Effe kennismaken!!

Hallo allemaal,

Ik heet Aysu en ik ben momenteel 11 weken zwanger. Ik wil toch iets vragen en hoop dat er mensen zijn die er over mee kunnen praten.

Ik heb in december een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Gelijk daarna ben ik weer met de pil begonnen i.v.m. met de maagverkleining die ik heb gekregen in maart. Ik ben in 7 maanden 52 kilo afgevallen.

Ik ben begin augustus gestopt met de pil en ik was meteen zwanger. Mijn enige probleem is dat ik heftige krampen in mijn onderbuik heb. Ik mocht gelijk met 8 weken naar de echo en het hartje klopte en alles was in orde. Weekje later bij de gyn. geweest weer een inwendig onderzoek gehad en alles zat goed en perfect. Hij heeft wel voor de zekerheid i.v.m. de krampen de rest van mijn baarmoeder ook onderzocht maar alles was oke.

Nu vraag ik mij af, waardoor kan het komen dat ik van die heftige krampen heb..?? Zelfs zo erg dat ik vrijdagnacht naar de huisartsenpost moest gaan (alles was weer goed).

Ik heb verder nergens last van. Dus geen misselijkheid, overgeven enz. Af en toe chagrijnig en last van mijn borsten.

Enne de laatste vraag: Ik heb het echt geprobeerd, veel mensen zullen mij misschien beschuldigen, maar ik kan echt niet stoppen met roken, want kan ook bijna niets eten, dus voelt het alsof ik niets meer mag en kan..??

Sorry, dat het zo lang is geworden, maar ik zit toch met deze dingen. Hoop op jullie antwoorden.

Groeten Aysu

hallo aysu

over die krampen kan ik je niet bij helpen maar wel met je laatste vraag
ik ben nu bijna 24 weken zwanger en ik rook ook
ik weet dat er heel veel mensen je raar aankijken als je rookt tijdens de zwangerschap
ik heb een zoontje van 4.5 jaar en bij die zwangerschap ook gewoon doorgerookt
en hij heeft er helemaal niks aan over gehouden zoals vele beweren
want je hebt gelijk je mag dit en dat ineens niet meer als je eenmaal zwanger bent
ik trek me niks aan van wat anderen denken dat ik nog steeds rook het is tenslotte je eigen keuze

groetjes semmetje

hallo,

nou over het roken kan ik niet meepraten..ik ben dus iemand die gewoon acuut gestopt is met roken terwijl ik dik een pakje per dag rookte..dit heb ik ook bij mijn zoontje gedaan,maar daarbij wil ik ook borstvoeding gaan geven..
je moet het helemaal zelf weten.
die krampen..ik heb ook veel last van pijnlijke krampen gehad maar bij mij gooide ze het gewoon op de groeipijn die wat heftiger is..ik ben ondertussen bijna 23 weken zwanger en alles is in orde! wens je een fijne zwangerschap!
liefs kim

Hoi,

Ik heb bij mijn zoon wel nog gerookt al was dat nooit meer dan 2 sigaretten per dag. (rookte ervoor maar half pakje per dag) 2 wken voor de bevalling ben ik helemaal gestopt en sindsdien rook ik niet meer.

Hij heeft wel 2 soorten stofwisselingsziekte's en ik had een placenta van wel 2,5 kilo maar of dat met roken te maken heeft gehad? Geen idee dat kon de gyn ook niet zeggen.

Over die krampen kan ik helaas niks zeggen. Iig nog feliciteerd! En welcom op het forum natuurlijk.

Nou hier ook iemand die ook nog rookt, ja wel een stuk minder, maar stoppen lukt niet. En ja je mag al zoveel niet.
Die krampen bij mij zeiden ze ook groeipijnen. en 1 nacht zo erg dat ze dachten dat ik een blaasontsteking had of teveel gedaan. Bleek een voorbode op een fikse verkoudheid.
Van de week zei mn verloskundige, niet alles kunnen we verklaren, er gebeuren veel vreemde dingen met je lichaam en ieder lichaam reageert anders. Doe rustig aan, en doe waar je je goed bij voelt.

In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap, en ik hoop dat je niet telang last zult hebben van die krampen.

Groetjes Pauline (23+4w)

HOIHOI

allereerst natuurlijk gefeliciteerd :D

ook ik heb een bbz gehad. inmiddels ruim 3 jaar geleden nu. een paar maanden later was ik zwanger van mn dchtertje. toen kreeg i kde eerste echo bij 6 weken, ook bij mij werd de rest van mn baarmoeder en eierstokken nagekeken, omdat de kans heel groot is dat je nog een bbz krijg.
gelukkig was dit niet zo. bij deze zwangerschap ook alles weer goed nagekeken en ook nu zat er niet nog een foetus verstopt tussen mn eierstokken of baarmoeder. hele geruststelling dan altijd he?

die krampen...
heb je spastische darmen? ik heb nl ook (vooral savonds) veel buikpijn, maar zijn puur mn darmen die dan veel pijn doen. meer dan toen ik niet zwanger was.

en dat roken... ja, ook ik rook.
ik rookte een pakje tot ander half pakje per dag.
nu zit ik aan de max 7 per dag. dat vind ik al heel wat van mezelf. ben er ook echt trots op!
maar om nog meer te minderen of zelfs te stoppen zie ik ook niet zitten.
bij mn dochtertje rookte ik er ook 7 per dag.
ze is geboren met 3435 gram, 50cm en precies op tijd! ze is vollop gezond.
laat je niet gek maken hoor, over dat roken. en als mensen commetaar hebben: das dan hun probleem!
gewoon van je afbijten hoor!
kijk, het KAN zijn dat je kindje te vroeg wordt geboren, het KAn zijn dat je kindje ligt weegt enz enz maar dat hoeft helemaal niet en dat kan ook als je stopt, of helemaal nooit heb gerookt. oo kdan kan je kindje eerder komen, of te licht zijn.
nee hoor meis, probeer zo veel mogenlijk te stoppen, maar ga t niet overdrijven. doe wat je aan kan en als je t niet aankan, dan niet.
maar probeer wel echt onder de 10 per dag te zitten.

even ter informatie aan iedereen:
ga hier geen hele discussie over maken he, over dat roken! die discussies hebben we al veel te veel mee gemaakt. laat mensen gewoon in hun waarde en val niemand aan.

liefs, do
10.2 weken zwanger van hummeltje 2

Hier ook iemand die rookt ..
Ben nu 32 weken zwanger..
Moet wel zegge dat het de laatste tijd nog meer geminderd is.. afgelope dagen steeds maar 2 per dag terwijl k eerder toch wel tegen de 7 aanzat en voor mn zwangerschap een heel pakje per dag..
Vorige week metingen gehad en de kleine lag perfect op schema kwa lengte en gewicht dus tja..
Buikpijn , ik heb in het begin ook wel buikkrampen gehad maar das vanzelf minder geworden..

Hoi Aysu, Welkom hier, ik kom op deze forum ook net kijken!

Jeetje zeg, ik sta ervan te kijken hoeveel er door roken...... Toen ik bij mijn vorrige zwangerschap dacht dat ik zwanger was ben ik steeds minder gaan roken en na de eerste echo ben ik meteen gestopt en gelukkig ben ik er niet maar aan begonnen! Als je echt wilt lukt het je!!

De steken kunnen groeipijn zijn van je baarmoeder!

Succes verder met je zwangerschap!
Groetjes Kim

Terug
Bovenaan