eetschema kdv

A

Anoniem

Guest
hoi,

Jasmijn gaat naar het kdv en daar hanteren ze een strak schema wat eten betreft. Logisch natuurlijk dan weten de kids waar ze aan toen zijn.
Alleen dat schema past niet helemaal bij mijn dochter,

Kdv:

11.30 uur brood
16.30 uur warme maaltijd,

Jasmijn gaat alleen s middags naar het kdv, 3x per week
Ik haal haar pas om half 7 weer op.
18.45 uur  thuis gelijk de fles en hup naar boven want ze is dan doodmoe.
Ze wordt volgende week 1 jaar en die laatste fles mag/moet er op den duur wel af.
Maar half 5 avondeten is dan toch veel te vroeg??? Ook de grotere kindjes krijgen zo vroeg eten. Ik denk dat ze dan s morgens om 6 uur wakker  wordt met schreeuwende honger, of bekijk ik dat nu vanuit een grote mensen blik?

groeten Elke  

Ik weet niet of ze dan smorgens eerder wakker zullen worden,maar ik werk zelf op een kdv en wij hebben ook op die tijden ongeveer de eetmomenten. Maar als de ouders het anders willen, of de kinderen blijven tot laat, geven we die kinderen gewoon later hun warm eten hoor!
Ik zou het gewoon eens bespreken!
Doen ze het nou niet later geven en de fles gaat er straks af, dan zou je misschien ook nog als jullie thuis komen wat yogurt of een banaan ofzo kunnen geven..

hoi,
Waarom moét die laatste fles eraf dan?
Als ze hem nog goed drinkt, kan je  die toch lekker blijven geven? Desnoods maak je er straks een fles van met gewone melk en wat pap.
Ik heb dat met mijn oudste ook nog lang gedaan. Zij kreeg dan een fles met gewone melk en een paar scheppen rijstebloem vanille erin, vond ze heerlijk.
Op den duur is dat over gegaan naar een bakkie thee, voordat ze ging slapen.

Chloë krijgt rond 8 uur ook nog een fles en zolang zij hem nog drinkt, ga ik daar gewoon mee door, ongeacht de leeftijd.
Half 5 warm eten is idd wel vroeg, maar ze zullen hier wel hun redenen voor hebben. Denk hierbij aan personeelsbezetting; rond die tijd zullen er meer leidsters zijn om eten te geven dan om 6 uur.
Sil

ja idd Sil, hier gaat die fles van 20.00 uur ook nog altijd helemaal op (papfles van 210 cc) en de vorige keer op het cb zeiden ze al dat ik moest gaan afbouwen....echt niet!
Die fles drinkt ze beer dan al dat andere wat ze op een dag krijgt! Ze vind het heeeerlijk (en ik ook!) dus ik blijf er ook mee doorgaan hoor!

Oh ja (sorrie! haha!) om 18.00 uur is er inderdaad minder bezetting normaal, maar ook meestal nog maar een paar kinderen! (bij ons tenminste rond die tijd nog maar 2 of 3!)
Dus ik zou het gewoon eens vragen, misschien gaat het allemaal gewoon!

Idd gewoon even navragen of er een mogelijkheid is om wat later te eten.
Waar ik heb gewerkt was er namelijk geen sprake van maar een paar kinderen, maar werden ze vaak allemaal op het laatste nippertje opgehaald.
Dan wordt het al snel wat lastiger.
Ik vind die laatste fles ook nog zo lekker; dan is ze moe en ligt ze heerlijk rustig op schoot, nog echt zo'n kunffel-moment...waarvan er veel te weinig zijn!
Het cb laat ik altijd maar l*llen.
Sil

Ik vind die laatste fles ook nog zo leuk om te geven. Jasmijn vliegt er op aan, vind het echt nog heel lekker en na een drukke dag maakt het haar weer helemaal rustig.
Ik zal het toch nog maar eens vragen op het kdv. Nog iets: Als ik haar 's middgs breng gaan ze ervan uit dat ze haar boterham al heeft gegeten. Maar meestal moet ik haar nog slapend en wel uit bed plukken en zo de auto in. Dus zonder boterham. Nu geven ze het nog als ze komt maar vanaf volgende week als ze een jaar is dan moet ze het al gehad hebben. Want de kindjes daar krijgen hun brood al om half 12. Lastig hoor.
En vanaf 1 jaar leeftijd moeten ze mee in dat schema. Ze kwamen me dat speciaal zeggen van de week.
Nu moet ik haar dus uit het diepst van haar slaap wakker maken om brood te geven, dat zie ik ook niet zo zitten.

groeten Elke

Hoi,
Ik begrijp dat je het vervelend vindt om haar wakker te moeten maken voor een boterham. Maar ik denk dat je in de gaten moet houden dat het op een kdv een groepsgebeuren is.
Jouw kindje is niet de enige en om nog een beetje structuur in de dag te krijgen is er een dagritme.
Bij baby's beneden een jaar wordt er nog gewerkt naar de thuissituatie, omdat je dan ook met flessen enz. zit. Kinderen boven het jaar gaan idd meestal mee met het dagritme. Dit werkt het fijnste en niet alleen voor de leidsters, maar ook voor de regelmaat van de kinderen.
Half 12 lijkt vroeg, maar er moeten soms 10 kinderen eten en daar ben je wel even mee bezig.
Maar als je het nou echt vervelend vindt, kaart het dan aan bij de leidsters.
Succes
Sil

Terug
Bovenaan