met de verloskundige/huisarts? Let goed op dat je niet uitgedroogd raakt door het vele overgeven! Lukt het om nog te werken of zit je hierdoor nog thuis? 
 
Sterkte! 
 
Ohh meid ik snap helemaal hoe je je voelt! Idd superdankbaar voor de zwangerschap maar ik denk, nu al 35w2d inmiddels, elke dag: dit nooit meer!!! Ik vind het ook een behoorlijke kwelling. 1e Trimester ook als ontzettend zwaar ervaren met veel dezelfde kwalen jij opnoemt. Vanaf week 16 tm 26 vond ik het te doen en daarna ging t bij mij weer helemaal bergafwaarts. Godzijdank is het einde nu in zicht voor mij maar dit is echt mn eerste en laatste zwangerschap.
Meid, veel sterkte! En je mag gewoon klagen hoor, lucht lekker op! Onthou dat aan alles een eind komt gelukkig ;)
 
Hoi,
Zooo herkenbaar! Absoluut dankbaar maar wat een ellende! En het lijkt alsof anderen het allemaal fantastisch vinden. Maar uiteindelijk toch 3x zwanger geweest. Het is net als met pijn: je weet nog dat het erg was maar omdat je het op dat moment niet meer voelt, ga je toch weer voor de bijl :) En het super irritante "maar je krijgt er zoveel voor terug" is echt heel erg waar! 
Helaas heb ik niet echt tips. Kleine slokjes cola hielpen bij mij tegen de misselijkheid. En écht rustig aandoen. Laat je boodschappen bezorgen, neem tijdelijk een werkster als je het je kunt veroorloven. Vraag of anderen wat extra voor je koken en dan invriezen. En verder gewoon aftellen. 
Heel veel sterkte!
 
Heel herkenbaar. Eerste zwangerschap heb ik me tot  en met 16 weken 24/7 kotsmisselijk gevoeld (en toch slechts 2-4x per dag spugen) en tot 20 weken halve dagen misselijk. Echt afzien! En helaas heb ik geen tip voor je om het leed te verzachten. Alleen de wetenschap dat je het daarna vrij snel vergeten bent en dat het met de tijd voorbij gaat. Er zit niks anders op dan dagen afstrepen :) 

Maar gelukkig kan ik je ook vertellen dat mijn tweede zwangerschap echt probleemloos verloopt, ik was maar een paar weekjes misselijk en ook niet zo erg als bij de eerste baby. 

Hou vol en succes! Het kan een hel zijn, maar het gaat voorbij en met wat je ervoor terugkrijgt zou je het vast zo weer overdoen :D
Gefeliciteerd met je zwangerschap ook!
 
Ik herken je verhaal behoorlijk. 
Nu 8weken, en ook enorm misselijk, lage bloeddruk enzovoort.. 
Ik heb de huisarts gebeld en aangegeven dat ik het prettig zou vinden als ik me wat minder beroerd zou voelen door de misselijkheid hihi. Ik heb suprimal voorgeschreven gekregen, een tabletje tegen de misselijkheid. De eerste 3 dagen mag je er eigenlijk niet bij autorijden ( ik woon nou eenmaal niet precies naast mijn werk, dus stoute ik heeft wel gereden) en daarna mag het gewoon weer.. 
Je voelt je inderdaad wat suffer de eerste dagen, maar de misselijkheid trekt weg! 
Ik heb een bordje eten met smaak leeggegeten en nirt uitgespuugd, heel fijn. 
Ik gebruik het nu alleen op werkdagen, dus de rest ben ik nog wel misselijk.. 
Ook ik hrb enorne griep gehad, verkouden, bijholteontsteking, en dacht ook echt hoe doen vrouwen met zoveel kinderen dit?! Ik zou helemaal gek worden... Ik ben dankbaar maar no way dat ik dit 5 x zou doen. Maar ik hou in mijn achterhoofd dat geen zwangerschap hetzelfde is, dus dat ren 2e misschien wel veeelmakkelijkerr gaatt, en dat ik gewoon maar dankbaar ben dat het bij ons zo makkelijk gelukt is, dan maar ziek, zwak en misselijk.. Aftellen maar. 
 
Succes! 
 
Migraine hield bij mij tot ong 14wk aan (DE HEL) maar is bij mij tot vorige week weggebleven (baby is 6mnd) en dat is dan wel weer tof want voor de zwangerschap had ik regelmatig aanvallen. Ook is iedere zwangerschap anders maar geloof me er zijn zat vrouwen die het ook ston vinden dat zwanger zijn hihi
 
Helemaal herkenbaar... pfff. Ik ben nu  8 weken zwanger van de 2e. Bij de eerste ben ik 38 weken ziek geweest en ook oogmigraine die helaas nooit is over gegaan:-( 
Deze zwangerschap begon veelbelovend zonder kwaaltjes... maar nu... ik ben er stiekem nu alweer klaar mee... met het zwanger zijn. Ik ben ook blij als het weer voorbij is.
Tsjah. En tips.. ik heb pillen tegens de misselijkheid, ze werken, maar het is zeker niet helemaal weg. Verder probeer ik zo veel mogelijk rust te pakken. Maar dat gaat niet altijd i.c.m. mn werk en mijn zoontje. 
Ik heb het nog niemand vertelt. Vooral op mijn werk is dat lastig als ik me een dag echt niet goed voel. Iedere x ziek melden is ook weer zo wat.. haha het is gewoon echt weer "overleven". Je moet weten dat je echt niet de enige bent met dat gevoel hoor!
 
 
Terug
Bovenaan