eet ze nou echt zoveel of is me schoonmoeder gewoon een .............

Jee,waar bemoeit ze zich mee...Als jullie kindje nu al tonnetje rond zou zijn en jij elke dag patat zou geven dan mag ze best wat zeggen(ook eigelijk niet want het is JOU kind ) Het eetschema is heel goed, Mike eet geen brood en leeft op pap en tussendoortjes en een goed bord avondeten ,ook krijgt hij de gehele dag roosvicee. Hij is volgens het cb lang en slank en zolang hij nooit ziek is en altijd vrolijk vindt ik het best.
Niks van aantrekken dus en lekker laten snoepen.
Groetjes.

Hallo,

ben het met de rest van de dames eens. Jou kleintje krijgt echt niet teveel eten hoor.
Probeer je niet teveel aan te trekken van je schoonmams (ik weet, t is moeilijk). Maar jij bepaald het, en doet wat je gevoel zegt hoe je het moet doen.

Dylano krijgt ongeveer dit.
Sochtens 2 boterhammen, 1 niet zoet, ander wel.
Fruit.
Middag weer 2 boterhammen weer 1tje zoet, de ander niet.
En dan savonds eten. Hij mag dan gwn zoveel eten als hij wilt.
Hij eet 1x in de week frietjes. Snoep krijgt hij bij ons niet zo gauw, of mijn ma moet het mee hebben gebracht. Ipv snoep krijgt hij rozijntjes. Bij oma krijgt hij weleens Nibbits, maar ach... T is toch niet iedere dag zo.
Ons Dylano is wel een flinkerd.. Ik schat hem op de 16kg. Maar dik is hij niet, is ook zijn bouw, hij heeft de bouw van zn papa, ik ben ook niet de dunste hoor, maar als je ziet hoe zijn borst en schouders lopen, is het prs zn vader.
Ohja, hij krijgt drinken wanneer hij dat wilt... Ongeveer 2 á 3 bekers melk, 1 water en 1 roosvicee.
Hij krijgt als toetje altijd vruchtenyoghurt.

Liefs Deb.

Je schoonmoeder is een ...........
dat is mijn enige conclusie!
Niets mis met je schema! Gewoon negeren dat werkt met drammende kinderen en schoonmama's het beste haha!

Groetjes Saskia

Als dit schema ongezond is dan is Alice wel heel ongezond.... ook hier wordt er eigenlijk wel elke dag iets gesnoept, ookal is het 1/3 van een paaseitje dat deze mama toevallig opeet....
Verder krijgt Alice gewoon patat als wij patat eten en vooral ook pannekoeken met suiker gaat er graag in.
MIjn advies dus ook: Vooral niet naar luisteren!
en 45 kilo van je schoonzus (sorry, weet niet zeker meer of het je schoonzus was) is toch ook niet echt gezond of wel.....

Groetjes Alberdien

ach ik was gewoon ook een beetje gepikeerd over der opmerkingen ze zegt weleens vaker dingen waar ik het helemaal niet mee eens ben. Soms ga ik er tegein als het me eecht tegen eht hart stuit meestal denk ik laat maar en pak ik er later een keer op terug.

Heb me nu alleen wel voorgenomen dat als opa en oma op visite komen Merel gewoon niks extra's meer krijgt geef ik wel als ze weer weg zijn.
Voorla omdat als we daar zijn oma altijdmet koekjes loopt te zwaaien want die mag ze best.
Nou nu niet meer dus die krijgt ze normaal ook niet op dat tijdstip dus dan ook neit meer.
En voor de rest laat haar maar ik weet dat ze gek is met Merel en ik reageer me frustratie wel af op me vriend op de terugweg dan kunnen we er altijd wel om lachen

oja niet tegen oma zeggen hoor......... Merel had vandaag slagroom op der danoontje dat vond ze MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

nou zeg!
Niks van je schoonmoeder aan trekken hoor meid!

Als ze mijn zoontje van 19 maanden zou zien dan zal ze helemaal commentaar hebben hahaha.

Die is dik 16 kilo bij 95 cm lang.
Die eet 's ochtends al 3 boterhammen weg zonder zoet.
krijg een fles melk erbij.
om 10 uur krijgt hij een stuk fruit.
12 uur eet hij 2 boterhammen weg en weer wat melk of anders.

14 uur:tussendoortje rozijntjes en wat drinken.
17 uur: 1 a 2 volle borden avondeten en toetje toe.

Hij krijgt dus helemaal geen zoetigheid.
ja rozijntjes is al zoet genoeg.

Hij is erg flink gebouwd maar ook erg lang dat scheelt ook natuurlijk.

Laat je schoonmoeder dit maar lezen,dan heeft ze echt geen commentaar meer op jou en je dochtertje.

Dit is de website van mijn zoontje.
http://mikadani2007nicky2000.kidzsite.nl/

niets van je schoonmoeder aan trekken dus,ik vind je een goed schema hebben hoor.

groetjes Bianca

Eline heeft een soortgelijk schema:

08.00: beker hv melk 150cc, met  1 boterham met smeerkaas
10.00: stuk fruit en water
12.00 beker hv melk 150 cc, met 1 soms 2 boterhammen. 1 hartig beleg, 1 met halvajam
15.00: volkoren koekje
als ik aan het koken ben, eet ze een schaaltje met tomaat en komkommerstukjes op
18.00: bordje warm eten met als toetje een klein beetje yoghurt.

Als we op visite zijn krijgt ze vaak wel meer koek.  Maar snoep enzo vind ik haar echt nog te jong en het meeste snoep vind ik levensgevaarlijk ivm stikgevaar. Eline stikt al bijna eens per dag in haar boterham, heb bij haar al  een paar keer de baby heimlich greep moeten doen, omdat ze echt bijna stikte. Laat staan bij een spekje of lolly. Doodeng!!

De oudste is 7 en eet ook bijna nooit snoep. Hij mag het wel, en ik heb ook een snoeptrommel, maar hij houd al niet van al het kleefsnoep (goh, wat vind ik dat naar... hihi) hij vind chocolade wel heel lekker en koekjes ook.

Je moet je schoonmoeder denk ik maar een beetje laten kletsen. Het is natuurlijk niet leuk als je word aangesproken over je kind, zeker niet over onderwerpen als gewicht, omdat dat voor de meeste vrouwen gevoelig ligt. Zolang het consultatie bureau tevreden is over het gewicht en lengte  is er toch niks aan de hand?

Terug
Bovenaan