Eet ik teveel? En wat blijft er na de bevalling hangen?

Hallo,

Ik kwam bij de eerste zeangerschap 23 kilo aan.
Ik had toen ook last van vreedbuien haha.
Ik at meer brood en veel chocola en als het kon frikandallen speciaal.
Dus dan willen de kilo,s er wel aan komen.

Ik woog voor de zwangerschap 55 en aan het eind zo,n 78 kilo.
Een week na de bevalling woog ik 70 kilo dus die 8 gingen er eigenlijk gelijk af.
In de weken erna ben ik nog zo,n 3 kilo kwijtgeraakt.
Voor de overige kilo,s heb ik hard moeten fitnessen omdat er weer af te krijgen.
Niet alles is er af gegaan want woog uiteindelijk 59 en vond dat wel prima.

Nu bij de 2de ben ik al 10 kilo aangekomen (ben nu 24 + 3 )
En ik heb nu helemaal geen last van vreedbuien of dat ik ergens verslaafd aan ben.
Maar goed toch al 10 kilo erbij kan er verder niks aan doen dus zie wel.
Denk dat ik nu weer richting de 23 kilo ga. (en dat tewijl ik even veel eet als anders)

Maar ja iedereen komt anders aan tijdens de ZS en de een is het snel kwijt en de ander niet kan ook nog per zwangerschap verschillen denk ik.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,
Senjo

24+3

hoi Inge,

ik ben in mijn eerste zwangerschap 21 kilo aangekomen en in mijn tweede zwangerschap ben ik 23 kilo aangekomen. Tijdens mijn eerste zwangerschap at ik de hele dag door. Tijdens mijn tweede zwangerschap at ik bijna niets. Bij de eerste was ik vijf maanden na de bevalling vijf kilo lichter als voor mijn zwangerschap. Toen woog ik nog 52 kilo bij een lengte van 1.71m. Bij de tweede woog ik vijf maanden na de bevalling nog 48 kilo. En dat allemaal door mijn schildklier, die door de hormonen overactief was geworden. Nu word ik heel goed gecontroleerd. Van mij mag er best wat gewicht blijven hangen na de bevalling, want ik voel me beter bij 67 kilo dan bij 57 kilo. Ik wil graag minstens een jaar borstvoeding geven. helaas moest ik de vorige keren na een paar maanden stoppen en daar baal ik nog steeds van. Zeker als ik de eczeem bij mijn jongste zoon zie. Nu eet ik trouwens de hele dag door en sta ik soms s'nachts op om wat te eten. Dus maak je geen zorgen en geniet ervan.

Veel liefs van Marloes

Onderkin, dikke rug, dikke benen....EN IK WAS ECHT SLANK voor de ivf. Toch lukt het me niet om het snoep te laten staan... Ik ga gewoon vaak de verhalen lezen van de meiden hier die enorm naar de sportschool moesten en dan smaakt dat koekje vast zo lekker niet meer...

lfs ing

Hoi Inge,

Ik ben tijdens mijn zwangerschap 20 kilo aangekomen, na de bevalling was ik direct 11 kilo lichter de rest van de kilo's zijn er zonder te veel moeite afgegaan. Tijdens mijn verlof bleef ik wel stil staan qua afvallen maar toen ik weer ging werken vlogen ze er af terwijl ik zittend werk heb! Geloof me als de baby er is ben je zo druk dat je de kilo's er wel af rent, ik woog voor de zwangerschap 64 kilo bij een lengte van 1.75 en nu 5 maanden later gewoon weer 64 kilo en het is een hele overwinning als ik 1 avond naar de sportschool kan gaan want meestal lig ik voor pampes op de bank! Misschien een beetje inhouden als je een snoepaanval krijgt ik heb kilo's fruit gegeten terwijl ik normaal fruit verafschuw, probeer een beetje te genieten van je zwangerschap dat heb ik veel te weinig gedaan omdat ik me te druk maakte over de kilo's en daar heb ik nu vreselijk veel spijt van!

Groetjes,

Puk

Terug
Bovenaan