eerste verjaardagsfeestje! Hoe pakken jullie dit aan?

Hallo moeders van (bijna) jarige kindjes

Onze zoon is gisteren 1 geworden  We hebben er met z'n drietjes een heerlijke dag van gemaakt. De cadeautjes hebben we verspreid over de dag aangeboden. Hij vond vooral de dierengeluidenboekjes van de Action (aanrader) erg leuk, vooral omdat er flapjes inzitten, waarachter de dieren zich verstopt hebben.
's Middags zijn we naar Ballorig geweest. Wat een feest! Hij heeft zich enorm vermaakt in de ballenbak. En de pannenkoek schoof hij zo naar binnen.  De kwarktaart 's avonds was helemaal lachen: wat een heerlijk kliederbende!
Morgen feesten we verder met onze naaste familie en vrienden. We hebben ze uitgenodigd in de plaatselijke brasserie. Na het pittige afgelopen jaar wilden we ons thuis de onrust besparen.
Mijn partner is hard bezig een leuke video samen te stellen van het eerste jaar van ons mannetje. Deze vertonen we morgen. Ook heb ik een foto-cd gemaakt met foto's uit het 1e jaar.  Deze foto's zullen  de hele middag op een beeldscherm te zien zijn.
Voor de kleintjes maken we een aparte tafel. Van huis nemen we speelgoed, boekjes en knutselspullen mee.
Ik denk, dat de 4 uren, dat we daar zijn, snel om zullen vliegen.

Jullie alvast heel veel voorpret en plezier op de verjaardagsfeestjes van jullie grote kleine wonderen!

Marijon

Hi,

wat leuk om te lezen dat iedereen t toch weer anders doet. Eva wordt op maandag 1, we vieren t op zondag van half 1 tot 4. We hebben taart bij de bakker besteld met 1 kaarsje erop, mooi versierd met slagroom en chocoladeletters. Verder moet ik nog boodschappen halen, vooral koffie/ thee en frisdrank. Ook nog wat bier en wijn koud. En hapjes? Zie nog wel.

Iedereen heeft een uitnodiging per post gekregen.

Familie van me, verderweg, laat ik op een andere zondag komen, is het rustiger en kunnen zij en Eva van elkaar genieten. Zondag wordt het al druk genoeg, denk ik. Je weet toch nooit hoeveel er komen, wel of niet (alle) kinderen mee, laat het maar over ons heen komen. En als het feestvarken moe is, gaat ze gewoon lekker naar bed. En wij nemen dan wel een biertje/wijntje op Eva. Mensen hoeven ook niet om vier uur weg, maar t feestvarken ligt dan hoogstwaarschijnlijk op bed. We zullen dit ook aan de mensen zeggen, want we vinden het wel leuk dat ze er zijn en mogen gerust blijven.

Iedereen die nog gaat vieren: veel plezier en voor diegene die t feest al hebben gevierd ben benieuwd hoe t is gegaan.

groetjes Sylvia

hoi hoi

hier is de eerste verjaardag gevierd was echt super zenuwachtig maar gelukkig liep het allemaal los. heel veel bezoek over de hele dag verspreid en meneer is echt verwent.

mama is ook gelukkig was wel de hele dag bezig met o vorig jaar dit om deze tijd zo gek haahha.

nou moeders nog veel plezier en geniet er van ze worden maar 1 keer 1.

doei doei lucy

Wij hebben de mazzel dat Linthe op een zaterdag jarig is,

In de ochtend komt de familie en in de middag onze vrienden.

Een vriendin van mijn moeder maakt moorkoppen in het roze met een 1 daarop.

Voor Linthe zelf hebben we 2 kleine roze taartjes die ze voor het eerst op mag gaan eten zelf.

Verder niet echt veel poespas.

We hebben Bumbo uitdeelzakjes gekocht met kleine speelgoedjes erin om uit te delen op het kdv en de dag zelf.

Groetjes

Hallo,

Bente is 2/11 1 jaar geworden. Het feest was gewoon thuis van 14.30 uur tot 18.30 uur. Ze was op een gegeven moment zo moe dat we haar 1 1/2 uur in bed hebben gelegd.

We hadden allemaal kleine gebakjes zoals:
mini tompoezen ( Hema )
mini donuts ( AH )
slagroomsoezen met en zonder chocolade
mini roze koeken van glace
zelfgebakken muffins met glazuur en snoepjes er op

En dan nog de taart met foto. Ze haalde voorzichtig met een vingertje de slagroom er van af en smikkelde op die manier van de taart.

Rond 5 uur friet met knakworst voor de kinderen en toen zij klaar waren hebben we friet en snacks gebakken enn broodjes knakworst klaar gemaakt voor de volwassenen.
Dit laatste doe ik dus nooit meer !! Je staat zelf de hele tijd in de keuken... volgend jaar wel weer de kleine gebakjes ipv 4 vlaaien ( tja woon in Limburg ) zodat iedereen zelf wat kan pakken en dan maak ik wel de dag van te voren een pan goulash/ragout met stokbrood en dan weer zelfbediening... hebben papa en  mama tenminste ook iets van het feest.....

Tip : pak niet alle kado's dezelfde dag uit. Is misschien niet zo leuk voor het bezoek maar Bente wist op een  gegeven moment niet waar ze het zoeken moest. Het werd haar  gewoon te veel al die aandacht en kado's. In haar nieuwe nijntje stoel is ze naast opa gaan zitten met een boekje aan de andere kant van  de  kamer...  

Groetjes Anja

Terug
Bovenaan