Eetstoornisverleden en zwanger

Ik heb een eetstoornis verleden, maar ben er nu 5 jaar helemaal van af. Na 6 jaar therapie (3jaar voor AN en daarna voor depressie en aanleiding van de eetstoornis).. Ik heb er het volste vertrouwen in dat het goed komt, maar weet dat ik altijd aan de bel zou kunnen trekken bij mijn oude instantie of therapeut. 

Tot nu toe gaat het super. Ik heb zelfs het idee dat ik beter in staat ben om door de misselijkheid heen te eten, omdat ik dat zo vaak heb moeten doen in mijn herstel..

Meld het bij je vk en ga eventueel in behandeling nog. Tijdens je zwangerschap kan je je misschien nog motiveren met je kindje op komst. Maar DAARNA is nog veel belangrijker denk ik. Je kindje verdiend een goed gezond voorbeeld qua eten. 
Je wilt niet de mama zijn die niet naar het pannekoekenrestuarnt gaat omdat jij daar bang voor bent, of die dan vervolgens gaat sporten om dat te compenseren; kinderen nemen dat gedrag razendsnel over.. En de ongezonde relatie met eten is dan al snel geboren.. 

Ixta Noa is misschien ook iets voor je? Verder is waar je woont bepalend voor een goede instelling? Vraag je huisarts! :)

Lastig he?! Ik ben inmiddels 2 jaar klaar met behndeling van boulimia, heb er nu ook echt moeite mee dat ik aankom. Vorig jaar auto ongeluk gehad en hierna aarid wat aangekomen, na mijn miskraam nog meer dus voor mijn gevoel weer deels terug bij af.
Inmiddels 18 weken zwanger en 4 kilo aangekomen, valt mee maar voor mij erg pittig. Ik zit hierom dan nog in therapie omdat ik wil dat ik gewoon 'normaal' eet en de baby binnenkrijgt wat ze nodig heeft! maar het blijft altijd een strijd denk ik,
Doordat mijn BMI ook hoger is dan hoort krijg ik er ook vaak opmerkingen over. Tot nu toe is elke echo en controle gewoon goed en ook alles helder in beeld. Word er soms moe van dat alles maar om uiterlijk en gewicht draait, het is niet dat ik gigantisch ben maar soms voelt dat wel zo. Hierdoor ben ik natuurlijk ook extra gevoelig voor andere opmerkingen.
Toch gewoon proberen te genieten!
Ik wens jullie allemaal een fijne en goede zwangerschap!

Terug
Bovenaan