eet ze nou echt zoveel of is me schoonmoeder gewoon een .............

Hallo
al een tijdje niks van me laten horen maar ik heb nu even meer meningen nodig.

had gisteren me schoonmoeder aan de lijn en van het een op het ander kwam het gesprek op het eetgedrag van Merel.
Me schoonmoeder vind dat ik dat kind vol prop met teveel ongezond voedsel. zelf vind ik dat het wel meevalt.
Ok ze krijgt weleens iets extra's zo had ik met me verjaardag voor alle kleintjes 2 soesjes .
en heeft Merel toen ook wat nibbits en een stukje kaas op maar dat zijn de uitzonderingen.

Meestal is dit ongeveer merel haar voeding op een dag

8.15 flesje melk 200 cc een sneetje brood met zoet beleg
10.15 meestal niks soms eeen stukje ontbijtkoek of zoiets
11.30 flesje melk 200 cc twee sneetjes brood met hartig beleg Eet ze vaak niet helemaal op
15.00 flesje sap 150cc (drinkt ze meestal niet leeg) met wat fruit
17.30 avondeten als toetje danoontje

NOu valt wel mee toch.
en ja als wij frietjes eten krijgt zij er ook een paar maar haar hoofdmaaltijd is dan een potje
soms krijgt ze tussen de middag een krentebol ipv de 2 sneetjes brood

Merel woog de laats keer bij het CB net 10 kilo en was 79 cm lang.
Voor een kindje van 18 maand is dat volgens mij echt niet overdreven.
Maar toch heeft schoonmoeder lief gisteren wel 10 keer gezegd ja kijk maar uit met al die zoetigheid met dat mooie figuurtje van haar.
Zou willen dat ze net zo een figuurtje kreeg als (tante) Heidy
Heidy is iets van 1.60 en weegt 45 kg
Ik ben het tegenovergestelde ik ben 1.77 en weeg meer dn 110 kg
Denkt ze nou echt dat ik wil dat Merel ook later zo een figuur krijgt?

Hoihoi,

Je schoonmoeder is gek. Sorry hoor, maar dat schema is enorm netjes. Marissa was met 18 maanden 10.6 kilo en 81 cm. We kregen zelfs nog een compliment dat het zo netjes in verhouding was. Marissa snoept echt veel meer dan jouw kleine. Ze krijgt elke dag wel een paar spekjes, vaak een chocolaatje en zeker eens in de week chips. Als ik je verhaal zo hoor dan heeft je schoonfamilie een obsessie met gewicht. Laat je daar alsjeblieft niet gek door maken. Jij doet het helemaal goed!

groetjes Linda

Hoi,

ik vind het netjes hoor. Lijkt een beetje op het schema van mijn jongste. Die krijgt s'morgens twee boterhammen met zoet beleg (jam of apelstroop of pindakaas)en een beker melk, rond tien uur een stuk fruit en een beker water, als lunch twee boterhammen met kaas of smeerkaas en een beker melk, na zijn dutje krijgt hij een kop thee met een soepstengel of kaakje, en zijn portie avondeten met een toetje. Als wij patat eten krijgt hij dat ook. Daar doen we wel altijd sla bij. Dat vind hij heerlijk. Bij hem gaat wel alles op trouwens. Met een jaar was hij nog geen tien kilo en nu weet ik het niet, moet over twee maanden pas weer naar het cb.

Groetjes

Hoi Hoi

Jouw kleine heeft een heel mooi eetschema, die van mij eet tussendoor wel wat meer
Alleen heeft hij dan nog maar een flesje (groei)melk op een dag van ongeveer 150 tot 200 cc zo net wat hij wil drinken
Daarnaast eet hij smorgens 1 boterham en smiddags ook 1 boterham met de ene keer zoet en de andere keer hartig beleg en daarbij fruit
somorgens en smiddags een koekje tussendoor of een snoepje soms ook beide
En zn avondeten is gewoon met ons mee en bij frietjes idd eerst een potje en dan nog lekker wat meesnoepen, wel een hele kaassoufle want daar is meneer dol op
Verder in de avond nog een snoepje en in t weekend chips
De hele dag door drinken na behoefte...water sap roosvicee diksap...wat ik op dat moment maar heb
En als ik niet kijk dan krijgt hij van de andere kids van alles nog een hapje mee
Nu is Jesse bijna 2 , maar op dit schema zit hij al een paar maanden

Dus nee hoor jouw kleine krijgt echt niks teveel en ook niet te weinig....gewoon goed vind ik

Groetjes Xennah

Nou, zo het horen is het prima wat jouw kleine te eten krijgt hoor. Maar ik weet hoe irritant het is, mijn schoonmoeder zit ook altijd te zeuren over wat Lotte te eten krijgt. Mijn man en ik verwerpen het allebei gelukkig en mijn man zegt er ook vaak wat van als ze weer begint. Maar het blijft zeer vermoeiend...

Groetjes, Marisa

Hoi,

Jij geeft Merel heel goed te eten en zeker niet teveel, vind ik.
Tara wordt bijna 23 maanden oud en ze eet net als Marissa van Linda :p elke dag wel iets zoets.
Gummy beertjes, Chuppa Chups lolly's, chocolade (vooral nu met al die paaseitjes in de winkels).
Van mij mag het wel minder, maar ik heb er geen zicht op wat ze bij mijn moeder eet.
Laat andere mensen maar zeggen wat ze willen, het is niet hun kind, maar jouw (en die van je man natuurlijk ^_^) kind en als je een goed gevoel hebt bij wat ze nu te eten krijgt en hoe ze er uitziet, zou ik het gewoon zo laten.

Groetjes,
Shivana

lekker laten lullen.. gelukkig is het jou kind en niet dat van je schoonmoeder! djesslyn krijgt ook wel een paar x op een dag iets zoets.. ik zou het trouwens ook niet kunnen, ik die lekker een zak chips ofzo zit leeg te eten en dan djesslyn die niks mag! dus komt ze er altijd gezellig bij zitten en eten we lekker samen.

Hoi,

Al geef je merel de hele dag niks anders te eten dan snoep dan is dat nog iets tussen jou en je man en je schoonmoeder heeft hier niks mee te maken.

Ik vind je schema niet buitensporig hoor. Mette krijgt geen snoep en ook geen zoet beleg omdat ik het nut er niet van inzie en ze dingen als kaas, ham, smeerkaas enz ook lekker vind. Sapjes drinkt ze ook sporadisch omdat ik door de tandarts en het cb flink ben gewaarschuwd voor de tandjes. Ze drinkt veel water. Als tussendoortje krijgt ze een volkorencrackertje, een soepstengel, rozijntjes enz.  Een paar spekjes per dag zoals Linda geeft vind ik dan weer niet zo verantwoord (maar ieder voor zich) maar jouw schema met 1 boterhammetje met zoet beleg en een sapje vind ik helemaal niet verkeerd. Mette krijgt wel eens wat nibbits bij verjaardagen of af en toe in het weekend. Ik ga niet zelf wat lekkers zitten eten en haar niks geven. Kortom ik doe het misschien anders maar als ik jouw schema zie vind ik dat je helemaal niks verkeerd doet! Enne het is jouw kind dus laat je niks wijsmaken!

x ing

Terug
Bovenaan