eetschema rond de 10 maanden

Daniel is 9 mnd en heeft het volgende ritme:

Tussen 6-7 borstvoeding
8 uur cracker of rijstewafel met rooibosthee (of evt borstvoeding als hij dat wil)
9.30 diksap
9.30-11.00/11.30 slapen
12.00 boterham(meestal maar paar stukjes, soms 1/2 tot 3/4), borstvoeding(ben ik nu aan het afbouwen en bied dan optimeldrink aan)
14.00 fruit, babykoekje en diksap
14.30-16.00/16.30 slapen(soms zelfs 17.00)
18.00 groentehap(meestal vers, soms potje), kinderkwarktoetje
20.00 borstvoeding
dan naar bed. Als hij 's nachts wakker wordt(en dat is vaak de laatste tijd), krijgt hij zeer sterk verdunde diksap.

Groetjes, Yvette

Kyan 10 maanden:

07.30 uur 180cc water met opvolgmelk (dus 200cc) en 5 (voedings) schepjes Bambix 8mnd+
dan slapen tot ongeveer 10 uur.
10.00 uur fruit met water of thee of sap  in tuitbeker
12.00 uur 1 tot bijna 2 boterhammen (incl. korstjes) en 200cc  opvolgmelk
Rond 13.00 uur weer naar bed tot ongeveer 15.00 à 16.00 uur (hangt ervan af)
Na dit slaapje dus zeg maar 15.30 uur;  fruit of volkoren soepstengel of koekje (niet al te vaak) met water, sap of thee.
17.30 uur   groente aardappels en vlees in totaal zo'n 200 gram
150 cc volle yoghurt of kwark gewoon puur vind hij het lekkerst (?)
rond 20.00 uur 240cc melk met 4 à 5 schep Bambix
Dan lekker slapen....

Yvette mogen ze al Optimel? Ik heb de hele tijd begrepen dat ze alleen volle produkten mochten tot een jaar en dat je dan mag overstappen op halfvol.... zeggen ze in jullie regio wat anders of heb ik het niet goed begrepen?

Groetjes Saskia

Hoi hoi,

hierbij het schema van mijn dochter charlotte, geboren 6 nov 07

wakker tussen 6.30 - 7.00
7.00 papfles 180cc water, 6 schepjes groeimelk en 7 voedingsscheptjes bambix
9.00 uur potje fruit 8 of 12mnd of een banaan aan stukjes
10.00 slaapje tot 11.00 nuur
12.30 1 boterham en flesje 120cc met 4 schepjes groeimelk
-+ 14.45 jus d orange uit een glas (wat anders wil ze niet!!)
15.00 - 16.00 /16.30 uur slaapje
16.30/17.00 uur potje 12 maand groente en yoghurt met diksap
19.30 naar boven tanden poetsen pyama aan en papfles zoals in de ochtend

Daarna slapen tot 6.30 /7.00 uur.

groetjes
Marielle

Hoi Saskia,

Ik weet niet hoe het CB over de optimel denkt eigenlijk, dat van die volle produkten is nieuw voor mij. Ik gebruik heel veel magere produkten, zoals leverpastei, smeerkaas en als ik yoghurt geef (maar dat is zelden) ook magere yoghurt. Een vriendin mijn moeder is wijkverpleegkundige bij een CB en zij zei dat ik dat mocht geven, mocht ook karnemelk geven. Dat laatste wordt door ons niet gedronken, dus dat hebben we niet in huis, maar optimel dus wel. Nou hij vindt het heerlijk, heeft het al een paar keer gehad en nergens last van.....

Groetjes, Yvette

Hi Yvette,
Dank je voor je reactie. Het wordt hier ook niet gezegd dat ze er last van zouden kunnen krijgen. Meer dat kleine kindjes (onder de 1 jaar) de volle vetten nog nodig hebben, Maw dat ze "tekort" hebben aan de magere producten..Maarja met een wijkverpleegkundige als vriendin kun je niet missen haha!

Groetjes Sas

P.s met de pindakaas (zonder weer een nieuwe discussie op te rakelen) gebruik ik ook de light variant en wat smeerkaas betreft heb ik nu de Fred en Ed versie speciaal voor kinderen. Normaal koop ik de Eru kids (is ook light, geloof ik) maar die werd geboycot door Jumbo vandaar!

Groetjes Sas

Ik gebruik sojamelk van 1-3 jaar. Hier zit ook minder natrium in dan gewone melk.

Terug
Bovenaan