Eerste verjaardag

Wij hebben het toen gevierd vanaf 14.00 uur, toen onze dochter 1 jaar werd. Zo rond 16.00uur viel ze in slaap. Nou ja, dat hadden we kunnen weten. Je kan een kleintje moeilijk ophouden als het slaap heeft. Afgelopen zaterdag werd ze alweer 2 jaar, en vierden het van ongeveer 13.00 uur tot 17.00 en je raad het al, ze werd toch wel moe en heb haar toen uiteindelijk ook gewoon op bed gelegd. De laatkomers hadden op die manier niks van haar meegekregen. Ik heb een zus die wat verder woont met haar gezin, die hebben gezellig pannenkoeken gegeten. Niemand die zich druk maakte om het feit dat onze meid ging slapen hoor. Gewoon doen wat goed voelt, en wat je zelf wilt. En je kind tussendoor lekker laten slapen als hij/zij daar aan toe is. Ik kan me voorstellen dat je niet hele dag van smorgens tot laat in de weer wilt zijn. 

Heel herkenbaar dit. Ons zoontje is geboren op 2e kerstdag en ik heb mij hier van te voren ook zo ontzettend druk om gemaakt. Ook wij hadden geen zin in eters , ik dacht als ik dit eenmaal een keer doe dan verwachten ze ieder jaar een kerstmaal op zijn verjaardag ? wij hebben zijn verjaardag vanaf 13.00 tot 17.00 gevierd en bij ons hadden veel mensen nog andere ' verplichtingen ' die dag dus iedereen was eigenlijk om 17.00 al weer weg. Ook ging niemand er vanuit dat ze mee konden eten, dus achteraf voor niks zo druk gemaakt. Probeer echt van de eerste verjaardag te genieten want bij mij is het echt als een waas voorbij gegaan... 

Ohja wij hadden hem die dag iets eerder in bed gelegd zodat hij wat vroeger wakker zou worden. Ik denk een half uurtje nadat de eerste visite er was dat hij wakker werd.

Wij vierden het vanaf 14.00 en mijn schoonmoeder had gekookt. (Zij is van Iran en eten is heel belangrijk in de Iraanse cultuur, en al helemaal op feestjes). De hele dag stond het eten op tafel, niet eens oo warmhoudplaten. Zo kon iedereen eten wat hij/zij wilde. Rond 19.00 hebben we de taart aangesneden en 21.30 gingen de laatsten weg. Hij had de dag van zijn leven, heeft geen een keer gemiept of tekenen van "moeheid" getoond. En de dag erna werd hij even vrolijk wakker als altijd. Lekker rustig aangedaan die dag. En hij heeft er niks aan overgehouden niet te hebben geslapen. Kortom, komt goed. Hij is geen machine die alleen werkt op gezette tijden!

Als je gewoon van 14.30 (stop je hem wat eerder in bed of maak je hem voor een keertje eerder wakker) tot ca 17.00 doet snappen mensen toch wel dat het tot vóór het eten is!? Bij mij gaan mensen er sowieso niet vanuit dat het inclusief eten (op zo'n tijdstip) is. Zou dat ook raar vinden, het is een verjaardag geen restaurant.. Bij ons blijven meestal alleen de naaste familie eten als we ze vragen of ze daar zin in hebben, maar dat heb je dus ook zelf in de hand. 

Ik snap heel dat gedoe betreft eten niet, zo moeilijk hoef t niet.  Als t warm weer is maaltijdsalade,  stokbrood met kruidboter ,soep als t beetje frisjes is. Zaterdag vieren wij ons kleine meid eerste verjaardag we gaan barbecueën ook al gaat de zon niet schijnen. 

Terug
Bovenaan