Eerste vaccinatie; tips gevraagd!

Over 2 weken de eerste vaccinatie voor onze kleine man; ik weet zo ongeveer wat ik verwachten kan. Maar misschien zijn er ouders die uit ervaring tips voor me hebben? Alvast bedankt.
 
Mijn tip is, haal zelf die injectie, de nieuwe, bij je apotheek en vraag aan huisarts deze te injecteren. De nieuwe dktp is namelijk al wel te koop maar je moet hem zelf betalen, maar er zijn geen of haast geen bijwerkingen en dekt ook beter tegen kinkhoest. Het kost wel rond 160 euro. Wij hebben het in elk geval wel gedaan, en hij is er helemaal niet ziek van geweest, zelfs geen dik beentje of verhoging, niks.

Maar goed, mocht je het te duur vinden dan zou ik je wel aanraden in elk geval de dktp van de cb te nemen, maar dan weet ik geen tips ,heb wel gehoord van een nat washandje mee te nemen tegen de zwelling maar of dat werkt, geen idee.

succes
 
Hoi, het kan helpen om in ieder geval even lekker een fietsbeweging met de beentjes te maken voor de inenting (worden de spiertjes warmer van). Zelf heb ik bij de apotheek een homeopatisch zalfje gekregen tegen kneuzingen etc. Dit blijkt ook te werken bij inentingen (sorry, weet niet meer hoe het heet).En wat miriam zegt is ook heel handig! lekker flesje geven en lekker laten slapen.
 
Bij ons viel het gelukkig heel erg mee. Ik had wel eens gelezen dat moeders van tevoren al paracetamol gaven, nou zou ik niet doen. Werd ook afgeraden door cb en de huisarts. Na een paar uurtjes gaat het beentje erg pijn doen. Het beste hielp bij ons om gewoon niet teveel aan te zitten. Zorg dat je verder die dag niet teveel te doen hebt, dan kun je veel knuffelen en troosten. Dat helpt vaak een heel eind. Nat washandje op het beentje helpt ook.

En, supertip: stuur indien mogelijk papa naar het CB voor de prik. Hoef je het zelf niet aan te zien. Ik vond het heel vervelend.

Succes met de kleine
 
Ik heb mijn kleintje de middag na de eerste vaccinatie een homeopatische zetpil gegeven tegen koorts (weten ze bij de drogist wel). Ze mogen nog geen paracetamol als ze jonger dan 3 maanden zijn.
Ze was huilerig en had wat verhoging.
Ik heb ze in de draagdoek lekker dicht bij me gehouden.
 
Terug
Bovenaan