eff vraagje!!!

Als je minimaal 2 keer per week vette vis eet, dan krijg je voldoende van deze vetzuren binnen. Omega-3-vetzuren zijn voor de baby nodig voor een goede ontwikkeling van de hersenen.

Wel
 Niet

Vis:

Gerookte zalm

x

Zalm uit blik
  x

Verse zalm
  x

Garnalen
  x

Krab
  x

Kreeft
  x

Schol
  x

Makreel
  x

Haring
  x

Kabeljauw
  x

Tonijn
  x

Schelvis
  x

Volgens de verloskundige op de VGZ site, mag je gewoon haring hebben, want haring valt onder de VETTE VIS, en is dus goed tijdens de zwangerschap

Het lastige met haring is, dat je het idd gewoon niet kan weten. Maar als je het koopt en je snijdt de haring door en je ziet dat het aan de graat roodgekleurd is dan is ie zeker weten niet zo vers meer.
Haring is zeker gezond en uit het zuur is het prima. Ik weet ut ervaring dat er sommige viskramen op de markt het gewoon niet zo nauw nemen met de versheid... gelukkig is het nu winter en allemaal niet zo aan bederf onderhevig maar in de zomer...
Maar goed de kans op een besmetting is wel heel klein in Nederland.
Wat ik me alleen wel herinner is dat in levende schaaldieren listeria gewoon kan voorkomen ook als ze gewoon vers zijn. Of dit bij vis zo is weet ik niet.

hoi allemaal.bedankt voor jullie reactie en de tip.nu weet ik precies wat ik wel en niet mag.fijne zwangerschap allemaal:D kusjes mariska

Terug
Bovenaan