eetschema kdv

Tja, dat is inderdaad een beetje vervelend en (vind ik persoonlijk) ook wel een beetje het nadeel van de meeste kinderdagverblijven.
Ik heb altijd op plaatsen gewerkt (stichting) waar dit ook de regels waren: tot 1 jaar het ritme (zoveel mogelijk) van thuis en na 1 jaar "met de groep mee".
Nu werk ik in een kdv waar dit allemaal heel anders gaat (pariculier). Als er kinderen om 12.00 uur komen (zijn er elke dag wel een paar) dan kunnen ze gewoon nog mee eten en als de rest al klaar is krijgen  de kinderen wat later komen ook  nog een boterham/bord pap als ze nog niet gegeten hebben.
Waar ik nu werk is dat allemaal heel makkelijk. Daar proberen we het ritme van thuis ook op het kdv te doen, tot ze 4 jaar zijn en naar school gaan.
Is wel (voor ons) een stuk drukker, maar voor de ouders natuurlijk erg fijn.

Maar het gaat op 99% van de kdv's volgens mij  niet zo hoor, bij de meeste moeten ze dan idd al gegeten hebben.
Kun je hem anders niet een half uurtje eerder in bed leggen smorgens? Dan kan hij ook een half uurtje eerder uit bed en dan rustig eten. En dan gewoon smiddags op het kdv wat eerder naar bed ofzo?

Succes ermee!

Terug
Bovenaan