Eerste werkdag!

Jeetje MamaT. Daar zit je ook niet op te wachten!
Wat een gedoe!
Hopelijk komt er snel een goede opossing!

Miscshien voor jullie niet fijn om te horen, maar ik hoef pas in augustus te gaan werken!
Mijn ouderschapsverlof heb ik aan mijn zwnagerschapsverlof geplakt!
Dit vind ik een stuk makkelijker ivm de borstvoeding. En ik vind Noortje nog te klein voor het KDV! Ik ben bij Frank ook het eerste half jaar thuis gebleven.
Maar kan me ook wel voorstellen dat het voor sommige wellicht weer lekker is om te werken.
Succes ermee in ieder geval meiden.

Mijn 1e halve werkdag zit er ook op! Viel me eigenlijk best mee. Heb wel daarnet even lekker een half uurtje liggen slapen..!
Dochterlief heeft het goed gedaan op het KDV. Wilde eerst niet uit de fles drinken, flinke huilpartij geweest. Maar na een half uurtje geslapen te hebben, pakte ze hem toch. Gelukkig maar. Ze zal er nog wel even aan moeten wennen, maar dat gaat vast vanzelf beter. Ik vond het heerlijk om weer even op mijn werk te zijn.
Ik neem ook ouderschapsverlof op. 2 dagen per week, omdat ze mijn parttime verzoek niet wilden inwilligen. Nu werk ik als nog parttime, maar dan niet officieel....tja.
Het kolven ging ook best aardig voor een eerst keer, dus ik ben best tevreden over mijn eerste dagje werken!

En zo komen we allemaal langzaam weer in de 'gewone' wereld. Mijn 2e werkweek (ma t/m woe, 24 uur) zit er al weer bijna op. Ben nog wel een beetje zoekende naar het ritme, kost aardig wat tijd om 2 kinderen aan te kleden, eten te geven en op tijd op KDV af te leveren, ha ha! En dan ook nog op tijd op je werk verschijnen ;-).

Kolven gaat eigenlijk best goed, ik kolf meer dan ze daar drinkt, dus dat is positief!
Ze zijn alleen niet zo gewend aan BV daar, is me opgevallen. Ze hebben wat moeite met op verzoek voeden, ze willen alles in schema's gepland hebben (en als er iets niet gaat bij mijn bv-kindje, hi hi). En de flessenwarmer is ook een heel gedoe. Maar goed, ze doen netjes wat we afgesproken hebben, dus...

@mama t: jeetje wat een ellende... daar zit je niet op te wachten. Balen hoor!

@madelief: wauw, een half jaar verlof, zucht... Maakt de bv toch wel makkelijker, maar eerlijk gezegd zou ik het zelf niet trekken, ik zou gek worden zo lang thuis...Een paar weken langer had echter wel gemogen. Want 10 weken is wel erg jong voor KDV :(, maar ik heb geen keus, he?

@Mmmh: fijn dat het bij jou ook goed ging en je dochter uiteindelijk toch uit fles is gaan drinken!

Hoi dames.
Het lijkt erop dat ik een besluit heb genomen. Geen eerste werkdag voor mij voorlopig. Mijn baas heeft aangegeven dat, indien ik besluit op zijn aanbod in te gaan, er een overeenkomst wordt opgestekld waarin staat dat het ontslag niet verwijtbaar is, zodanig dat ik wel recht behoud op ww.

De voordelen voor mij zijn dus: rest van het jaar krijg ik salaris doorbetaald. Ik hoef niet te gaan werken, dus kan ik lekker bij Cas blijven voorlopig.
En als ik het aanbod niet zou aannemen zou ik elke opdracht moeten aannemen die ik kon krijgen. Dus ook wanneer ik er ver voor moet reizen (van zuid Limburg naar Randstad).

Nu ben ik dus werkzoekende. Wel een raar gevoel na 9 jaar dienstverband. Maar ik vind het wel fijn om nog wat langer thuis te kunnen blijven. Zit alleen even met de afspraken die ik al had met het kdv. Cas gaat volgende week proefdraaien.

En als ik mijn plek weggeef ben ik ze kwijt. Dus als ik dan werk vind...

Terug
Bovenaan