eet probleem bij warme maaltijd

Hoi,
Mijn zoontje van ander half jaar vertikt het om te eten van zijn warme maaltijd.
Brood, fruit, koekjes, krentjes geen probleem en ook friet met frikandel is geen probleem.
Elke avond is het een strijd aan tafel. Ik vind het heel belangrijk dat hij eet wat de pot schaft.
Houd er ook al rekening mee dat hij s'middags niet snoept.
Heb zelfs de logopedie ingeschakeld voor hulp maar helaas niet geholpen. Bij haar at hij wel zijn bord leeg dus hij kan het wel.
Wie heeft voor mijn de goude tip????
Groetjes
 
Hoi,

Ja ik kan je maar 1 tip geven NEGEREN gewoon lekker samen eten en doen of er niets aan de hand is.
Negeer het slechte gedrag hij gaat vanzelf eten wanneer ie een hap neemt prijs je hem de hemel is.......
Als jullie klaar zijn alle borden van tafel ook die van hem NIETS zeggen ( wij hebben het ook bij de hand gehad en zo gedaan duurde even maar het heeft geholpen wij gaven wel een toetje hoe dan ook maar dat is maar net hoe jullie princiepes zijn)
Lekker een toetje nemen hou en maak het gezellig een kind gaat en eet eerder met smaak wanneer het gezellig is aan tafel wij toch ook??
Ik weet het   het is niet makkelijk, gezellig enz maar door bijten.
Mijn neefje heeft 1,5 jaar op yogi en soepstengels geleefd wilde niets en als je hem nu ziet.............een boom van een jongen.
is natuurlijk wel extreem maar het komt goed.
Maar hou het gezellig aan tafel maak geen strijd want je verliest het echt waar!!!

groetjes Louise mama v Floortje
 
Bedankt voor je reactie.
Potjes voeding van zes maanden eet hij wel maar daar zijn we van afgestapt want hij moet nu toch ook gewoon eten.
We blijven volhouden ook al is het moeilijk.
Wij vinden ook belangrijk aan tafel te blijven zitten en eten wat de pot schaft.
Een toetje krijgt hij wel maar dan pas een half uur na het eten, eerst weer spelen en daarna een toetje.
Gelukkig slaapt hij s'nachts lekker door dus honger heeft hij nog niet.
Hij krijgt sávonds wel nog 90cc papfles zodat hij toch wat gegeten heeft.
Groetjes
 
Hallo..

Een heel bekend probleem om te lezen.. wij hebben het zelfde gehad, en het komt nog wel eens voor, het begon met het negeren van flesvoeding ze was toen nog maar 7 maanden ( nu al 15 ) daarna met helemaal niks meer willen geen drinken en geen eten.. en dan weet je niet meer wat je moet.. na weken modderen doorverwezen naar de kinderarts en om een verhaal kort te maken ze is kerngezond! ook de dieetste werd ingeschakeld.. en die zei net als de kinderarts, aanbieden, en leuk houden.. en klopt het is heel moeilijk.. ik heb dagen gehuild, boos geweest op mezelf en gedacht je moet toch iets, maar nu weet ik inmiddels dat het ook goed kan gaan.. de adviesen hielpen, proberen rustig te blijven vooral niet opdringen en op de vaste tijden aanbieden.. en nu gaat het super.. ze eet soms wel spelenderwijs, wil dan een speeltje of iets anders in de hand hebben, maar met de avond maaltijd en het brood zijn we al zo ver dat ze dat niet meer nodig heeft en de bordjes leeg gaan! niks spelen, niet slaan naar de lepel etc.. en genoeg is genoeg, bordje weg en lekker toetje eten, en wil ze dat niet dan ook niet.. met het drinken gaat het ook stukken beter, ze heeft geleerd om te drinken uit een rietje en dat gaat super..
Al met al het komt goed! moet houden en rustig blijven..

Groetjeds
 
Ja hoor, heel herkenbaar!
Omdat mijn zoontje pap wel lekker vond, begon ik de dag met een stevig bord pap, volgens de kinderarts genoeg voor de hele dag. En wat je er die dag dan nog in krijgt is mooi meegenomen. Dat was meestal wat fruit en 's avonds een toetje. En hij groeit gewoon lekker door hoor.
Inmiddels is hij bijna 3 en een super eter! Maïs doet bij ons wonderen. Spinazie? maïs erdoor en hij eet het. brocolli? prakken, maïs erdoor en voor elkaar!
Wat betreft het drinken: uit een beker is dat nog steeds moeizaam, maar een pakje drinkt hij zo leeg, prima, ook goed.

succes!
 
Ook wij hebben het probleem eten nog niet achter de rug.
Onze zoon nu drie en half   begint al als ik met koken begin,
ik niet eten lus het niet hij krijgt toch een bord met eten voor zijn neus,
daar doe ik dan veel appelmoes bij meestal eet hij het dan wel op.
En een toetje krijgt hij altijd ook als hij niet zal eten

          gr Elly  
 
hoi,

helaas heb ik niet de oplossing voor je, het is voor mij heel herkenbaar. Mijn zoontje eet nog wel lasagne en soms bami maar groenten standaard niet en aardappels ook niet. HIj is nu 20 maanden en eet al geen groente vanaf dat hij 1 jaar is. ik heb zelfs al groentesap geprobeerd (op advies van cb) maar hij moet het niet. Zodra er iets van groenten inzit weigert hij. ik maak er geen drama van, ik dwing hem niet, maar ik word er soms wel verdrietig van, vooral omdat ik me zorgen maak over het vitaminetekort. Succes ermee.

 
Hoi,
Goed om te lezen dat ik niet de enigste bent die zich druk maakt om de vitamines etc.
Hij eet nu iets beter, wel met een puzzel of een boekje op tafel. Met afleiding doet hij automatisch zijn mondje open.
Ben dan ook super trots op hem.
We blijven proberen en geduldig te blijven, hij groeit nog goed en is heerlijk vrolijk.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan