Ik vind vernoemen met precies dezelfde naam niet raar, net als vernoemen met een aangepaste naam of in een tweede naam. Maar een naam voor jullie kindje moet naar mijn idee wel voor jullie allebei goed voelen, dus wat dat betreft zou ik het zeker nog eens met je partner bespreken.
In mijn familie hebben ze aangepaste namen gebruikt bij het vernoemen. Maar uiteindelijk hebben twee broers van mijn vader twee vrouwen uitgezocht die nou net precies de namen van de zussen van mijn vader hebben en de vriend van mn zus heet hetzelfde als mijn vader, dus wat dat betreft zijn dubbele namen in de familie toch nooit helemaal te voorkomen (tenzij je daarvoor de liefde van je leven laat lopen natuurlijk, haha). En het hoeft niet eens in de familie te zijn, een nieuwe buurjongen/klasgenoot/teamgenootje bij de sport kan ook zomaar dezelfde naam hebben. En dan krijg je gewoon dingen als een andere koosnaam of 'onze Jan', 'broer/oom Jan' en 'de Jan van ...' (het zal wel geen Jan zijn gezien de facebook hits, maar je snapt het idee). Daar leer je gewoon mee te werken. Een andere naam kiezen kan natuurlijk ook, ook niks mis mee. Succes met kiezen!