<p>Hi allemaal,</p><p>Normaal ben ik hier een stille lezer maar nu ben ik vanochtend zo boos geweest op het consultatiebureau dat ik besloten heb dit verhaal toch even te delen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.</p><p>Mijn dochter kreeg afgelopen week haar eerste prikjes en is er echt ontzettend ziek van geweest. Dat doet natuurlijk pijn als moeder zijnde, je brengt je baby van 2 maanden vrolijk naar het cb en je krijgt ze vervolgens ziek terug. </p><p>Maar nu ben ik erachter gekomen dat deze hele vaccinatie nog niet eens nodig was. Wanneer je jezelf inent tegen kinkhoest tijdens je zwangerschap (en dat heb ik gedaan), hoeft je baby voor de eerste keer pas met drie maanden gevaccineerd te worden in plaats van twee. Helaas was ik hier zelf niet van op de hoogte, maar erger vind ik nog dat niemand hier ooit naar heeft gevraagd op het consultatiebureau.</p><p>Dus lieve mensen: geef het zelf aan als jij ook die vaccinatie hebt gehad en bespaar je kleine baby nog even wat onnodig ongemak. Blijkbaar wordt er niet door elk cb standaard naar gevraagd helaas (en was ik niet slim genoeg om het zelf even te melden..).</p><p>Groetjes,</p><p>Veronique</p><p> </p>