eerste verjaardag...

hee hee dames.. was even benieuwde wat jullie plannen zijn... voor die eerst bijzonder verjaardag... wat is de tijd snel gegaan...
jaja ik ben nog steeds verdwijlde... maar voel me bij jullie gewoon meer thuis dan bij de mei mama's...

falko is 19 mei jaardig... de dag er voor hebben we een bruiloft zijn allen 3 dag gasten dus druk.. zaterdag komen er een paar kindjes spellen... jongste is dan 9 maandne en oudsdt is 13 maanden... en hun ouders... en zondag gaan we met de familie wat doen... hopelijk lekker naar buiten... maar goed dat hangt van de weer af...

waar ik wel mee zit is een taart... ik ben helemaal geen voorstander van suiker op deze leeftijd... maar wil eigenlijk wel dat hij mee kan doen met zijn eigen taart... wie heeft er een idee voor mij??
 
Bij de bakker kun je hele leuke suikervrije taartjes laten maken... En dan kan je alleen 1 voor hem laten maken of een aantal kleintjes voor de jongsten
En dan voor de overige visite een gewone taart.

Succes!
 
Ps wij doen ook niet aan suiker.... maar die dag zien we even dingen door de vingers.... Hij krijgt gewoon een klein stukkie taart voor zich en daar mag ie lekker mee kliederen. Verder zien we wel....
 
Waar blijft de tijd hè? Alweer bijna 1 jaar!
Met de taart kan ik je niet echt helpen, heb er even over nagedacht maar ik heb geen idee. Misschien zelfs iets bakken? Dan ben je er zelf bij hoe veel suiker je er in stopt.
Ik ben inmiddels iets makkelijker geworden met ongezonde troep. Op normale dagen (dus bijna altijd) krijgen ze als tussendoortjes fruit en rozijntjes/biskwietje (weet nooit hoe je dat schrijft). Maar op onze verjaardagen krijgt de oudste (april 2 geworden) ook een stukJE taart en wat nibbits. En ik denk dat dat met de 2e dus ook wel gaat gebeuren. Op haar eigen 1e verjaardag zowiezo. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich.
Zo lang ze goed fruit/brood en avond eten blijven eten vind ik het helemaal niet meer erg dat ze AF en TOE iets ongezonds krijgen. En ze kunnen het ook makkelijk hebben...
 
ik heb een recepte gevonden voor cakejes zonder suiker... gisteren een proef je gemaakt en zijn erg lekker.. dus ik ga dat doen... en dan ook van de zelfde beslag een taart en die ga ik dan wel bekleden met marsepein... vind het wel leuk om te verseren... misschien dat die wel een stukje van de marsepein mag.. maar ik weet hoe zo een dag gaat.. als je niet oppas heeft die 3 stuken taart bij elkaar gesmokelde.. en als het allemaal vol zit met suiker... ben zelf zo we zo neit zo een fan van suiker... voor niemande niet...

als iemanden de recept wil... hier is die... http://www.snelklaar.nl/modules.php?name=Recipes&op=viewrecipe&recipeid=13012
gisteren allen met abricos gemaakt dat had ik zo in huis,... maar denk dat ik voor zijn verjaardag 2 of 3 smaken ga doen...

 
hoe staat het hier met de eerste verjaardage... (ik als verdwaldde mei mama...)???

falko heeft die van hem gehad... dag zelf 2 vriedenjes over de vleor gehad...erg gezellig... en lekekr suikerloze traat gegeten... de dag er na met familie naar de strand geweeste ook echt super gehad...
 
Terug
Bovenaan