Eerste werkdag!

Pfff, de kop is er af! Ik heb gisteren mijn 1e werkdag gehad!

Ik zag allemaal beren op de weg, hoe het nu allemaal moest met kolven, met Eveline, met vermoeidheid, en of ik niet alles vergeten was wat ik als kennis nodig heb op het werk.

Maar het is allemaal zo goed gegaan, ik ben helemaal blij!
Het werk was leuk, gezellig met collega's gekletst en ik rolde er zo in alsof ik niet weg geweest was, ha ha! Al stonden sommige dingen wel op andere plaatsen, in andere kasten, nieuwe printers etc...
Eveline heeft het keurig gedaan bij de oppas, goed geslapen en netjes 3 flesje van 120 ml afgekolfde melk gedronken, om de 3-3,5 uur. Ik heb haar maar een klein beetje gemist, weinig aan haar gedacht.
En ik heb voldoende melk kunnen kolven op het werk.

En aan het einde van de dag was ik niet eens zo moe, het was zo'n lekkere dag, waarin alles gewoon liep, dat ik er energie van gekregen heb!

Nog meer mensen weer aan het werk?

Groetjes, Karin
m v Eveline (10 weken)

Hey!
Ik mag morgen beginnen...
Denk er met gemengde gevoelens aan, het kan nu ook maar beter zover zijn, zit er een beetje tegenaan te hikken eigenlijk.
Ik werk als verpleegkundige in het Ziekenhuis en ga 2 dagen per week werken. Gelukkig valt dat te overzien.
Mijn moeder en schoonmoeder gaan de oppas voor hun rekening nemen. Lise blijft dus lekker thuis.

Ik ben   benieuwd naar morgen, hopenlijk valt het net als bij jou mee...

Liefs
'Linda

Hey Karin,

Super  dat Eveline het gister zo goed heeft gedaan!! Ook fijn dat het kolven goed ging. Is ook altijd maar afwachten hoe dat gaat als je druk aan het werk bent. Hoveel dagen werk je??

Ik moet over 2 weken weer gaan werken en ik zie er wel tegenop. Van de ene kant wel weer leuk om iets anders te hebben, maar aan de andere kant wel moeilijk omdat Dani nog niet doorslaapt en ook nog niet een echt ritme heeft. We zullen wel zien hoe het gaat. Ik heb nog even.

Groetjes Patries

Fijn dat Eveline het goed gedaan heeft, is voor jezelf ook een rustiger/goed gevoel.

Ik heb nog 2 weken verlof, en daar wil ik echt van genieten nog.
Vooral de daagjes die ik alleen heb met Thomas, de 1 op 1.
Tuurlijk geniet ik ook als onze dochter erbij is, maar het is toch aandacht verdelen.

Ik heb wel weer geluk de eerste werkweek. ik werk 2.5 dag en in die week zijn we vrijdags vrij...collectief! dus hoef ik maar 1.5 dag te werken en heb ik woensdagmiddag al weekend .
De kids zijn dan op het kdv...dus heeft moeders voor het eerst na de bevalling een hele dag voor zichzelf!!!

Ik ben benieuwd hoe het straks weer bevalt het werken..heb er opzich best zin in!

Groetjes Elise mv Merel en Thomas (06-03-2009)

Hallo allemaal

Tja, ik mag morgen ook weer. Ik bof ook; afgelopen dagen was ik nog vrij (vakantie; ik werk in het onderwijs). En donderdag en vrijdag werk ik nooit, dus een werkweek van iets meer dan een halve dag. Best gek dus.

Ik vind het een raar idee dat de hele zwangerschapsperiode nu echt is afgelopen. Gelukkig kan ik met een gerust hart morgen naar mijn werk; Nils heeft goed gewend op het kinderdagverblijf en zit goed in een ritme. Toch ben ik stiekem wel blij dat ik nu een morgen hoef en hem eventueel al eerder op kan halen!   En wat een prettig idee is, is dat grote broer Mats in de buurt is op het kdv.

Groetjes, Sheila (vanaf morgen weer een werkende moeder van Nils).

Karin, Fijn dat het zo goed is gegaan. Zo'n eerste dag is toch altijd weer even wennen. Je weet van tevoren niet hoe het je gaan bevallen. Maar de kop is eraf nu. Je wereldje kan weer wat groter gaan worden dan luiers, flesjes en babypraat.

Sheila en Elise. Succes!  Laten jullie even weten hoe het jullie is vergaan?

Ik had vanmorgen mijn eerste gesprek met mijn baas. Ging niet heel goed. Misschien heb ik niet eens een eerste werkdag. Ik werk bij een ICT-bedrijf en zit normaal gedetacheerd bij klanten. Maar in de huidige markt worden externe medewerkers naar huis gestuurd, waardoor er maar weinig potentiele opdrachten zijn, en helemaal in het zuiden. Wat mij nu boven hangt is dus een opdracht op een pokke-eind rijden (randstad), wat dus helemaal niet te regelen is met opvang ed. Ik heb een aanbod gekregen om tot het einde van het jaar thuis te blijven (betaald verlof). Maar dan moet ik wel ontslag nemen. Tja... zit ik ook niet echt op te wachten dus. Baal nu dus als een stekker. Alles is zo onzeker ineens.

Vervelend hoor mamat dat je baas zo heeft gereageerd. Op zich is het aanbod niet heel slecht, maar ik kan me voorstellen dat je liever gaat werken (?) of in ieder geval je baan behoudt. Het zal nu niet heel makkelijk zijn om iets nieuws te vinden. Misschien aan het eind van het jaar wel? Ze mogen je in ieder geval toch niet zomaar ontslaan. Lastig hoor, kan me voorstellen dat je daar nu niet op zit te wachten.

Ik moet morgen weer aan het werk. Ik ga eerst een halve dag werken en dan gaat Yinthe ook voor het eerst naar het KDV. Ben erg benieuwd. Het drinken uit de fles gaat nog niet geweldig, dus ik hoop maar dat er geen drama's komen. We zien wel. Ook het kolven op het werk zal wel even moeten wennen.

Het zal wel even wennen zijn om weer een nieuw ritme te krijgen 's ochtends. Hoe gaat dat bij de al werkende dames??

Hoeveel zijn jullie weer gaan werken?
Ik ga 24 uur werken, verdeeld over 3 dagen. Di, do en vr. Vrijdags is mijn man thuis, dus dan heb ik 's ochtends iets meer rust. Dat lijkt me wel lekker.

Hoi,
Ja ik zit ook echt niet te wachten op deze onzekerheid. Maar dat aanbod ga ik dus niet op in. Het probleem is, dat wanneer je zelf ontslag neemt, je ook afziet van alle rechten. Dus als ik geenandere baan vind dan krijg ik geen ww. Als ze mij gaan ontslaan, dan krijg ik in elk geval nog een tijdje ww.

We hebben nu de rechtsbijstand ingeschakeld.om te vragen wat nu precies mijn rechten zijn. En intussen maar eens om me heen kijken wat de mogelijkheden zijn.

In elk geval hebben we vrijdag een afspraak bij het kdv voor een plaatsingsgesprek. Dat gaat natuurlijk gewoon door, want waarschijnlijk moet ik 8 juni gewoon op kantoor verschijnen.

Terug
Bovenaan