Eerste trimester: sorry maar ik vind het vreselijk.

@tinevub: ik heb met 6 weken op mijn werk al vertelddat ik zwanger ben.. Heelsnel, maarnu snappen ze wel waarom ik soms tussen mijn pauzes door eet, misselijk ben, en soms wat later aankom dan gepland. 
Ik heb gewoon gezegd dat ik eerlijk wil zijn en open kaart wil spelen, en dat dat hopelijk gewaardeerd wordt. 
Ik heb diensten die om 7 uur beginnen, mijnmanagers komen nu elkekeerr vragen hoe ik mevoel en of ik hulp nodig heb, toch best fijn. 
 
 
 
Ik kan ook niet zeggen dat ik het eerste trimester leuk vond. Ik ben nu 13 weken en sinds lange tijd weer energie om het huishouden te doen. En ook ik dacht dat er nooit een einde aan zou komen. Blijf moed houden. Je weet gewoon nooit hoe het voor je gaat verlopen
 
Wat fijn om te lezen dat ik niet alleen ben. Vandaag toch maar de verloskundige gebeld om te kijken of er iets is tegen de misselijkheid (non-stop overgeven en migraine). Ik kan zelf op dit moment niet werken. Het overgeven, duizelig zijn en de migraine (vooral dat) maakt mij te suf en beroerd om te kunnen werken. Heb veel steun aan familie en partner die mij er op donkere momenten doorheen trekken. 
Ik heb het zwaar onderschat en de grootste respect voor vrouwen die zo beroerd zwanger zijn. Soms frustrerend om te horen dat ze zeggen joh je hebt alle tijd om lekker films en series te kijken, dat lukt niet eens. 
Ik heb wel een paar tips die heel goed werken:
*als je een kopje gemberthee en een broodje eet terwijl je s'ochtens in bed blijft liggen (zeker een uur blijven liggen na het eten) blijft het binnen.
* lollies! Door het zuigen/likken aan een lolly met een smaakje krijg je wat suiker binnen en heb ik minder kotsreflexen
 
Nog even en het eerste trimester zit er op! Succes iedereen en ook heel fijn om te weten dat niet edere zwangerschap zo is. Liefs
 
Heel herkenbaar hoor! Voor mijn gevoel doet iedereen of het zwanger zijn een roze wolk is, maar dat is nou eenmaal niet altijd het geval. 
Ik heb tot week 16 op bed gelegen met heel veel spugen, daarna voelde ik me een heel stuk beter. het enige wat je eraan kan doen.... is eraan toegeven. Hoe rot ook! Houd wel goed in de gaten dat je niet uitdroogt. Drink en eet kleine beetjes en laat je goed verwennen. Hopelijk ook bij jou vanaf het 2e trimester (of in mijn geval week 16) een stuk beter. Ga er dan extra van genieten.
Kleine tip..... ik legde een baby kledingstuk naast me neer in bed. Hoe erg je er soms ook niet op zit te wachten, het liet mij soms zien waar ik het voor deed. Dat sleepte me de dagen door.
 
Sterkte! Hopelijk kun je snel genieten! 
 
GEZOCHT: Aanstaande moeder!
 
Hoi allemaal,
Voor mijn opleiding Vroedkunde aan AP in Antwerpen ben ik op zoek naar een zwangere dame van maximaal 16 weken om haar tijdens de zwangerschap te volgen.

Voor de opdracht ben ik vooral geïnteresseerd in de consultaties en zal ik een verslag bijhouden over het verloop in de zwangerschap. Graag zou ik bij een aantal consultaties aanwezig zijn, dit is natuurlijk allemaal in overleg!
Ben jij of ken jij iemand die maximaal 16 weken zwanger is en mij hiermee zou willen helpen, stuur mij dan een mailtje!
 
Alvast bedankt
(annemarieke@home.nl)

 
 
Terug
Bovenaan