eerste verjaardagsfeestje! Hoe pakken jullie dit aan?

A

Anoniem

Guest
Hallo moeders van bijna 1 jarigen!

Wat gaan jullie doen met het eerste feestje van je kind?
Misschien hebben jullie lekkere kindvriendelijke recepten?
Deel het hier :)

Ben heel benieuwd.

Zelf gaan we een zaaltje lenen en daar het feestje geven. Scheelt rommel in huis, maar het zou bij ons thuis niet eens passen. We hebben allebei een vrij grote familie....
Wij willen er een echt kinderfeestje van maken. Doen we aan het eind van middag. Alle kindjes van mensen waar we mee omgaan mogen komen. Dus dat wordt een drukke boel. Het zal hooguit 2 uurtjes duren. Zo van  half 4 tot half 6  ofzo. Aan het eind gaan we dan lekker patatjes en/of pannenkoeken eten en dan naar huis.
Wat ik verder aan hapjes ofzo ga maken weet ik nog niet. Ik hoop op recepten van jullie!!! :)

Verder gaan we wat spelletjes doen(vraag ik mijn zus voor, zij is juf) en zelf ga ik de kids schminken. Is altijd weer een succes. Ik heb er nu al zin, maar het duurt nog 2,5 mnd.

Groetjes, Yvette

Wij houden gewoon een klein feestje thuis.
We wonen in zweden, dus onze familie kan niet komen, maar anders hadden we  het ook niet groot aangepakt.
Ik vind zelf onze kleine wordt pas 1 jaar en heeft dus zelf nog niets aan zo ´n groot feest, met schminken etc. Dat doe je dan meer voor de andere kinderen, dan voor je eigen kind.(Hier bedoel ik verder niets mee hoor, is alleen mijn mening.)

Dus gezellig thuis, met taart met 1 kaarsje erop, ballonnen ophangen etc.
En wel lekkers in huis halen, want ook  al eet zij dat zelf nog niet allemaal, wij hebben nog twee kids van 8 en 6 1/2 jr die het wel lusten  

En VEEL foto ´s maken voor later!!!

Groetjes van Renata.

Lange vinger taart

Ingrediënten:

2x eiwit (van 2 eiren dus)
6 blaadjes witte gelatine
1 blikje mandarijnen (klein)
1/4 liter slagroom
1 pak langevingers ongeveer 10 stuks
3 pakjes vanille suiker
kwark á 250 gram

Gelatine weken in koud water
De helft van het mandarijnen vocht + de vanile suiker verwarmen.
Intussen het eiwit en de slagroom stijfkloppen De kom vetvrijmaken.*
Gelatine in het warmgemaakte mandarijnenvocht en vanillesuiker oplossen.
Dan de kwark, de eiwitten,de helft van de manderijntjes en de slagroom erdoor.
Springvorm bekleden met de lange vingers en maak deze goed nat met het overgbleven mandarijnenvocht.
Hierop gaat de kwarkmassa en strijk het glad.
2 uren in de koelkast op laten stijven.
Als de taart hard is geworden sprinvorm eraf en garneren met mandarijntjes en slagroom.

*eiwit en slagroom apart van elkaar kloppen in een vervrije kom. Zonodig schoonmaken met azijn, ook de klopppers. Anders wil het eiwit niet stijf.

Misschien is dit wat?

hoi hoi

ja bij ons schiet het ook al op nog 19 dagen heb nu al kriebels in men buik haahaha.

maar bij ons ook niet groot gewoon slingers een klein taartje voor meneer en ballonnen.

nodig wel mensen uit denk alleen niet dat papa er is helaas maar we hebben het al een beetje gevierd met fam. sverre 1 jaar en wij 12 jaar samen. lekker gegeten.

nou als er nog ideeen zijn kom maar op.

doei doei lucy sverre 21 10 2007

He Rommeldebom, ik ga de kleintjes uiteraard niet schminken hoor, maar er komen kinderen in de leeftijd t/m 10 jaar(nichtjes, neefjes en mijn gastkinderen). Dus hoe ik het ook doe, er komen sowieso veel kinderen. Ik begrijp wel dat je er niks mee bedoelde hoor, maar ik dacht.... ik leg het toch maar even uit ;)

Groetjes, Yvette

Hoi hoi,

Nee, snapte wel dat je je kleine niet ging schminken, maar de rest van de kids.
Hoewel ik wel laatst een baby Bassie (clowntje) in het nieuws zag en dat was toch wel weer schattig/grappig!

In iedergeval: heel veel plezier op zijn verjaardag!   Zo te lezen wordt het wel een gezellig feestje!
Misschien kunnen we een topic maken dat iedereen vertelt hoe het op de 1e verjaardag van zijn of haar telg was. Lijkt me erg leuk om te lezen!

Groetjes van Renata. (Nog iets meer dan een maand en dan wordt Julia 1 jaar!)

Hallo Dames,

14 November is het hier ook groot feest!! Dan wordt Kyan ook 1 jaar!
Denk dat we het een beetje zijn gangetje laten gaan,  dwz hoe het loopt loopt het..
De meeste vrienden en familie hebben kindjes dus zullen overdag komen. We hebben laatst een springkussen gekregen van vrienden, hun kinderen waren er te groot voor geworden. Zit helemaal een vangnet omheen dus zeer geschikt van 1.5 tot 5 die zet ik in de berging en bij mooi weer op het gras. Ach die kleintjes vermaken zich wel en Kyan? Die vegen we rond 19.00 uur gewoon bij elkaar en stoppen hem onder de wol!!
Die lange vingertaart lijkt me errug leuk om te maken, heb ook al wat gezien van een soesjes taart met hierendaar een playmobil piraat ertussen geplakt.... weet niet meer waar, misschien in de Wij jonge ouders 1 jaar?? Daar stonden ook leuke dingetjes in om te trakteren; Nijntje babybescuitjes met gekleurde hagel van AH op het truitje en lange vingers met vingerpopjes van Ikea. Bananen verkleed als aapjes..héél inspirerend!
Kyan gaat naar een gastouder en daar zitten nog 4 kindjes 1 van 4 maanden, 1 van 14 maanden en 2 van 3 jaar dus dat is een beetje lastig qua keuze; wat voor de een te kinderachtig is mag de ander nog niet hebben....

Wel leuk om hier eens over van gedachten te wisselen in ieder geval!

groetjes Saskia

Hoi,

Wij geven een klein feestje,

Ik maak uitnodigingen voor 'smorgens (van 10 tot half 12) en voor 's middags van half 4 tot half 6.
's morgens nodig ik 3 vriendinnen uit met hun kindjes (kids tot 3 jaar) en 's middags mijn schoonzusjes met hun kinderen (dat zijn er 6)
De opa's en oma's mogen het zelf weten. Lucianna vind niet veel aan drukte en daarom wil ik niet teveel mensen uitnodigen.
Met ons zwangerschapsvriendinnenclubje gaan we naar de kinderboerderij om zo alle verjaardagen in 1 x te vieren.
Dus een klein feestje voor een klein meisje, ze word ook nog maar 1 en kan (hopenlijk) nog heel veel feestjes meemaken.

Groetjes van Gea

Terug
Bovenaan