Eerste vlieg vakantie met een baby

Hoi!
Wij hadden een babyfloat, zo'n gele of oranje band, waar je kindje in gezet wordt. Werkt prima. Niek vond het heel leuk om heen en weer gewiept te worden tussen papa en mama. Hij gilde het uit van plezier.
Dat deriyan tentje kan je vanaf de geboorte gebruiken. Echt top.
Ik weet niet of je al een buggy hebt? Wij hebben toen voor de vakantie een buggy aangeschaft die helemaal plat kan. Wij wilden de grote wagen niet meenemen. Dit was ideaal, omdat de kleine toch goed kon slapen als we onderweg waren.
Ook zijn er een aantal luchtvaartmaatschappijen die je toestaan je eigen autostoel mee te nemen, hetzij in de cabine, hetzij in het ruim. Een autostoel huren kost een vermogen. Ook handig om even uit te zoeken ;-)
Ik wens je heel veel succes met kiezen van je vakantie.

Liefs Maaike 

@ iris nieuwe mama
als je aanheeft dat je met een kindje reist regelen hun een baby bedje is vaak gewoon een camping bedje.
ik zelf heb de yoyo buggy dit is de enige buggy die als handbage mee mag dus die mag boven in het ruim de buggy telt dan als hand bage voor je kleintje en is dan gratis 
iedere andere buggy moet je inchecken bij de gate maar dat is ook geen ramp want die komt er wel weer bij de sluf uit
ik weet niet of andere buggy's gratis zijn..
zwemmen in de zee is het beste van een zwembad kunnen ze ziek worden (kan hoeft dus niet) onze dochter was wel ziek geworden in Dubai en toen vertelde de dokter toevallig dat kleintjes beter in de zee kunnen dan in gloor..  En ik hield Bell onze dochter gewoon vast int water geen zwembanden ofzo ..
zorg dat je een goede doorlopende reis verzekering hebt .. en ik doe altijd voor de zekerheid wat kleertjes van Mn dochter in Mn hand bagage mocht Mn koffer kwijt raken dan heb ik wat achter de hand.
voor het opstijgen en landen word aan geraden een beetje neus spray te geven aan je kleintje ivm de oortjes en wat goed helpt is wat laten drinken 
ook neem ik altijd een toilettas mee voor me dochter met een thermometer en zetpillen voor het geval dat 
Parasol voor op de buggy maar ik zie hier in telaviv heel veel van die zonnen kappen vast aan de zonnenkap van de buggy geloof dat aliexspres dat verkoopt ziet er super handig uit dus een soort verlenging van je originele kap.. 
muggen netje mee die bij je buggy hoort 
en voor de rest kun je alles wat je vergeef nog altijd halen de eerste keer is spannend nu pak ik de koffer in met Mn ogen dicht hihihi

Wij zijn toen onze dochter 9 maanden was naar Mallorca geweest. We zaten in Fontanellas Playa (hotel) en dat beviel ons best. Het zit ook vlak bij een geweldig Aquarium en dat is echt geweldig voor kleintjes. Ze kunnen hun ogen uitkijken. Ze hadden daar een campingbedje op onze kamer gezet en wij hadden zelf een campingwaterkoker meegenomen voor de voeding. Soms staat deze ook al op de kamer. Een appartement is beter met een kleintje maar wij kunnen ook heel goed zonder luxe en zijn creatief in less is more. 
Tips: 
- Flesje/voeding voor bij het stijgen en dalen tijdens de vliegreis ivm druk op de oortjes
- Speelgoed/knuffel/speen mee voor in het vliegtuig. Een ballon is ook een leuk tijdverdrijf voor baby’s.
- Corendon geeft een kidssetje zodra je met je baby zit. Wij vonden de stewardessen ook heel lief en begripvol naar ons toe. 
- Handwaszeep voor kleine wasjes
- Transfertijd, na 3 uurtjes vliegtuig is het fijn als je niet te lang nog in de bus, auto of taxi zit. 
- Onze baby sliep niet in het vliegtuig dus we moesten haar bezighouden. Hou daar ook rekening mee! Hopelijk voor jullie slaapt jullie kleintje wel gewoon! 
- Luiers oprollen en in de lege plekjes steken. Opvullen van de koffer. Daarnaast hadden wij 3 xxl hydrofiele doeken mee. Die zijn dun, groot en snel droog. Je kan ze voor alles gebruiken. Als verschoonmat, schaduwdoek, handdoek, spuugdoek etc. Wanneer je naar een warm land gaat heb je voor je baby bijna geen kleding nodig. Rompers zijn wel een must! Wij hadden dus voor 8 dagen 10 rompers mee, 3 korte broekjes, 3 shirtjes, 2 jurkjes en 2 vesten. Dit paste gewoon in de luiertas zodat we ruimte hadden in de andere handbagage en onze koffers voor voeding en luiers. 
Succes met uitzoeken en geniet! 

Dank je wel voor alle handige tips dames!    Ik heb er nu een stuk meer vertrouwen in dat het goed gaat komen. Van het weekend gaan we er even goed voor zitten wat ? om naar uit te kijken met deze druilerige dag!

Terug
Bovenaan