Eeuwige twijfelaar....HELP!!!!

Ohw, ik wordt niet goed op het moment van mezelf.
Over veel zaken ben ik aan het twijfelen in een keer terwijl ik dit van te voren nooit had gehad.
De meisjesnaam bv, we hebben er 2, maar mijn vriend vind de ene veel mooier als de andere.
En ik weet het niet, de andere vind ik ook wel weer heel erg leuk.
Wat moet je dan doen, he??
Terwijl ik de naam die hij het mooist vind altijd SUPER heb gevonden.
Jongensnaam zijn we gelukkig wel uit...pffff...

Maar nu ben ik ook weer aan het twijfelen over de teksten van de geboorte kaartjes.
Rijmt het wel??
VOlgens mijn vriend wel...tjaa....

Echt het is op het moment echt hopeloos.
Ik wou dat ik vanochtend wakker was geworden en dacht, dit is het...(voor mijn zwangerschap wist ik heel goed wat ik wou..)

Wat moet ik nu??
Tips, we zijn al op zoek gegaan naar een hele andere meisjesnaam, maar dat wordt het ook niet.

Het is ook zo iets bijzonders dat ik wil dat alles 100 procent klopt.

Hahaha.. herkenbaar, ik heb gisteren de door ons gekozen naam ook maar weer eens ter discussie gesteld;-) Mijn man keek of hij water zag branden en dacht echt: oh, daar GAAN we weer...

En ik weet toch ook niet of ik de geboortekaartjes die ik wilde nog wel wil... zucht... komt denk ik omdat het nu serieus wordt, 2 maanden terug had je nog tijd zat om te switchen als je dat wilde, nu moet je toch echt gaan kiezen.

Ik heb het gelukkig alleen met deze 2 dingen. Maar een naam IS ook belangrijk, je wilt gewoon dat de naam klopt bij het babytje en bij jullie als stel en bij de achternaam en wellicht nog vernoemen en...tsja... zucht, welke opties hadden we ook alweer?

Ik vraag me af of ik niet nog van gedachten ga wisselen als ik het babytje in mijn armen heb. Dat ik het dan een typische (naam x) vind...

Namen kiezen is heel lastig, misschien is het ook wel handig op twee ( of meer) namen te hebben en wanneer de baby er is een definitieve keuze te maken.

Ik moet toegeven , wij hebben nog geen kaartjes bekeken. Maar mijn man kan heel snel een keuze maken en (bijna dwingend) schiet ik dan ook wel op met een keuze maken. Of wanneer ik zeg deze vind ik leuk, dan zegt hij wel oke...

Succes sens
Marloes

Wat betreft het geboortekaartje waren wij er erg snel uit. Wij hadden bedacht om zelf een kaartje te maken met een foto. Om ideeen te krijgen heb ik een aantal geboortekaatjes boeken gehaald. In 1 van die boeken stond HET kaartje. Zowel ik als mijn man waren het er gelijk over eens, die moest het worden. Kaartje is inmiddels dus ook besteld. De tekst hadden we eigenlijk ook vrij snel dus geboortekaartjes geen probleem.

Maar de naam...... Ik word er helemaal gek van. Al vanaf het begin hebben we en meisjes naam en ookal heb ik al een paar keer getwijfeld, ik vind geen andere naam mooier dus nu alleen nog bedenken op welke wijze we het willen schrijven.. *zucht* waarom dan ook een naam die je op verschillende manieren kunt schrijven.

De jongensnaam is en blijft een probleem. Heb al een paar keer gedacht dat ik dan toch nog een (pret)echo zou willen en dan wil weten wat het is. Als dan blijkt dat het een meisje is zijn we van het probleem af! Of we moeten echt driftig gaan bedenken hoe we de kleine willen gaan noemen. En dan te bedenken dat ik woensdag al 36 weken zwanger ben en de tijd voor het bedenken van een leuke naam dus echt begint te dringen.

Ga maar weer eens internet af speuren op zoek naar DE naam

Meiden, waarom nu niet vertrouwen op de meest stabiele factor: je man!?

Echt hoor, wij zijn gewoon niet voor reden vatbaar! Dingen die nooit een probleem zijn geweest lijken ineens onoverkomelijk!
Wat betreft de namen snap ik goed dat dit 'perfect' moet zijn. Je geeft een kind immers een naam mee voor het leven (hoewel dit ook nog te bezien valt).

Maar een geboortekaartje... Het kaartje dat je had uitgekozen is vast niet afgrijzelijk. Het gedichtje rijmt heus wel en uiteindelijk heeft het een heel praktisch doel: iedereen op de hoogte stellen dat jullie kindje is geboren met alle interessante informatie daarbij.
Waarschijnlijk vraag je jezelf over 30 jaar toch af hoe dit ooit modieus heeft kunnen zijn ;-)

Ik laat 'verstandelijke' keuzes gewoon aan mijn man over op het moment, omdat ik weet dat veel gedachtes van mij nergens op slaan. Hij weet wel wat mijn 'nuchtere' persoon wel of niet mooi vindt en laat de zwangere muts maar even gaan.
Straks zal ik hem wel dankbaar zijn hihi.

In ieder geval, succes en ook de mannen wil ik sterkte wensen in zware tijden!!

Liefs,

hahaha, herkenbaar inderdaad.

Ik twijfel op het moment ook aan veel dingen met betrekking tot namen kaartjes, doopnamen, kleur van rolgordijntjes etc...

Ik hbe tegen mijn vriend gezegd dat hij het maar uit moet zoeken, en dat ik er dan in mee ga....

Anders ben ik tijdens de weeen nog het twijfelen en dat wil ik niet. Van te voren hadden we alles al uitgestippeld, en waren we het helemaal met elkaar eens over alles. Ik ga er dan ook vanuit dat als de hormoontjes weg zijn ik tevreden ben met de keuzes, die eigenlijk al vast stonden, maar toen ging ik twijfelen....

Succes, en ik hoop dat je er snel uit bent hihi

liefs

Mama-in-wording: Wat een super advies!! Heel grappig ook!

Ons kaartje is door mijn zusje gemaakt en dus helemaal naar ons zin. De namen die wij voor de kindjes hebben zijn al redelijk vroeg gekozen. Wij hadden natuurlijk 4 namen en uiteindelijk heeft mijn man er 1 gekozen en ik ook 1! Eerlijk verdeeld dus!

Is het misschien een idee om de andere naam als 2de naam te gebruiken of staat dat niet??

Hahaha, zoooo herkenbaar...
Bij mij kan het per uur verschillen welke naam ik leuk vind. Ik denk ook dat we het pas weten als onze kindjes er zijn, althans, dat hoop ik! We hebben wel een shortlist, maar bij mij staat er dus steeds weer een andere op de 1e plek...Ook mijn man kijkt me dan aan met een blik van: gaaaaan we weer.....
Het geboortekaartje was tot vorige week ook nog steeds 'undecided', maar daar zijn we uit en tot op heden sta ik er nog steeds achter =)

Terug
Bovenaan