eetstoornis en zwanger zijn

hallo

ik ben nu 19 weken zwanger
en heb geen eetstornis gehad
maar wel een aantal jaren dat ik mezelf enzo te dik vond

maar ik moet zeggen dat een zwangerschap toch anders voelt
ik heb dat dus niet
ik ben wel eens verdrietig als ik soms in de winkel kom
en er is niet zo veel leuke kleding voor mij

maar toch denk ik ook van er groeit een kindje in mijn buik
en ik vind dit heel erg bijzonder
ik ben al 10 kilo aangekomen en ja het hoort erbij

denk maar zo zwangere vrouwen zijn heel erg mooi

groetjes janina
 
hallo belle

ik snap je wel heel goed hoor.
ik zelf heb ook een eet stoornis gehad en heb me altijd te dik gevonden.

maar nu met de zwanger schap heb ik het ook wel een beetje maar ja je kunt er niks aan doen je word vroeg of laat toch wel dik dus denk ik maar dat het voor een goed doel is want dat is het ook  en straks na de zwanger schap zijn al die over tollige kilo`s er af zullen we maar hopen.


groetjes wolkje
 
Ik heb jarenlang anorexia gehad. Nu ben ik voor de derde keer zwanger en nog is het moeilijk om de kilo's eraan te zien vliegen. Ik blijf mezelf voorhouden dat het voor een goed doel is.
Tijdens de eerste zwangerschap kwam ik 12 kilo aan en viel na die tijd 16 kilo af. Bij de tweede kwam ik 15 kilo aan en viel 23 kilo af na de zwangerschap. Ik heb beide jongens meer dan een jaar borstvoeding gegeven wat een groot deel heeft bijgedragen aan het afvallen na die tijd. Ik heb niet gelijnd tijdens het voeden, dat schijnt slecht te zijn vanwege afvalstoffen die vrijkomen etc.. (al wordt dit ook weer tegengesproken) Ik wil maar zeggen, wat eraan komt gaat er vaak ook weer vanaf.

Ik zou zo zeggen, let op wat je eet, ga niet lijnen, je moet goed voor jezelf zorgen als je straks goed voor de kleine wilt zorgen. Ook na de bevalling heb je goede voeding nodig om weer aan te sterken, je kind heeft niets aan een flauwvallende moeder boven de wieg.

Heel veel succes en geluk toegewenst.
 
Hoi Belle en anderen,

Ik heb helemaal geen ervaring met eetstoornissen e.d. maar ik kan me wel voorstellen dat het heel moeilijk kan zijn. Ik dacht, misschien helpt deze benadering:
je wordt/bent NIET DIK maar ZWANGER!

Je omvang heeft dan niet zozeer te maken met vetzucht of iets dergelijks maar komt door je zwangerschap. Dit is de meest legitieme reden om dik te zijn! Ik weet niet of het helpt hoor!

Ik las laatst een artikel over iemand die anorexia heeft en zwanger werd. Ik zal thuis eens kijken waar het ookal weer instond. Ze heeft veel gehad aan een zoort 'praatgroep' met lotgenoten.
Als ik het heb gevonden laat ik het wel weten waar het in stond.

Heel veel succes met het groeien en de rest van de zwangerschap!

groetjes Klarie
 
Hallo allemaal
Ik ben Justine.
Binnen enkele maanden studeer ik af als verloskundige en doe momenteel onderzoek naar zwangerschap en eetstoornissen/ondergewicht. Ik ken reeds de nodige cijfers en theorie, maar zou heel graag eens een getuige spreken/vragen stellen. 
Ik doe namelijk een groot deel over de begeleiding, om zo vrouwen in deze situatie optimaal te kunnen begeleiden. Wie weet nu beter waar iemand nood aan heeft dan een persoon die het reeds meemaakte of momenteel doormaakt?
Mijn vraag aan jullie is dan ook of jullie mij willen contacteren mochten julie je verhaal willen delen of iemand kennen die dit wil doen. Dit kan uiteraard 100% anoniem.
Jullie zouden mij (en toekomstige mama's) een groot plezier doen. Stuur mij eventueel een sms op 0485 62 65 92 of stuur mij een mailtje op Justine.vrv@hotmail.com
 
 
 
Terug
Bovenaan