Eerste vaccinatie; tips gevraagd!

Mijn dochter reageerde heel heftig op de prik met hoge koorts en veel brullen. Ik mocht haar een halve zetpil geven. Dat hielp goed tegen de pijn en ze heeft daardoor goed kunnen slapen. De tweede prik heeft ze inmiddels ook al gehad. Ze was veel minder huilerig, maar had wel weer koorts. Ik hou niet van medicijnen, maar als de koorts echt te hoog wordt (ruim 38) dan zou ik wel een zetpil geven.

sterkte!
 
Hoi Coby,

Wat je kunt doen is gelijk goed over de plek wrijven. Niet te hard natuurlijk maar dan kan de vloeistof wat makkelijker verspreiden en hebben de kleintjes niet zo`n last van hun beentje. Daarna kun je er geregeld een beetje arnicazalf op smeren. Dit is homeopatisch en gaat ook het stijve beentje tegen. Dit werkt bij mijn dochter perfect en ze is overal lekker doorheen geslapen. Sta niet raar te kijken dat je kindje een voeding overslaat. Dit kan overigens geen kwaad, zolang het maar bij 1 voeding per dag blijft. Na een dag of 2 zijn ze weer helemaal zichzelf.
Veel succes.
En de prik van het CB is net zo goed hoor, dus gewoon doen wat jij het prettigst vindt.
 
de prik van het CB is niet zo goed als de nieuwe, hij is wel adeqaat, maar om te zeggen dat hij net zo goed is, nee dat niet.

met de nieuwe vaccinatie hadden we helemaal geen bijwerkingen, nul komma nul.
 
Wij hebben ook het nieuwe vaccin laten prikken maar bij de 2e prik had ons ventje toch flink last van hoge koorts hoor! Het is dus niet zo dat met het nieuwe vaccin er helemaal geen bijwerkingen zijn, wel schijnen de ergste bijwerkingen van het oude vaccin niet tot nauwelijks voor te komen. Wel is de inenting tegen kinkhoest beter, dat vind ik erg belangrijk. Verder als tip: arniflor zalf smeren op het beentje, de avond ervoor al beginnen, veel minder pijn met het prikken daardoor.
 
Ik smeer het beentje regelmatig in met arnica creme en het been wordt dan niet dik en minder stijf. Baby,s onder de drie maanden mogen wel een paracetamol zetpil! Eventueel een halve als het gewicht onder de 5 kilo is. Mijn dochter slaat zich er op die manier goed doorheen.
 
Terug
Bovenaan