eff vraagje!!!

A

Anoniem

Guest
hoi ik heb eff een vraagje.ik ben   nu 11 weken zwanger en 1 dag.maar nu is me vraag van of je haring mag eten,en spiegel ei.kan iemand aub antwoordt geven erop... groetjes marloes

hallo mariska,
mijn naam is patricia ik ben 24 weken zwanger en ik heb nog nooit gehoord dat je geen haring of spiegelei mag eten.
als je het zeker wilt weten kan je altijd je vk bellen .

groetjes patricia(24w zwanger van de tweede)

Ik zou een kijkje nemen op voedingscentrum.nl.
Haring is rauw, mag dus niet. Spiegelei is altijd riskant of je nu zwanger bent of niet, er kan salmonella in zitten.

groetjes,

Wietske

hoi

je mag geen rauwe vis eten en eieren goed bakken dus geen spiegel eieren eten
ook fitet american mag niet en rauw vlees,
brie.

ik zou voorzichtig doen met rauw ei.. en haring geen idee.
iedereen zegt wat anders .. voor zekerheid zou ik even verloskundige bellen

Hoi,
Van rauwe haring weet ik niks af, lus ik toch niet. Spiegelei mag best, je kunt er alleen eerder ziek van worden omdat je weerstand lager is als je zwanger bent. Net als bij oudere mensen. De baby ondervindt van die ziekte echter geen schade, dus het is aan jou!
Ik eet ze gewoon.
Groetjes Ivy

Haring is inderdaad rauwe vis, maar wel  verse vis, dus kan minder kwaad dan vis die lang wordt bewaard zoals gerookte zalm enzo. Maar helemaal vrij eten kun je het niet:
• Vis en schaaldieren: met name rauwe of koudgerookte vissoorten zoals gerookte zalm, haring en schaaldieren zoals oesters hebben een zeker risico op listeria.
Beter dus even laten staan !!

Wat betreft je spiegelei, in rauw ei heb je de kans op salmonella en aangezien bij een spiegelei met heel dooier de dooier niet helemaal wordt verhit (en niet heet genoeg wordt om alle schadelijke stoffen te doden) is dit dus ook iets met een zeker risico.
Ook beter dus even laten staan of je dooier mee bakken zodat het niet vloeibaar meer is!

En je moet maar zo denken: het is maar voor even toch?!
Las dit ook nog op internet:

De enige vette hap die goed is

En nu maar hopen dat je ervan houdt. Van vette vis. Haring, makreel, forel, sardientjes, zeewolf, zeeduivel en zalm zijn vette vissen. En die kun je in de laatste drie maanden van je zwangerschap het beste één of twee keer per week eten. Ze bevatten namelijk cervonzuur en dat is een belangrijke bouwsteen voor de hersenen en het netvlies. En juist  aan het eind van de zwangerschap maken de hersenen van je kind nog een belangrijk groeiproces door.
Eet smakelijk verder !

Groetjes Marasje

Kwam dit ook nog tegen (wat ik al zei, vers is belangrijk, maar dat kun je eigenlijk nooit 100% zeker weten...):

Vraag: Ben je zwanger? Dan is rauwe vis uit den boze. Haring mag dus absoluut niet gegeten worden. Is dit waar of niet waar?
Antwoord: Dit is niet waar. Belangrijk is wel dat de haring vers is. Haring die niet vers is, kan de Listeria-bacterie bevatten die voor zwangere vrouwen schadelijker is. Geef daarom bij het kopen van een haring niet alleen je maag, maar ook je ogen en je neus de kost.

Groetjes Marasje

Terug
Bovenaan