Eerste verjaardag!

Binnekort worden onze baby's al 1 jaar! Hoera! Hoe vieren jullie de verjaardag? En hoe doen jullie dat met de cadeaus? Ik wil niet allemaal kleine prullen... Kunnen ervaren moeders me misschien helpen? het is onze eerste en ik wil er een echt feestje van maken, maar het moet ook niet teveel en te druk worden!

xx

Hoi hoi!

Ik heb er ook al helemaal zin in! Het is voor ons de 2e keer dus wellicht kan ik wat tips doorgeven.

Maakt een online lijstje(www.gratisverlanglijstje.nl) en zet de link op het uitnodigingskaartje (leuke kaartjes bv bij gabbies.nl te bestellen). Mensen kunnen op dit lijstje aankruisen wat ze kopen zodat je niks dubbel krijgt (weten ze meteen wat je wil hebben).

Het is gebruikelijk om voor een kinderverjaardag geen kapitalen uit te geven. Wij kregen cadeautjes die zo ongeveer rond een tientje zaten. Het is dus leuk om niet te dure cadeautjes op het lijstje te zetten zodat je mensen niet in verlegenheid brengt. Wat wij vroegen voor Mette is: boekjes (nijntje, jip en janneke, gonnie en gijsje, puzzels, pop, little people, duplo enz).

Ik heb voor beide kids eigen slingers. Van die stoffen slingers met opdruk. (meisjes en jongens variant). Bij Xenos zijn er opblaasbare nrs. te koop. Leuk voor op de deur!

Wat belangrijk is, is dat je het niet te druk en te groots doet. Hier doe je die kleintjes echt geen plezier mee en daar doe je het in eerste instantie voor tenslotte. De drukte is veel te overweldigend. Het is ook heel gebruikelijk om het maar een paar uurtjes te vieren. Na het slaapjes is het beste moment want dan hebben ze weer even energie. Wij vieren het van 15.00 tot 17.30 (en dan loopt het altijd iets uit).

Jullie nog leuke ideetjes? Ik zoek nog een leuk adresje naast Gabbies om een uitnodiging met foto te laten maken.

gr.Ing

Hoi hoi!

Ik heb er ook al helemaal zin in! Het is voor ons de 2e keer dus wellicht kan ik wat tips doorgeven.

Maakt een online lijstje(www.gratisverlanglijstje.nl) en zet de link op het uitnodigingskaartje (leuke kaartjes bv bij gabbies.nl te bestellen). Mensen kunnen op dit lijstje aankruisen wat ze kopen zodat je niks dubbel krijgt (weten ze meteen wat je wil hebben).

Het is gebruikelijk om voor een kinderverjaardag geen kapitalen uit te geven. Wij kregen cadeautjes die zo ongeveer rond een tientje zaten. Het is dus leuk om niet te dure cadeautjes op het lijstje te zetten zodat je mensen niet in verlegenheid brengt. Wat wij vroegen voor Mette is: boekjes (nijntje, jip en janneke, gonnie en gijsje, puzzels, pop, little people, duplo enz).

Ik heb voor beide kids eigen slingers. Van die stoffen slingers met opdruk. (meisjes en jongens variant). Bij Xenos zijn er opblaasbare nrs. te koop. Leuk voor op de deur!

Wat belangrijk is, is dat je het niet te druk en te groots doet. Hier doe je die kleintjes echt geen plezier mee en daar doe je het in eerste instantie voor tenslotte. De drukte is veel te overweldigend. Het is ook heel gebruikelijk om het maar een paar uurtjes te vieren. Na het slaapjes is het beste moment want dan hebben ze weer even energie. Wij vieren het van 15.00 tot 17.30 (en dan loopt het altijd iets uit).

Jullie nog leuke ideetjes? Ik zoek nog een leuk adresje naast Gabbies om een uitnodiging met foto te laten maken.

gr.Ing

Hoi,
ik heb er ook al over na gedacht, ik maak het niet te heftig. Thomas is op vrijdag jarig dus mijn ouders, die van ver moeten komen, blijven het hele weekend. Dan is het wat gespreid en rustiger. Ik denk dat ik de rest gewoon 's middag vraag om te komen en te blijven eten.

Cadeaus'vind ik moeilijk ik weet niet wat ik moet vragen, hij heeft al zoveel, weer even inventariseren. Ik denk dat ik zelf, zodra ik er een in de krantjes zie staan, een slee voor hem ga kopen, altijd feest.
Voor de familie...geen idee, natuurlijk boekjes en puzzels, misschien wel gewoon kleren. Ik ben toch van plan alle cadeaus weer op te bergen in een grote doos en hem elke maand iets daaruit te geven, maar net waar hij aan toe is. Voor nu heeft hij wel genoeg rommel.

Hoi
Ook ik heb al over dit onderwerp nagedacht. Ik doe het op de dag zelf (vooral voor de opa's en oma's) en op de zondag er na van 14-16 uur. Van de opa's en oma's ed. willen we geld vragen voor een speeltoestel voor in de tuin. Ik ben gelukkig rond die tijd 6 dagen vrij. Dus alle tijd om de boel leuk te versieren en boodschappen te halen.
Liefs Nurse

hoi meiden,

pfff ben jaloers hahahhaa,
hier op curacao is het de gewoonte om de eerste verjaardag groots te vieren, inclusief springkasteel en grote geschenken voor de bezoekers. zit met me handen in het haar want dit is totaal mijn gewoonte (cultuur) niet. hij zal er nog weinig van snappen dus wil ik het eigenlijk heel simpel houden. maar de schoonfamilie is al druk bezig en ik voel me bijna verplicht om dan ook maar mijn bijdrage te leveren, anders word het helemaal hun feestje. de gastenlijst is al zonder mijn inbreng op een kleine 100 mensen. DJ en band al geregeld, ga ff polsen wat mijn man ervan vindt en hou jullie op de hoogte.

Daar moet je dan ook maar het geld voor hebben? Er zullen ook mensen zijn die dit niet kunnen betalen toch? Vreemde traditie!

Ja inderdaad....wie betaald dat? Een springkussen is niet gek duur maar een band en 100 man? Vergeten die mensen voor het gemak even dat een kind van 1 horendol wordt van al die drukte en dat het vooral voor hem leuk en haalbaar moet zijn?

gr.Ing

Terug
Bovenaan