Eerste vlieg vakantie met een baby

<p>Onze dochter is in februari  geboren en we willen graag in september twee weekjes op vakantie. We willen de eerste keer niet te ver vliegen met haar dus zaten aan Spanje/Griekenland te denken. Maar het is op basis van reviews lastig in te schatten of een hotel geschikt is voor een baby! Hebben jullie nog tips hoe we iets geschikts kunnen vinden?</p>

Hoi! Ik zelf heb een dochter van 9 maanden en wij zijn voor het eerst met haar weg gegaan toen ze 4 maanden was  
wij zijn inmiddels al 3 x weg geweest allemaal vlieg vakanties en in hotels maar ook appartementen gezeten
ik zelf vind een appartement heeeeel erg prettig lekker met een was machiene dan kun je lekker alles wassen en hoef je dus niet zo veel mee te nemen..
gewoon via rb belangrijkste is dat je regelt dat er een camping bedje is 
nadelen aan een hotel vind ik dat je in 1 ruimte zit en je kindje dan toch wel een beetje een regelmaat heeft en dat je dus niet de kleding kunt wassen 

Zo klinkt als veel ervaring al 3x weg geweest met de kleine! App klinkt als een goede optie idd. Naar welke bestemmingen zijn jullie geweest? En welke reisbureau heb je gebruikt? Ik vroeg bij d-reizen ok een kindvriendelijk hotel en toen kreeg ik er een die voor kindvriendelijkheid een 5 scoorde op hun eigen beoordelingen??‍♀️ 

Je kunt reviews vaak wel selecteren op reisgezelschap. Misschien kun je zo wat geschikts vinden? Ik weet dat zeop booking.com altijd aangeven of er ledikantjes zijn. Als je het hotel daar opzoekt weet je misschien meer. 

@ irisnieuwmama
hahaha indd ervaren 
de eerste keer zijn we naar Dubai gegaan  toen was ze dus 4 maanden 
daarna 2 x naar tel aviv vorige maand en nu ben ik er weer hihi vlieg vrijdag naar huis en dan ga ik de 27 ste 5 dagen naar Spanje met me kleine meid 
wij boeken veel via rbb en ik ben echt van mening dat een appartement het lekkerst is nu bijv heeft ze een eigen kamertje naast die van ons met een camping bed... camera heb ik van huis mee genomen vind ik gewoon prettig 
het extra deken van het apartement ligt hier in de woonkamer dus dan kan ze daar lekker op spelen..
als je in september weg wilt gaan na de kinder vakantie neem ik aan dan is er ook weer plek zat en scheelt behoorlijk in de kosten.. zou ik lekker voor Spanje kiezen niet te warm niet te ver.. 
en wij gaan bijvoorbeeld nu smorgens op gezellig ergens ontbijten of in het appartement smiddags paar uurtjes strand dan heb ik zo een heel klein opblaas zwembadje die zet ik zo onder de parasol naast me bedje... na middag lopen we terug naar t apartement dan krijgt ze warm eten badje etc en dan gaan we nog ff naar buiten zelf wat eten en weer terug naar t appartement 
en nu ligt ze lekker te slapen en mijn vriend en ik zitten in de woonkamer 
heeeerlijk

Hoi!
Toen onze zoon 7 maanden was (hij is inmiddels 4) zijn we naar Menorca in Cala 'N Bosch geweest. Het wordt niet voor niets Buggy Island genoemd. Het is maar 2.5 uur vliegen en alles is ingericht op kleine kinderen. Overal hebben ze echt tig kinderstoelen en ieder hotel/appartement heeft babybedjes. Wij zaten zelf in Grupotel Aldea. Ligging aan het strand, alleen het duin naar beneden en prachtig uitzicht over zee. Nog geen 10 minuten lopen naar de haven waar alle winkeltjes en horeca zit. Echt wel 40 restaurantjes. Bushalte op de hoek van de straat. Bedden waren toen wel erg hard, maar ik zag gisteren bij toeval dat het hele complex is gerenoveerd en nu krijgen de bedden gemiddeld een 9. Wij zijn aan het kijken of we nog iets kunnen boeken...
Nog een tip: het merk Deriyan heeft tentjes die heeeeeel handig zijn. Je zag rond baby maaltijd iedereen richting kamer vertrekken om de kids op bed te leggen. Onze kleine man sliep gewoon in het tentje die voorzien is van een selfinflating matrasje. Wij hebben de peutertent gekocht, omdat je die gewoon langer kan gebruiken, maar je hebt ook een babycot. Het is maar net wat je zelf prettiger vindt. Tentje is ook jaren mee naar het strand geweest en gaan hem ook zeker bij nummer 2 gebruiken! Het tentje is niet zwaar en is compact om mee te nemen. 
Ook heeft Deriyan een speciaal vliegtuig bedje, zodat je kindje op schoot kan liggen, zonder je er zelf last van hebt/gewicht voelt. Heet een travelcot geloof ik.
De luiers zijn daar ook prima en betaalbaar. Niet de pampers, die zijn echt mega duur!

Succes!
Liefs Maaike 

@nikki ja ik denk dat wij ook voor een app willen gaan heb je toch net wat meer ruimte met zo’n kleintje. Nemen jullie je eigen campingbedje mee staan die daar al als je aangeeft dat je met een kleine komt? En de kinderwagen mag die gratis mee met het vliegtuig of moet je daar extra voor betalen?
@maaike oh buggy island dat klinkt perfect! Ik ga vanavond gelijk het hotel opzoeken ? het is ons eerste keer op vakantie met kind dus we hebben echt geen idee wat en waar handig is dus dit zijn hele goede tips. Ga ook kijken naar dat tentje al vrees ik dat het voor onze nogal lange dochter over 3 mnd te klein is. Zijn jullie met de kleine ook de zee/zwembad ingegaan? Er zijn weinig zwembandjes geschikt voor de hele kleintjes en je hoor hele wisselende ervaringen over zwemtrainers of van die nekfloats. Zwemtrainers zouden omkiepen en die nekfloats zien er toch echt heel gek uit!

@irosnieuwmama Als er babybedjes zijn, dan staan ze altijd wel klaar voor je. Vraag wel even na of er ook beddengoed is, of neem voor de zekerheid zelf een lakentje/dekentje mee. 
Wij gebruiken freds swimtrainer en die kiept echt niet om. Je moet m namelijk zelf ook vasthouden. Je kunt je baby niet zelf door het zwembad laten dobberen. 

Terug
Bovenaan