Effe iets anders....uitstrijkje :-(

A

Anoniem

Guest
Wie heeft er al eens een uitstrijkje laten maken bij de huisarts?
Ik heb een oproep gehad omdat ik 30 ben geworden. Ik vind het echt vreselijk ..
De assistente doet het niet bij ons, ze zegt de dokter en ik hebben de taken verdeeld.
Nou, goed verdeeld dan.. ..
Het is toch al zo'n 'kleffige' huisarts. Hij is voor de rest wel heel aardig enzo.

Heb de oproep in oktober al gehad, maar mag pas een afspraak maken 6 maanden na de bevalling. Ik ben nog steeds moed aan het verzamelen.
Ben ik de enige??

x Marina

Ik kan me voorstellen dat je weinig zin in hebt. Misschien helpt het idee dat het écht goed is om er op tijd bij te zijn als het niet in orde is. Ik denk altijd maar zo, ik heb de bevalling van mijn zoon ook goed doorstaan, dan kan ik dit zéker!
Succes, ennuh wel een afspraak maken hè.. ff kiezen op elkaar!!!
groetjes Kuif

Hoi hoi..
Hier nog iemand die de moed aan het verzamelen is. Maar zoals Kuifje ook al schrijft is het voor een goed doel nml om evt afwijkingen (bv kanker) in een vroeg stadium te ontdekken dus ik zou het zeker doen. Maaaar verplicht is het natuurlijk niet !!

Ook ik wordt dit jaar 30 dus ben uitgenodigd (holé, krijg liever leukere uitnodigingen), Onze huisarts is ook niet om te juichen, brrr,  maar goed.. ff doorbijten dus.
Ik stel het al een poosje uit maar ga het één dezer dagen tot maar afspreken.

Succes, je bent dus niet de enige.

................................!!!!!!!!

Ik heb hem in december al moeten laten maken, ik was zwanger toen ik dertig werd..........dus in december kreeg ik weer een oproep.
Ik heb gehuild.........ook tijdens het maken van het uitstrijkje, ik was zo bang!!!!

Heb natuurlijk een traumatische bevalling gehad en dit was het laatste waar ik op zat te wachten, maar weet je.................het viel me duizend procent mee............
Ik had er al een moeten laten maken toen we bezig waren met zwanger worden en het lukte   niet dus ik wist al een beetje wat me te wachten stond..............echt, die eendenbek is even wat minder, maar als ze het goed en voorzichtig doen voel je bijna niets.............echt niet.............

En by the way...............ik had PAP1!!!! Super goed dus...........

Sterkte meisje, en het komt goed, doe het nou maar snel, ben je er van af!!!

Kus Rimke

Waarom trouwens pas 6 maanden na de bevalling!!!??
Die van mij is gemaakt 3 maanden na de bevalling.....................

Hallo mama's

Ook ik heb een uitnodiging gehad toen ik 30 was, ik heb het toen niet laten doen omdat ik ook niet durfde. Nu ben ik bijna 36 (was net 35 toen ik ben bevallen) en ik moest nu weer. Deze keer heb ik het wel gedaan maar ik heb het bij mijn gynaecoloog laten doen. Ik liep daar nog ivm mirenaspiraal. Misschien kunnen jullie het ook bij de gyn laten doen (vraag wel ff van tevoren, bij sommige gyn moet je zelf betalen geloof ik) Helaas was mijn uitslag wat minder goed (pap3A) maar ik ben nu dus wel heel erg blij dat ik het heb gedaan want de gyn weet zeker dat het geen kanker is nu maar als je niks doet kan het wel kanker worden. Dus dames raap je moed bijeen!!! O, ja ze hebben afgelopen dinsdag een biopsie gedaan en de onrustige cellen weggehaald.

Liefs Frida, (voorjaar 2008)

Als je nog vragen hebt stel ze gerust

Ik kreeg deze week de oproep, ben al bijna 31? Maar goed, ik ga wel, ik wacht alleen tot na 1-4, dan is mijn huidige HA met pensioen, kan ik direct kennis maken   met mijn nieuwe ;-) Het is toch het schrapen van een beetje vocht van de wand? Mmmm, kijk er niet naar uit, maar het 'moet'   he, dus doen! Ik moet trouwens ook nog een nieuwe oproep krijgen voor een borstonderzoek, want die kreeg ik ook  net tijdens mijn zwangerschap. Dat schijnt ook niet pijnloos te zijn, je borsten geplet tussen 2 platen....... Ach, na de BV kunnen die ineens wel wat hebben ;-)
groetjes Nanna    

Ik ben in januari ook 30 geworden, maar nog een oproep ontvangen. ik hoop ook dat ik het bij mijn gyn kan laten doen. dat is een vrouw en mijn Ha niet.....

ze hebben wel tijdens een van de onderzoeken voor de bevalling een uitstrijkje gedaan.... is dat te vergelijken met na de bevalling? volgens mijn moeder niet. ik vrees het ook van niet, maar ik moet wel gaan aangezien ze toen onregelmatige cellen zagen. (had mijn moeder ook tijdens zwangerschap)

kent iemand dit?

Terug
Bovenaan